Παρασκευή, 19/04/2024 | 23:45

Ο Δ/ντης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας το “καλό παιδί” που εφαρμόζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική

625 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 20/04/2022, 9:24 πμ | 0 σχόλια

ΚΑΝΕΝΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ!

 

Το «καλό παιδί» που εφαρμόζει μέχρι κεραίας την αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης της ΝΔ συνεχίζει να είναι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας Κατσανάκης Απόστολος.

Έτσι λοιπόν, για το σχολικό έτος 2022-2023 στην πρόβλεψη λειτουργίας των σχολικών τμημάτων γίνεται η εκτίμηση από το ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας ότι το 2ο και το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας θα λειτουργήσουν στην Α΄ Γυμνασίου με ένα τμήμα λιγότερο (2 τμήματα από 3 που είναι τώρα).

Τα αποτελέσματα αυτής της εκτίμησης είναι πολλά και δυσμενή για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς:

– κόβονται τμήματα και οι μαθητές στριμώχνονται στα εναπομείναντα με την επιδίωξη (από την πλευρά του Υπουργείου και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να φτάσουν τους 27 σε κάθε τμήμα).

– χάνονται δύο οργανικές θέσεις και δύο συνάδελφοι βγαίνουν υπεράριθμοι.

 

Στην εύλογη αντίδραση των συναδέλφων την Παρασκευή (15/04) και τη Δευτέρα (17/04 μαζί με την ΕΛΜΕ Πρέβεζας, τους διευθυντές του 2ου, 3ου και 4ου Γυμνασίου και εκπροσώπους γονέων και κηδεμόνων) που συγκεντρώθηκαν στο κτίριο της Δευτεροβάθμιας ζητώντας μία εξήγηση για την απόφαση αυτή, η απάντηση από την πλευρά του Διευθυντή αλλά και της Προϊσταμένης του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων ήταν το απόλυτο «τίποτε».

Πώς να δικαιολογήσουν άλλωστε τα αδικαιολόγητα; Πώς να εξηγήσουν γιατί κόβονται τμήματα ενώ σύμφωνα με στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα απολυτήρια των μαθητών που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α΄ Γυμνασίου είναι περισσότερα από αυτά του τρέχοντος σχολικού έτους; (Δηλαδή, περισσότεροι μαθητές αλλά λιγότερα τμήματα;) Τι να μας πουν ότι απλώς εφαρμόζουν την κυβερνητική πολιτική του φθηνού σχολείου;

Η Προϊσταμένη του τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έπρεπε να δημιουργηθούν 4 τμήματα στην Α΄ Γυμνασίου αλλά λαμβάνοντας υπόψη τους τους 48 μαθητές που θα πάνε στο Μουσικό Σχολείο και τους 57 που θα φοιτήσουν στο πρότυπο, κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται απολύτως στην πραγματικότητα, γι’ αυτό αποφάσισαν να κάνουν πρόβλεψη για 2! Ο διευθυντής έφτασε σε σημείο να μας «υπόσχεται» ότι από Σεπτέμβρη τα τμήματα θα είναι και πάλι 3, χωρίς βέβαια να μπορεί να εξηγήσει, γιατί, αφού θα είναι 3, τώρα τα μειώνει σε 2! (τα σχόλια δικά σας…)

 

Το ζήτημα δεν είναι «λογιστικό». Σε λίγο καιρό οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλάζουν. Επομένως, είναι αντιληπτό στον καθένα και στην καθεμία ότι ο καινούργιος/καινούργια Διευθυντής/Διευθύντρια που θα έρθει και θα παραλάβει μειωμένα τμήματα το πιο πιθανό είναι ότι θα τα αφήσει έτσι και οι παραπάνω μαθητές που ίσως προκύψουν θα «μοιραστούν» στα 3 Γυμνάσια της πόλης μας έτσι ώστε παντού να τιγκάρονται τα τμήματα φτάνοντας τους 27 μαθητές.

Η στάση αυτή δεν πηγάζει από κάποια ανικανότητα, άγνοια ή άστοχο χειρισμό. Ο συγκεκριμένος διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας (συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, όταν ήταν καθηγητής σε σχολείο) εφάρμοσε από την πρώτη στιγμή και συνεχίζει να εφαρμόσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΝΔ. Τόσο «απλά» για όλους αυτούς, καθόλου «απλά» για όλους εμάς!

Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία σύμφωνα με τους «νόμους της αγοράς»· γι’ αυτό αλλάζουν και οι όροι: όχι «σχολεία» αλλά «αυτόνομες σχολικές μονάδες» που αξιολογούνται με μετρήσιμους δείκτες «τι παράγουν» και που θα λειτουργούν ως «επιχειρήσεις» διασφαλίζοντας μόνα τους την οικονομική τους επιβίωση με χορηγούς κ.τ.λ.

Σε αυτό το άκρως τοξικό εκπαιδευτικό τοπίο, οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως αριθμοί που διαιρούνται και γίνεται η κατανομή στα σχολεία, στοιβάζονται στις τάξεις αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα, χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονίας αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές συνέπειες (και μάλιστα σε τόσο ευαίσθητες ηλικίες). Την ίδια στιγμή οι προσλήψεις θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται με το σταγονόμετρο, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας θα γενικεύονται, οι συνάδελφοι θα χάνουν τις οργανικές τους θέσεις…(φέτος, υπήρχαν ελλείψεις καθηγητών ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα, ενώ έφτασαν στο σημείο να χρησιμοποιούν τους συναδέλφους αναπληρωτές των 3μηνων που προσλήφθηκαν για να καλύψουν κενά συναδέλφων που νοσούσαν με covid σε λειτουργικά κενά!)

Παράλληλα βέβαια, επειδή πρέπει να χαϊδέψουν και τα αφτιά της τοπικής κοινωνίας πρωτεύον μέλημά τους είναι να λειτουργεί πάση θυσία το «πρότυπο γυμνάσιο» προκειμένου να καλλιεργείται και να παγιωθεί η αντίληψη περί «αρίστων» και ότι για όλα τα «κακά» στην εκπαίδευση ευθύνονται οι μαθητές, οι καθηγητές, οι γονείς τους αλλά ποτέ η πολιτική που εφαρμόζεται!

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, την ΕΛΜΕ Πρέβεζας, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και τους μαθητικούς συλλόγους σε αγωνιστικό συντονισμό ενάντια στο κλείσιμο των τμημάτων.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

– Να αλλάξει ΤΩΡΑ η συγκεκριμένη απόφαση του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας και να γίνουν αποδεκτοί οι Πίνακες που απέστειλαν οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων- Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.

 

– Κανένα κλείσιμο τμήματος σε κανένα σχολείο! Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί.

 

– Να αποχαρακτηριστεί το πρότυπο γυμνάσιο Πρέβεζας και να επιστραφούν οι οργανικές θέσεις στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες του 1ου Γυμνασίου.

 

Η επίθεση που δεχόμαστε στα δικαιώματα μας, στην ζωή μας, στο μέλλον μας είναι ανελέητη… Όμως υπάρχει ελπίδα, και αυτή βρίσκεται στη συζήτηση και τις αγωνιστικές αποφάσεις μας, στην ενότητα, στον συντονισμό και τη δυναμική παρέμβαση της βάσης των συναδέλφων, όπως ακριβώς έγινε την περασμένη Παρασκευή και Δευτέρα. Βρίσκεται στην αναζωογόνηση των σωματείων μας. Βρίσκεται στην αντίληψη ότι κριτήριο και βάση των αγώνων μας αποτελούν οι ανάγκες μας για μόρφωση- ζωή με αξιοπρέπεια, ελευθερία, δημοκρατία και δημόσια αγαθά!

 

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας

metaripar@gmail.com

 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα