Πέμπτη, 02/05/2024 | 01:06

ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΙΟΝΙΑΣ-ΠΡΕΒΕΖΑΣ & ΠΡΕΒΕΖΑΣ- ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ -Άρθρο του Παναγιώτη Ρεμπή, Πολιτικού Μηχανικού

1091 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 10/08/2023, 11:33 πμ | 0 σχόλια

Δεν θα ήθελα να επανέλθω τόσο γρήγορα, αν δεν διαπίστωνα την υποκριτική συμπεριφορά του συνόλου του πολιτικού συστήματος της Πρέβεζας και όχι μόνο, στο θέμα, μετά και την παρουσίασή του τη Δευτέρα 31/07/2023.

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θέλω να πω ότι αν δεν πούμε τα «σύκα, σύκα» και τη «σκάφη, σκάφη» και αν σε ζητήματα κοινού – τοπικού – περιφερειακού αλλά και εθνικού ενδιαφέροντος στην περιοχή μας, δεν μπορούμε να έχουμε κοινή άποψη, κοινή στάση και συγκεκριμένη δράση, ώστε να πετύχουμε στόχους που αφορούν την ανάπτυξη του τόπου μας, την ευημερία των κατοίκων και την έξοδο από την απομόνωση, είμαστε άξιοι της μοίρας μας…

Σημειώνω ότι σήμερα είμαστε ίσως ο μοναδικός Νομός και η μόνη περιοχή, δίχως εθνική και ασφαλή σύνδεση με το ήδη κατασκευασθέν Διευρωπαϊκό Δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας (corridor) και ιδιαίτερα εκείνο της Ιόνιας και Εγνατίας Οδού, ενώ το σύνολο των Νομών της Ελλάδας, μη εξαιρουμένου και των υπολοίπων της Ηπείρου, έχουν ήδη σύνδεση – πρόσβαση σε αυτοκινητόδρομο.

Ακόμη είναι γεγονός ότι σήμερα κατασκευάζονται μερικές ακόμη συνδέσεις και προγραμματίζονται και άλλες με την Εγνατία, την Ιόνια, τον Ε-65, τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Ολυμπία Οδό, τον Μορέα, τον ΒΟΑΚ κ.α., με πρωτοβουλίες καθαρά της Κεντρικής Εξουσίας, δηλαδή του Κράτους.

Το γεγονός αυτό προφανώς δεν περιποιεί τιμή για το πολιτικό σύστημα της Πρέβεζας, διαχρονικά έως και σήμερα, παρά τις μεμονωμένες φιλότιμες προσπάθειες κατά περιόδους κάποιων.

Η Πρέβεζα, είναι η μόνη εναπομένουσα πρωτεύουσα Νομού της Περιφέρειας Ηπείρου, χωρίς σύνδεση με τα ανωτέρω δίκτυα και ενώ 

  • βρίσκεται, όπως είναι γνωστό, πάνω στον διευρωπαϊκό άξονα Αλβανίας- Ελλάδας (μέσω αυτού διέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα ημερησίως με προορισμό από και προς Αλβανία, Ιταλία, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αθήνα) 
  • έχει το πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Ελλάδας για διεθνείς προορισμούς 
  • η περιοχή έχει το μεγαλύτερο παράλιο μέτωπο της Ευρώπης κατά μήκος του οποίου διέρχεται και η Ε.Ο. ανάμεσα από τουριστικούς προορισμούς
  • τα τελευταία χρόνια την επισκέπτονται χιλιάδες επισκέπτες από τα Βαλκάνια, λόγω της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, γεγονός που την έκανε εύκολα προσβάσιμη, με όλα βεβαίως τα περαιτέρω προβλήματα από τον υπερβολικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο στους απαράδεκτους για τις συνθήκες αυτές δρόμους του ‘60
  • στην αγκαλιά της βρίσκεται η Πομπηία της Ελλάδος και πολλά άλλα σημαντικά μνημεία

στερείται τέτοιας σύνδεσης, με αποτέλεσμα να αποτελούν ντροπή για όλους μας και ιδιαίτερα για το πολιτικό σύστημα, οι ατελείωτες ουρές τους καλοκαιρινούς μήνες και από τη Στεφάνη έως τη Φραξήλα και στο παραλιακό μέτωπο από την Πρέβεζα έως την Καστροσυκιά.

Που ήταν λοιπόν οι πολιτικοί μας, ανεξαρτήτου κόμματος- παρατάξεως κ.α. σε αυτήν την προσπάθεια που ξεκίνησε ο Περιφερειάρχης, όπως ανέφερα στην προηγούμενη επιστολή και συγκεκριμένα:

  • που ήταν ο πρώην και ο νυν εκλεγμένος  Βουλευτής της κυβερνητικής παρατάξεως
  • που ήταν ο εκλεγμένος Βουλευτής και Υπουργός της Αντιπολίτευσης
  • που ήταν οι υποψήφιοι των λοιπών κομμάτων και

οι οποίοι θα έπρεπε με ένα στόμα και μια φωνή, με μπροστάρη τον Περιφερειάρχη να απαιτούν από την Κεντρική Εξουσία τα αυτονόητα, για τα οποία διαχρονικά η ίδια φρόντισε να εξασφαλίσει σε όλες τις άλλες περιοχές της χώρας, όπως προείπα.

Θα ξεπεράσω εδώ την εσφαλμένη κατά την άποψή μου, εκ των υστέρων, τεχνική τοποθέτηση του εκπροσώπου της παράταξης της αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια, μετά την τοποθέτηση του ιδίου στην ανωτέρω συνεδρία και θα πω ότι και αυτός, με καταγωγή από το Νομό μας, είναι υποχρεωμένος μαζί με τη λοιπή αντιπολίτευση στην Περιφέρεια να συστρατευτούν σε αυτόν τον αγώνα για την εξασφάλιση από την πολιτεία της χρηματοδότησης και κατασκευής των δύο αυτών οδικών αξόνων, που θα βγάλουν την Πρέβεζα από την απομόνωση και θα οδηγήσουν τον Νομό, την περιοχή και την Περιφέρεια σε μια άλλη εποχή.

Δεν μπορεί να είναι αρκετή λοιπόν η προσπάθεια ενός ανθρώπου, αλλά η συλλογική προσπάθεια και για το λόγο αυτό καλώ τον Περιφερειάρχη σαν πολίτης, να απευθύνει πρόσκληση συστράτευσης σε όλους, για να πετύχουν αυτό που μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατόν και για πολλούς λόγους η εκάστοτε Κεντρική Εξουσία το εκμεταλλεύεται και βρισκόμαστε εδώ που είμαστε σήμερα.

Στο σημείο αυτό θέλω να εξηγήσω εδώ ότι η εμμονή μου στην δημοπράτηση των δύο αυτών έργων οδοποιίας, από την Κεντρική Εξουσία, προέρχεται από την 40ετή εμπειρία μου αφού ο χρόνος που θα χρειαστεί για να υλοποιηθούν οι μελέτες, για να τελεσιδικήσουν οι απαλλοτριώσεις, για να εξευρεθούν τα χρήματα από την Περιφέρεια και να δημοπρατηθούν αυτά υπό την έννοια «κομμάτι-κομμάτι» και να ολοκληρωθούν, είναι τέτοιος που οι επόμενες γενιές των εγγονών μας θα δουν ίσως ένα ολοκληρωμένο έργο, αν συμβούν όλα τα ανωτέρω υπό τις σημερινές κρατούσες συνθήκες και διαδικασίες.

Για το λόγο αυτό επιβραβεύω την προσπάθεια του Περιφερειάρχη να αναλάβει τις μελέτες, αλλά διαφωνώ με την άποψη κατασκευής των δρόμων τμηματικά για όλους τους λόγους που προανέφερα, αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω την φιλότιμη προσπάθεια και υπέρβασή του για το σκοπό αυτό.

Τέλος, σε ότι με αφορά, επαναλαμβάνω ότι η τοποθέτησή μου για τις χαράξεις των δύο οδών, είναι καθαρά τεχνοκρατική, είναι στην ίδια βάση με την προϋπάρχουσα άποψη του ΤΕΕ, δεν ενέχει σκοπιμότητες τοπικιστικές οι οποίες φαίνονται να υπάρχουν στις διάφορες άλλες τοποθετήσεις και είπα τα αυτονόητα, δηλαδή:

  • Ένα έργο που θα είναι συνέχεια του σημερινού κόμβου Καμπής, του Κέντρου συγκ. Προσφύγων και νέας χάραξης διαμέσου Ρωμιάς και Στεφάνης για τον κάθετο άξονα Ιόνια- Πρέβεζα, αποφεύγοντας έτσι όλες τις εμπλοκές και δαπάνες στον σχεδιαζόμενο δρόμο μέσω της παραποτάμιας παράκαμψης Φιλιππιάδας και του κυκλικού κόμβου Γέφυρας Καλογήρου με τις υπέρογκες απαλλοτριώσεις και τα ιδιαίτερα τεχνικά προβλήματα
  • Έναν νέο σύγχρονο κυκλικό κόμβο στην περιοχή της Γέφυρας Καλογήρου προς αντικατάσταση της σημερινής απαρχαιομένης σύνδεσης και
  • Την πολύ απλή ημιορεινή και χωρίς περιβαλλοντικά προβλήματα, χάραξη, μέσω Μεσοποτάμου και Θέμελου για τη σύνδεση Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας.

 

Πρέβεζα, 10 – 08 – 2023

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα