Δευτέρα, 29/04/2024 | 01:02

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Κανένα Λύκειο να μη γίνει Πρότυπο

905 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 28/11/2023, 11:29 πμ | 0 σχόλια

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 

καθηγητών Πρέβεζας

σχήμα που συμμετέχει στις ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε.

Νοέμβριος 2023

ΚΑΝΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΤΥΠΟ

ΝΑ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΊ ΤΟ 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΠΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

Στην Πρέβεζα έγινε (από το σχολικό έτος 2021-2022), κόντρα και ενάντια στη βούληση του συλλόγου διδασκόντων (τότε), ο χαρακτηρισμός του 1ου Γυμνασίου σε Πρότυπο. Ο χαρακτηρισμός του 1ου Γυμνασίου έγινε με πρόταση του (τότε) Προϊσταμένου της ΔΔΕ, Απόστολου Κατσανάκη (μέλος της ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών). Το Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας έχει επίσης εγκρίνει ψήφισμα ενάντια στη δημιουργία Πρότυπου Γυμνασίου. Φέτος προβλέπεται να δημιουργηθεί και Πρότυπο Λύκειο (ένα δηλαδή από τα δύο Γενικά Λύκεια της Πρέβεζας πρόκειται να γίνει Πρότυπο).

Ο νόμος 4692/20 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, καθώς και η Υ.Α. 26/2/21 αναδεικνύουν ανάγλυφα τις επιδιώξεις και το «όραμα» της κυβέρνησης (προηγούμενης και σημερινής) για το δημόσιο σχολείο. Δημιουργούνται σχολεία των λίγων και εκλεκτών ως «σχολεία της αριστείας».

Τα παρακάτω είναι αποσπάσματα από την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ (9 Μαρτίου 2021):

«[…] Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Η ίδρυση προτύπων σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ενάντια στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει μεγάλους αγώνες με πιο πρόσφατη την μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπονται στο ν. 4692/20.

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται. […]

Το πλαίσιο του νόμου 4692/20, με βάση το οποίο καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να αποφασίσουν αν επιθυμούν τη μετατροπή τους σχολείου τους σε Πρότυπο ή Πειραματικό, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, τα εξής:…» (Για την υπόλοιπη ανακοίνωση της ΟΛΜΕ βλ. εδώ

Ως Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση καλούμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες ενημέρωσης και συντονισμού προκειμένου να αποτρέψουμε τη δημιουργία πρότυπου λυκείου· τους συναδέλφους/ ισσες του 1ου και 2ου Λυκείου Πρέβεζας και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και μαθητές να οργανώσουμε από τώρα την αντίδρασή μας  στα σχέδια του Υπουργείου και της κυβέρνησης. 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

metaripar@gmail.com

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα