Η εφαρμογή χαμηλότερων ορίων ταχύτητας εντός των αστικών κέντρων, οι ενισχυμένες ποινές με βάση τη βαρύτητα των παραβάσεων και η διαρκής επιτήρηση κεντρικών λεωφόρων με τη χρήση drones είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικό του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας μας.
Συγκεκριμένα, τα νέα όρια ταχύτητας θα περιοριστούν σε 30 χλμ./ώρα στο εσωτερικό της πόλης και 20 χλμ./ώρα κοντά σε σχολικές εγκαταστάσεις, μείωση από το προηγούμενο όριο των 50 χλμ./ώρα.
Ο στόχος των δραστηριοτήτων αυτών είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα αδικημάτων βασισμένο στη δικαιοσύνη, λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα κάθε παράβασης.
Προβλέπεται επίσης η αναβάθμιση της χρήσης τεχνολογικών εργαλείων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς και η αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης για ενισχυμένη επιτήρηση και επιβολή του νόμου. Ενθαρρύνεται επίσης η ολοκλήρωση των διαφόρων βάσεων δεδομένων ποινών, διευκολύνοντας τη διαδικασία για αστυνομία και οδηγούς.
Εισάγεται ένα νέο σύστημα κλήσεων μέσω SMS, καταργώντας τη δυνατότητα «σβήσιμο» των παραβάσεων, με τις παραβάσεις να καταχωρούνται αυτόματα και άμεσα σε μια ψηφιακή πλατφόρμα.
Οι αστυνομικοί θα χρησιμοποιούν ειδικές συσκευές για την ανάρτηση των παραβάσεων σε αυτή την πλατφόρμα, επιτρέποντας στους οδηγούς να χάσουν την άδειά τους αυτομάτως με την συμπλήρωση 25 πόντων ποινής. Επιπλέον, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να διατυπώνουν ενστάσεις εντός ενός συγκεκριμένου χρονικού περιθωρίου, με τη δυνατότητα διαγραφής των παραβάσεων εφόσον κριθούν βάσιμες.
Μια σημαντική καινοτομία είναι ότι οι ποινές θα επιβάλλονται στους οδηγούς και όχι στα οχήματα, καταργώντας την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Αυτό αντικατοπτρίζει μια μετατόπιση προς την ατομική ευθύνη, αποφεύγοντας την ταλαιπωρία για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας που μπορεί να χρησιμοποιούν το ίδιο όχημα.
ΠΗΓΗ: newsauto.gr