Κυριακή, 04/12/2022 | 03:25

Νίκος Γεωργάκος για το λιμάνι: Σε αυτή την τριετία υποβάλλαμε μελέτες 1.200.000 ευρώ.

184 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 20/10/2022, 10:29 πμ | 0 σχόλια

 

Μονοθεματική ήταν η συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022 με θέμα το λιμάνι της Πρέβεζας, ύστερα από πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης για συζήτηση, ενώ και η πρόταση στη συνεδρίαση που ψηφίστηκε από το Δημοτικό συμβούλιο, ήταν επίσης της Λαϊκής Συσπείρωσης. Κατά τη δευτερολογία του και προς το κλείσιμο της συζήτησης που διήρκησε περισσότερες από 4 ώρες, ο Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος τοποθετήθηκε και ως πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου Πρέβεζας.

Ο κ. Γεωργάκος εξήγησε ότι παρά το φόρτο εργασιών και ευθυνών που έχει ο δήμαρχος, ανέλαβε και την προεδρία του Δημοτικού λιμενικού ταμείου Πρέβεζας διότι ως μηχανικός το λιμάνι ήταν ένα θέμα που είχε απασχολήσει έντονα το ΤΕΕ.

Ο Νίκος Γεωργάκος ανέδειξε όλη αυτή τη δράση και τις ενέργειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια και που δυστυχώς δεν είχαν γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια για το λιμάνι της Πρέβεζας. Κι όλα αυτά έγιναν και με την ιδιότητά του ως πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας, γεγονός που φάνηκε σοφή στην πράξη η επιλογή του Δημάρχου να αναλάβει και αυτόν τον ρόλο. Δείχνοντας έμπρακτα τα δημοκρατικά του ιδεώδη και την διαλλακτικότητά του πέρασε και η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης.

“Το 2019 όταν αναλάβαμε είχα περάσει από όλους τους φορείς και είχα ενημερωθεί πλήρως για το τι σημαίνει λιμάνι Πρέβεζας και πως πρέπει να κινηθούμε. Δεν ήταν εύκολο, γιατί αν ήταν εύκολο θα είχαν λυθεί ζητήματα ακόμα και της απλής φύλαξης πολλά χρόνια πριν ή το ISPS ή το ποιός μπαίνει και ποιος βγαίνει στο λιμάνι ή ποιος θα περίμενε να περπατά μόνος του ο Δήμαρχος στο λιμάνι να είναι όλα κλειστά και να μην μπορούμε να προετοιμαστούμε, έχοντας την πανδημία μπροστά μας. Κι αυτή την άσχημη εικόνα δεν την είχε κανένας δήμαρχος πριν, να κυκλοφορεί μόνος του στην παραλία, χωρίς ένα σκάφος, χωρίς ένα ευρώ. Προσπαθήσαμε να αρπάξουμε κάτι μέσα στην κρίση και να είμαστε έτοιμοι για μετά την κρίση. Να προβάλλουμε την Πρέβεζα; Να νιώσουμε μια εξωστρέφεια όλοι μας και να φαίνεται ότι η περιοχή μας έχει δυνατότητες; Το κάναμε. Για ποιούς; Για όλους. Και τα αποτελέσματα αυτά έρχονται. Δηλαδή για κάποιον που θέλει να ενημερωθεί από το λιμενικό ταμείο μπορεί να δει από το 2019 σε σχέση με το 2022,  τα 90 χιλιάδες  από το χερσαίο κομμάτι της παραλίας έγιναν 160 από τα τουριστκά σκάφη, τα 90 χιλιάδες που παίρναμε ως έσοδα το 2019 στο εμπορικό έγιναν 125 χιλιάδες. Ένα Δημοτικό λιμενικό ταμείο άρχισε να σκέφτεται εμπορικά , ως μια εμπορική επιχείρηση, για να αυξήσει τα έσοδά του. Δεν μπορεί να έχεις ένα λιμάνι με προϋπολογισμό 400 χιλιάδες και να θες να κάνεις όλα αυτά τα έργα εκατομμυρίων που αναφέρονται στο master plan χωρίς να έχεις και μια συγκεκριμένη μελέτη. Το μόνο που παραλάβαμε από την προηγούμενη δημοτική αρχή ήταν μια εξαιρετική χρηματοδότηση για την ανάπλαση της παραλίας και την προχωρήσαμε και θα έχουμε τα αποτελέσματα. Είχαμε τα χρήματα για το Master Plan από την προηγούμενη δημοτική αρχή και το προχωρήσαμε για να έχουμε το master plan. Όμως από εκεί και πέρα τι θα επιστρέψουμε ανταποδοτικά στον δημότη της Πρέβεζας; Ποια χρήματα θα επιστρέψουμε από αυτά που έχουμε ως κέρδος. Γιατί αν δεν έχουμε κέρδος δεν μπορούμε να φτιάξουμε ούτε τον φωτισμό, ούτε τις υποδομές, ούτε τη λακκούβα, ούτε τη γεφυροπλάστιγγα. Κι εδώ, ερχόμαστε τώρα να δούμε επιχειρηματικά το δημοτικό λιμενικό ταμείο Πρέβεζας που παρεπιπτόντως έχει κι ένα ποσοστό 5% μέσα στη μαρίνα , έχει κι ένα έσοδο από την μαρίνα που φτάνει τα 150 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο και έχει και τα έσοδα του Εμπορικού λιμένα. Τι μπορούμε να κάνουμε για τον Εμπορικό λιμένα, που μπορούμε να ενταχθούμε και τι χρηματοδοτήσεις μπορούμε να εξασφαλίσουμε. Χτυπήσαμε πόρτες, πήγαμε στα υπουργεία, το τρέξαμε, το παλέψαμε είχαμε φέρει εδώ τον υπουργό να δει την κατάσταση, τον κ. Κυριαζόπουλο να λάβουν γνώση ότι εδώ δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ τα τελευταία χρόνια. Το τρέξαμε, μπήκαμε στο “Φιλόδημος” μέσα στο 2019, μέσα στο 2021 με τρεχάματα, γιατί τρέχει όλη η Ελλάδα και όποιος έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες  και να μπορέσεις να πείσεις τον άλλον ότι εδώ αυτά τα λεφτά μπορούν να πιάσουν τόπο. Το τρέξαμε και μας επιχροήγησαν 450 χιλιάδες ευρώ. Κι εδώ μας έβγαλαν τα χρήματα, μας πειράζει το δίκτυο πόλεων που είμαι μέλος, ένας δήμος ανάμεσα στους 130 και υπάρχει μια τεχνική υπηρεσία που θα κάνει πιο γρήγορα το έργο γιατί η τεχνική υπηρεσία η δική μας , έχει επιβαρυνθεί με πάρα πολλά έργα; Το αποτέλεσμα μετράει. Ναι, θα γίνουν οι μελέτες. Ο Ανατολικός προβλήτας θα βγάλει έναν προϋπολογισμό και τρέχουμε να βγάλουμε σχεδόν 5 εκατομμύρια και να ολοκληρώσουμε αυτπό που στο master plan λέγεται τακτοποίηση χώρων, κτίρια, ακόμα και τη μελέτη Σένγκεν την υποβάλλαμε για 270 χιλιάδες ευρώ, για να έχουμε είσοδο-έξοδο πλοίων, από τις χώρες αυτές. Σε αυτή την τριετία χωρίς να βάλει ένα ευρώ το λιμενικό ταμείο, υποπβάλλαμε μελέτες 1 εκατομμύριο 200 χιλιάδες ευρώ. Κι αυτές οι μελέτες θα μας δώσουν και περισσότερα έργα. Τι ζητάω από σας; Να κάνουμε μία μελέτη της… σκόνης. Εγώ την τρώω την πρώτη σκόνη, έρχεται στο γραφείο μου στο Δημαρχείο. Ξέρουμε για τα περιβαλλοντικά, ξέρουμε ότι υπάρχει θέμα στους περιβαλλοντικούς όρους, γι’ αυτό το βάλαμε στο “Φιλόδημος” για να δούμε τι περιβαλλοντικούς όρους έχει το λιμάνι; Τι θέλουμε;” υπογράμμισε ο Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος επισημαίνοντας παράλληλα ότι θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τη μείωση της σκόνης με την προμήθεια μηχανήματος για το συγκεκριμένο σκοπό. Σε ότι αφορά τα τουριστικά σκάφη, τόνισε ότι φέτος στην Πρέβεζα από 3,5 χιλιάδες που ήταν τα έτη 201-2019 φέτος τα ξεπέρασαν τα 6 χιλιάδες και ζει όλη η πόλη της Πρέβεζας. Ήταν μια ιδιαίτερα κατατοπιστική τοποθέτηση του Δημάρχου Πρέβεζας Νίκου Γεωργάκου.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα