Για την τοποθέτηση προτομής του Θρασύβουλου Τσακαλώτου στην πλατεία Ναβαρίνου
Η Λαϊκή Συσπείρωση καταγγέλλει στον λαό της Πρέβεζας τη δημοτική αρχή του «Δήμου της Καρδιάς μας», η οποία ως πλειοψηφία στο συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Πρέβεζας και με τη στήριξη του δημοτικού συμβούλου Θεόδωρου Δράκου της δήθεν προοδευτικής παράταξης Νίτσα, αποφάσισε να τοποθετηθεί στην πλατεία Ναβαρίνου ανδριάντας του αντικομμουνιστή και υμνητή της Χούντας και των Ταγμάτων Ασφαλείας στρατηγού Θρασύβουλου Τσακαλώτου.
Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος, τέκνο εύπορης αστικής οικογένειας της Πρέβεζας αφιέρωσε τη ζωή του στην υπεράσπιση της εξουσίας του κεφαλαίου και στην πρόσδεση της χώρας στο στρατόπεδο του βρετανικού και αργότερα αμερικανονατοϊκού ιμπεριαλισμού. Ανέλαβε υπεύθυνες στρατιωτικές θέσεις κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών και στη συνέχεια ως αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού «διακρίθηκε» ως απηνής διώκτης των κομμουνιστών. Σε όλη του τη ζωή στήριξε με κάθε τρόπο τις στρατηγικές επιλογές της ελληνικής άρχουσας τάξης προσφέροντας αργότερα τη στήριξη του στη Χούντα της 21ης Απριλίου. Και για να μην κατηγορηθούμε για τυχόν μονομέρεια αφήνουμε τα γραπτά του να μιλήσουν για τον ίδιο:
«Τώρα με την ψυχραιμίαν και αντικειμενικότητα, που δίδει η απόστασης του χρόνου από τα γεγονότα, δυνάμεθα αδιστάκτως να κατατάξωμεν τα Τάγματα Ασφαλείας εις την πλευράν της Εθνικής Αντιστάσεως και του κύκλου του Εθνικού αγώνος…» (Θρασύβουλος Τσακαλώτος, Η μάχη των ολίγων, 1971, σελ. 106). «Έτσι και η Επανάστασις της 21ης Απριλίου του 1967 στην πρώτη της εξόρμηση ήτο επανάστασις των ολίγων, η εξόρμησις των Αετών. Και τότε άπασαι αι Ένοπλαι Δυνάμεις αυτοστιγμεί ηκολούθησαν και ο Ελληνικός Λαός ανεκουφίσθη, διότι η εξόρμησις των Αετών είχε ιερόν άνεμον (…). Όλοι μας ησθάνθημεν αυτόν τον δροσερόν, εθνικώς, άνεμον (…) Έτσι στα εθνικάς ιεράς επετείους προσετέθη και η 21 Απριλίου του 1967». (στο ίδιο, σελ. 225-226). Σε άλλο σημείο (σελ. 90) ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος αναφερόμενος στη δράση του ΕΔΕΣ στην ιδιαίτερη πατρίδα του αναφέρει «Ο Ε.Δ.Ε.Σ. και αι Ε.Ο.Ε.Α. επέτυχον διπλούν κατόρθωμα (…) ο Ε.Δ.Ε.Σ. έθαψε κυριολεκτικώς το Κ.Κ.Ε.».
Τα παραπάνω αποσπάσματα καταρρίπτουν τον μύθο του δήθεν δημοκρατικού και αντιχουντικού στρατιωτικού, αφού γράφτηκαν όταν ο Θρ. Τσακαλώτος ήταν ήδη 74 ετών. Τα δε γραπτά του βρίθουν εμετικού και εμμονικού αντικομμουνισμού, αφού αποκαλεί τους κομμουνιστές μεταξύ άλλων «σατανάδες», «καταραμένα στίφη», «διαβολικούς και ύπουλους», ενώ με τους ίδιους χαρακτηρισμούς αναφέρεται και στους «συνοδοιπόρους», δηλαδή στους χιλιάδες Έλληνες που χωρίς να είναι κομμουνιστές πάλεψαν μαζί τους μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, και αργότερα μέσα από τις γραμμές του συνδικαλιστικού και του εργατικού κινήματος ή συμμετείχαν στην αντιδικτατορική πάλη. Αποκορύφωμα, φυσικά, η έμμεση -πλην σαφής- επιβράβευση του ΕΔΕΣ για το έγκλημα της Παργινόσκαλας. Υπερασπίζεται ακόμα τα Τάγματα Ασφαλείας, τους γνωστούς γερμανοτσολιάδες που έγιναν συνώνυμο της προδοσίας και του δωσιλογισμού και μισήθηκαν δίκαια από τον λαό για τα εγκλήματα τους και τη συνεργασία τους με τους ναζί κατακτητές. Τα Τάγματα Ασφαλείας εξάλλου, όπως είναι γνωστό, συμμετείχαν ενεργά στις διώξεις κατά των εβραϊκών κοινοτήτων της Ελλάδας παρέχοντας συνδρομή στις κατοχικές δυνάμεις και διακρίθηκαν στο πλιάτσικο και στον σφετερισμό των περιουσιών των Ελλήνων Εβραίων. Κι όμως η ίδια δημοτική αρχή που θέλει να διαφυλάξει τη μνήμη του υπερασπιστή της «εθνικής δράσεως» των Ταγμάτων Ασφαλείας, προ ολίγων ημερών είχε το θράσος να αφήσει αιχμές για «αντισημιτισμό» και κόπτεται δήθεν για την μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος!
Η μετέπειτα πορεία του Θρασύβουλου Τσακαλώτου και η συμπόρευση του με το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 1985 δε φτάνουν για να ξεπλύνουν τα παραπάνω αίσχη, τα οποία ο ίδιος ο Θρ. Τσακαλώτος πότε δεν ανακάλεσε ή ανασκεύασε εν ζωή. Ίσα-ίσα αποδεικνύουν το πόσο πιστός και αφοσιωμένος υπήρξε ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος σε όλη τη ζωή του στην αστική εξουσία υποστηρίζοντας όλες τις στρατηγικές επιλογές της. Η προσέγγιση του Τσακαλώτου με το ΠΑΣΟΚ έγινε αφότου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε επιβεβαιώσει την παραμονή της χώρας στο ΝΑΤΟικό στρατόπεδο. Συμμαχώντας λοιπόν είτε με «φιλοβασιλικούς» είτε με «βενιζελικούς», είτε με «χουντικούς» είτε με «δημοκράτες» ακόμα και με «σοσιαλιστές» ο Θρ. Τσακαλώτος έβλεπε πάντοτε τον εχθρό στο πρόσωπο του ΚΚΕ και του λαϊκού κινήματος και υπερασπιζόταν με όλες του τις δυνάμεις την παραμονή της χώρας στην λεγόμενη «σωστή πλευρά της ιστορίας» που συνεχίζει και σήμερα να ματοκυλάει τους λαούς στην Ουκρανία, στη Γάζα, στη Μέση Ανατολή και αλλού και να μεταβάλλει τη χώρα μας σε πολεμικό ορμητήριο και στόχο αντιποίνων.
Ο Θρασύβουλος Τσακαλώτος για τις υπηρεσίες που πρόσφερε στην αστική τάξη της χώρας μας και στον βρετανικό και αμερικάνικο ιμπεριαλισμό τιμήθηκε ποικιλοτρόπως εν ζωή, με παράσημα και υπεύθυνες θέσεις, τη στιγμή που οι Πρεβεζάνοι αγωνιστές του ΕΑΜ που ματαίωσαν την πολιτική επιστράτευση σώζοντας τα παιδιά της Πρέβεζας από τα στρατόπεδα εργασίας των ναζί, οι ηρωικοί ΕΛΑΣίτες του 24ου Συντάγματος που έδωσαν στην Αμφιλοχία τη μεγαλύτερη μάχη κατά των γερμανών κατακτητών, πήραν για επιβράβευση το παράσημο της Μακρονήσου, των φυλακών, των εκτελεστικών αποσπασμάτων και της πολιτικής προσφυγιάς.
Η επιλογή να στηθεί μνημείο στον Θρασύβουλο Τσακαλώτο δεν αποτελεί, ούτε αποτέλεσε ποτέ αίτημα του λαού της Πρέβεζας. Ως «δωρητής» για την τοποθέτησή του αναφέρθηκε ένα -αγνώστων λοιπών στοιχείων- «Ίδρυμα Τσακαλώτου», πίσω από το οποίο μπορεί βάσιμα να υποτεθεί ότι κρύβονται επιχειρηματικά συμφέροντα που συνδέονται συγγενικά με τον Θρασύβουλο Τσακαλώτο. Η προθυμία του του δημάρχου κ. Γεωργάκου να ανταποκριθεί στο αίτημά τους σημαίνει υιοθέτηση από μέρους του και της παράταξής του της ακροδεξιάς, φασιστικής ρητορικής και αντίληψης και έρχεται σε συνέχεια της τοποθέτησης μπροστά από το Δημαρχείο του έπαινου του Κουίσλινγκ υπουργού Μπάκου, η οποία πάλι είχε προκαλέσει αγανάκτηση στον λαό της πόλης.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση θα αντιταχθούμε στην τοποθέτηση ανδριάντα του Θρασύβουλου Τσακαλώτου στην πλατεία Ναβαρίνου και καλούμε τον λαό της Πρέβεζας να απαιτήσει να μην του αποδώσει ο Δήμος Πρέβεζας καμία τιμή.