Τρίτη, 19/03/2024 | 05:27

Η Πρέβεζα στο Άμστερνταμ-Το Οδοιπορικό μας στη Βενετία του Βορρά

1117 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 21/09/2018, 12:49 μμ | 0 σχόλια

Με το που έγινε η κλήρωση του ομίλου της ΑΕΚ στο Τσάμπιονς ληγκ και είδα Άγιαξ, είπα αμέσως “Άμστερνταμ” γιατί το ταξίδι στο Άμστερνταμ, είναι εμπειρία ζωής, ταξίδι ζωής. Δέκα άτομα από Πρέβεζα ταξίδεψαν στο Άμστερνταμ και βρήκαμε  στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας και τον Χρήστο Τσενίκλογλου και τον Ανδρέα Ασημακόπουλο. Για να είμαι ειλικρινής το ταξίδι μας δε ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, απλά ανασυντάξαμε τις ψυχικές μας δυνάμεις μπήκαμε στο αεροπλάνο για τη Βενετία του Βορρά και μόλις φτάσαμε, οι άνθρωποι που είχαν προβληματιστεί, τα άφησαν όλα πίσω. Αρχηγός αποστολής; Όπως πάντα Αναστάσιος Δράκος! Μιχάλης Λάζαρης και Μιχάλης Τασούλης, Κώστας Κωστής (Κότζακ), Παύλος Ντούλιας, Βασίλης Γιαννούλης (Αλλάνοβιτς), Χρήστος Παππάς, Πάρις Κατσάνος, Σπύρος Πλέουρας και βέβαια ο Σπύρος Σίσκας, που ήταν ήδη εκεί και επιστρέψαμε μαζί στο αεροδρόμιο του Ακτίου. Εκατοντάδες χιλιάδες ποδήλατα, προτεραιότητα ξεκάθαρα σε πεζούς και ποδήλατα, μια άλλη πόλη. Φανάρια ειδικά για τα ποδήλατα και άνθρωποι κάθε ηλικίας να πηγαίνουν με τα ποδήλατά τους… σφαίρα! Και… φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια) αποκλειστικά για ποδήλατα.

Μόλις φτάσαμε πήγαμε στο κέντρο του Άμστερνταμ και κοντά στην πλατεία Νταμ, από εκεί δεν πήραμε ούτε ΤΑΞΙ ούτε λεωφορείο, αλλά …τρίκυκλο ποδήλατο.

Κι εκεί που υπήρχε απλωμένη ησυχία στο Άμστερνταμ, με τα γέλια μας και το χαβαλέ μας, τραβήξαμε τα βλέμματα αθώων περαστικών… Ολλανδών και Τουριστών. Έλληνες, τι περιμένεις… Φτάσαμε καλά, περιμέναμε και τη δυάδα από Μόναχο και βγήκαμε σ’ αυτό το τεράστιο έργο τέχνης που λέγεται Αρχιτεκτονική του Άμστερνταμ, με το πράσινο, με το κέντρο του, με τους φιλόξενους ανθρώπους.

Όσο για τα μοναδικά μουσεία; Το μουσείο Βαν Γκογκ ήταν κοντά στο Inner που μέναμε. Το μαντάμ Τισώ πίσω από την πλατεία Νταμ, το μουσείο Ρέμπραντ, το μουσείο της Heineken, το επιστημονικό και τεχνολογικό μουσείο ΝΕΜΟ, το κρατικό μουσείο και το ναυτικό μουσείο του Άμστερνταμ, το σπίτι της Άννα Φρανκ και μια σειρά άλλα, σίγουρα σημαντικά.

Περιμέναμε τον Αλέξανδρο που μένει μόνιμα στη Χάγη και τον Σπύρο που ξέρει καλά τη Βενετία του Βορρά για να τα δούμε όλα.

Στη σειρά τα BullDog, τα Abraxas τα Babas, οι βιτρίνες με τα κορίτσια, τα καφέ που δεν επιτρέπεται αλκοόλ και τα καφέ που επιτρέπεται το αλκοόλ. Πιο φθηνή η μπύρα από το νερό; Τι λέτε βρε παιδιά… Είναι πολύ ακριβή πόλη το Άμστερνταμ είναι γεγονός αυτό… Όσο για φαγητό; Πρέπει να ψάξεις καλά, γιατί αλλιώς… Το Άμστερνταμ έχει το πιο χαμηλό ποσοστό σε εγκληματικότητα, χρήση σκληρών ναρκωτικών και βία αλλά γενικά συνδυάζει σχεδόν τα πάντα, για τον επισκέπτη του. Μία περιήγηση στα κανάλια του ‘Αμστερνταμ μπορεί να είναι εντυπωσιακή και χαλαρωτική τη μέρα, ενώ ταυτόχρονα γοητευτική και ρομαντική το βράδυ όταν πολλά από τα σπίτια και τις γέφυρες είναι φωτισμένα. Τα τέσσερα βασικά, κεντρικά κανάλια της πόλης είναι τα εξής : Prinsengracht, Herengracht, Keizersgracht και Singel. Υπάρχουν επίσης πολυάριθμα μικρά κανάλια στη συνοικία του Jordaan, από τα οποία τα Brouwersgracht, Bloemgracht και Leliegracht είναι εξαιρετικά γραφικά. Μπήκαμε στο ποταμόπλοιο κάναμε την μεγάλη βαρκάδα, ξεναγηθήκαμε με υπέροχο τρόπο, ενημερωθήκαμε για την ιστορία της πρωτεύουσας της Ολλανδίας, ενώ οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν μαγικές. Και κάτι άλλο, στη Βενετία δεν ανακυκλώνονται τα νερά και μυρίζουν άσχημα, σε αντίθεση με το Άμστερνταμ, αναφορικά με τα κανάλια. Απίστευτες οι εικόνες με τα πλοία-σπίτια που υπήρχαν στον ποταμό Άμστελ του Άμστερνταμ.

Και όλα κυλούσαν υπέροχα κι έτσι έφτασε και η μέρα για τον ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στον Άγιαξ και την ΑΕΚ στα πλαίσια του Τσάμπιονς ληγκ, οι δικοί μας είχαν συγκέντρωση στην πλατεία Νταμ, 4 ώρες πριν τον αγώνα, περίπου 3 η ώρα το μεσημέρι ώρα Ολλανδίας και ο αγώνας ξεκινούσε 7 ώρα Ολλανδίας, 8 ώρα Ελλάδας. Έρχονταν λοιπόν ΑΕΚτζήδες εκδρομείς από την Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας, αστυνομία στην πλατεία Νταμ και μαζί με τον μπάφο, είχαν και την μπύρα! Που πας παιδάκι μου με τη μπύρα; Τους σταματούσε ο αστυνομικός τους εξηγούσε ότι απαγορεύεται να καταναλώνεις στην πλατεία μπύρα, την έπαιρνε και την πετούσε στα σκουπίδια! Φτάσαμε με το μετρό στο ARENA μιλάμε για γηπεδάρα, γεμάτo κόσμος συγκεκριμένα φίλοι του Άγιαξ, απ’ έξω από το γήπεδο στα μαγαζιά που είναι εκεί. Βρε δε βρέθηκε ένας από αυτούς όχι να μας προκαλέσει ή νας βρίσει, ούτε καν να μας στραβοκοιτάξει! Πολιτισμός κυρίες και κύριοι! Όσο για τη φωτογραφία που έβγαλα με δύο φίλους του Άγιαξ, το διασκεδάσαμε.

Έτσι γίνεται το ποδόσφαιρο πιο όμορφο και ο ποδοσφαιρικός τουρισμός επιτρέπει σε όλους μας με αφορμή τις ομάδες μας, να μετακινούμαστε σε όλη την Ευρώπη κάνοντας τα ταξίδια μας.

Επιβλητική η φωτογραφία του Γιόχαν Κρόιφ στο AMSTERDAM ARENA.  Oι ΑΕΚτζήδες ήμασταν 2,5 χιλιάδες, αλλά που να ακουστείς οι άνθρωποι έχουν γηπεδάρα και κάνουν φανταστική ατμόσφαιρα στο γήπεδό τους. Ακόμα και στα Ρέγγε τραγούδια έχουν κάνει τις δικές τους παραλλαγές. Don’t Worry about a thing everything is gonna be allright. Πόσο διαφορετικοί και πόσο υπέροχοι… Στο γήπεδο ο Χρήστος ήρθε από Γερμανία, βγάλαμε και φωτογραφία με το πανό του Βερολίνου, Ο Δήμος έκανε εξέδρα και έδωσε πνοή στην κιτρινόμαυρη γωνιά του γηπέδου. Συνεχίζει την ιστορία του με εκείνη την υπέροχη παρέα από το Νέο Ηράκλειο, όταν ο Δημήτρης Χατζηχρήστος έλεγε σε ένα κιτρινόμαυρο μονοπάτι : “Με λένε Δήμο και μένω στο Νέο Ηράκλειο” πόσο δίκιο είχε… Η ΑΕΚ έχασε 3-0, ενώ το ημίχρονο ήταν 0-0, όμως εμείς περάσαμε υπέροχα. Και μακάρι σύντομα η ζωή να μας βγάλει ξανά στην παραμυθένια αυτή πόλη και να μπορέσουμε να περπατήσουμε ξανά τους φιλόξενους δρόμους του Άμστερνταμ. Άκρη, άκρη…. ποδήλατααααα… Πάντα τέτοια φίλες και φίλοι!

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.