Παρασκευή, 29/03/2024 | 14:04

Η τουριστική προβολή της Περιφέρειας Ηπείρου/Π.Ε. Πρέβεζας

716 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 18/07/2016, 11:17 πμ | 0 σχόλια

Με ενδιαφέρον παρακολουθούμε τον προβληματισμό που αναπτύσσεται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Ηπείρου και μέσω αυτής της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας.
Κατ΄ αρχάς πιστεύουμε ότι σε μια περίοδο κορύφωσης της τουριστικής σεζόν, με τις αυξήσεις κρατήσεων να κινούνται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο στις παραθαλάσσιες περιοχές- αναλογιζόμενοι και την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση που επιδρά αρνητικά στον εσωτερικό τουρισμό- η καλλιέργεια εσωτερικών/ενδοτοπικών αντιθέσεων και συγκρίσεων, είναι βέβαιο ότι μόνο την τουριστική προβολή της Π.Ε. Πρέβεζας ως ενιαίας περιοχής δεν βοηθά. Η δε επίκληση, από ορισμένους- μεμονωμένους, για περί αποφάσεων με γνώμονα τα συμφέροντα των Ιωαννίνων, είναι προφανές ότι προέρχονται από άγνοια, καθώς όσοι τα υποστηρίζουν, δεν έχουν αντιληφθεί ότι η Περιφέρεια σε όλες, μα όλες, τις δράσεις τουριστικής της προβολής, περιλαμβάνει όλες τις περιοχές,  απευθύνεται σε όλους τους Δήμους, σε όλους τους φορείς του τουρισμού, σε όλες τις επιχειρήσεις και τους παραγωγούς να μετάσχουν στις αποστολές της.  Από κει και πέρα όμως, αν δεν υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον, δεν είναι υπεύθυνος και υπόλογος, ούτε ο Περιφερειάρχης, ούτε ο Αντιπεριφερειάρχης.
Είναι παράλογο η κριτική να εστιάζεται σε ένα 16σελιδο συνοπτικό έντυπο που εξέδωσε προ διετίας σχεδόν η Περιφέρεια Ηπείρου, το οποίο στοχεύει να δώσει μια γενική εικόνα της Περιφέρειας στον υποψήφιο επισκέπτη.  Ο συγκεκριμένος “οδηγός” είναι ένα απειροελάχιστο τμήμα του συνολικού προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας (και μάλιστα χρησιμεύει ως καλωσόρισμα των επισκεπτών, όπως μαρτυρά και ο τίτλος του “Καλώς ήρθατε”),  που έγινε με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. Τις δράσεις αυτές, εμπλουτίζει η Περιφέρεια με δικούς της πόρους, ώστε να καλύψει και πρόσθετα πεδία, όπως π.χ. η προβολή των τοπικών προϊόντων.
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, ανατέθηκε μέσα από ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό και υλοποιήθηκε από ειδικευμένη εταιρεία η οποία έλαβε υπόψη της στατιστικά στοιχεία, εξέτασε προοπτικές ανάπτυξης και ακολούθησε τις σύγχρονες επιταγές του μάρκετινγκ, προβάλλοντας σε πρώτη φάση περιοχές “σήμα κατατεθέν” της Ηπείρου, ώστε μέσω αυτών στη συνέχεια να υπάρξει διάχυση τουριστών και σε άλλες, που είτε είναι αναπτυσσόμενες, είτε ακόμη δεν είναι στην πρώτη σειρά ζήτησης από πλευράς τουριστών και επισκεπτών.
 Αυτές ακριβώς τις περιοχές επιχειρεί η Περιφέρεια με παράλληλες δράσεις, όπως με προσκλήσεις και φιλοξενίες δημοσιογράφων, tour operators, γαστρονομικές επιδείξεις κλπ να τις προβάλλει,  ώστε να επιτευχθεί σταδιακά η ισορρόπηση στην επισκεψιμότητα.
Πρέπει να επισημάνουμε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου,  με συντονιστή τον   Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας κ. Στράτο Ιωάννου, που είναι και αρμόδιος για  τον Τουρισμό, έχει πραγματοποιήσει πλήθος συναντήσεων με όλους τους φορείς του κλάδου για τον καθορισμό “κοινής γραμμής” για τον στρατηγικό σχεδιασμό της ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης.
 Όποιος ήθελε και θέλει, μπορούσε και μπορεί,  να καταθέτει επεξεργασμένες προτάσεις, οι οποίες εννοείται ότι δεν μπορούν να κινούνται στη σφαίρα του επιθυμητού, αλλά να είναι ρεαλιστικές,  υλοποιήσιμες και βασισμένες στις απαιτήσεις του σύγχρονου μάρκετινγκ.
• Η Περιφέρεια,   το έργο  του σχεδιασμού της τουριστικής προβολής το αναθέτει σε ειδικούς. ‘Όσοι θεωρούν ότι έχουν προτάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη,  δεν έχουν παρά να μας συστήσουν τους εμπειρογνώμονες ή τους επιστήμονες με τους οποίους συνεργάζονται για να τις επεξεργαστούμε από κοινού.
Η συνεργασία αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη την τρέχουσα χρονική περίοδο, που έχει ξεκινήσει η προεργασία για το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής μέσω ΕΣΠΑ, το οποίο επαναλαμβάνουμε προς άρση κάθε παρεξήγησης, έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές και εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο που θέτει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και ως εκ τούτου δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα, που μπορεί να υπάρχουν και είναι τοπικιστικού χαρακτήρα. Όσοι πάντως θεωρούν ότι δεν καλύπτονται από το σχέδιο της ενιαίας προβολής της Ηπείρου, μπορούν να χρηματοδοτήσουν την έκδοση συμπληρωματικών εντύπων κλπ.
 Η Περιφερειακή  Αρχή εκείνο που μπορεί να διαβεβαιώσει είναι ότι θα συνεχίσει την ειλικρινή συνεργασία που είχε όλα αυτά τα χρόνια με Δήμους  και φορείς του τουρισμού, προκειμένου να πετύχει την ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη, που δεν επιτυγχάνεται με την εντυπωσιοθηρία, αλλά απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, γνώσεις, εμπειρία, συστηματική εργασία και βέβαια χρόνο.●

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα