Σάββατο, 21/05/2022 | 17:00

Θανάσης Καββαδάς-Θαλάσσιος Τουρισμός: η Λευκάδα στην ανάπτυξη του πιο δυναμικού κλάδου της νησιωτικής οικονομίας

113 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 19/04/2022, 6:27 μμ | 0 σχόλια

Θανάσης Καββαδάς: «Θαλάσσιος Τουρισμός: η Λευκάδα συμμετέχει στην ανάπτυξη του πιο δυναμικού κλάδου της νησιωτικής οικονομίας, με συνολικά περισσότερες από 2.000 θέσεις ελλιμενισμού τα επόμενα χρόνια»
– Ομιλία στη Βουλή

Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού και τη στήριξη των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων.
Ο Βουλευτής χαρακτήρισε το νομοσχέδιο πολύ σημαντικό για το θαλάσσιο τουρισμό, καθώς πρόκειται για μια νομοθετική πρωτοβουλία που κωδικοποιεί και καθιστά ενιαίο το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη δραστηριοποίηση και εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής, με στόχο την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Επεσήμανε ότι ο νόμος 4256 του 2014, που μέχρι σήμερα αποτελούσε το θεσμικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά στους όρους και στις προϋποθέσεις για την δραστηριότητα και εκμετάλλευση των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής και των τουριστικών ημεροπλοίων στη χώρα μας, αποδεδειγμένα είχε ατέλειες, αφού είχε υποστεί 67 τροποποιήσεις μέσω 11 διαφορετικών νόμων, ενώ χαρακτήρισε τροχοπέδη και πηγή αντικινήτρων για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού την πολυνομία και τη γραφειοκρατία.
Ωστόσο, τόνισε, ο θαλάσσιος τουρισμός, παρά τα εμπόδια, έχει δώσει δείγματα της δυναμικής του: σύμφωνα με στοιχεία του 2019, συνεισφέρει με 1,17 δισ. ευρώ στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, δημιουργεί 48.000 θέσεις εργασίας και παράγει έσοδα και θέσεις εργασίας για άλλους κλάδους. Ανέφερε ότι το yachting αναδεικνύεται στη βαριά βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού ενώ την επόμενη δεκαετία αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 5.000 νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα αποφέρουν στην ελληνική οικονομία 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αναφερόμενος στη Λευκάδα, εξέφρασε την ικανοποίησή του διότι, όπως τόνισε, έπειτα από μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια, ο νομός θα συμμετέχει σε αυτήν τη μεγάλη ανάπτυξη, τόσο με τη μεγάλη επένδυση της Μαρίνας του Βλυχού ύψους πάνω από 40 εκ. ευρώ, δυναμικότητας 800 θέσεων, αλλά και με μικρότερες όπως η μαρίνα στον Αθερινό Μεγανησίου, στο Νυδρί και στη Βασιλική. Με αυτά τα έργα, είπε, η συνολική δυναμικότητα φιλοξενίας σκαφών στη Λευκάδα θα φτάσει τα επόμενα χρόνια πάνω από 2.000 θέσεις ελλιμενισμού.
Στη συνέχεια ο Βουλευτής αναφέρθηκε στην κωδικοποίηση, την απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου και την άρση των αντικινήτρων που φέρνει το νομοσχέδιο, κάτι που αναμένεται να απογειώσει τη δυναμική της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού, τονίζοντας ότι υπάρχει σαφής κατεύθυνση σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, με τη στήριξη επενδύσεων σε νέους τουριστικούς λιμένες και με την αναβάθμιση των υπαρχόντων, αλλά και με την ψηφιοποίηση όλων των τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Απαριθμώντας τις βασικές προβλέψεις του νομοσχεδίου ανέφερε ότι αυτές περιλαμβάνουν:
1. Ενιαίο, κωδικοποιημένο και απλοποιημένο θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία και λειτουργία ειδικών εταιρικών μορφών, για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια στην Ελλάδα.
2. Προϋποθέσεις για να προσελκύσουμε επαγγελματικά σκάφη αναψυχής στην ελληνική σημαία και ιδιαίτερα βρετανικά σκάφη που μετά την αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναζητούν ένα ελκυστικό πλαίσιο για να επιλέξουν τη σημαία μιας χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που σημαίνει ταυτόχρονα και επιχειρηματική δραστηριοποίηση εντός της χώρας και δημόσια έσοδα.
3. Δυνατότητα σε επαγγελματικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας να έχουν νόμιμη επαγγελματική δραστηριότητα, να μπορούν δηλαδή να αποβιβάζουν, να επιβιβάζουν και να αλλάζουν επιβάτες στην ελληνική επικράτεια για διάστημα 21 ημερών – κάτι που είχε απαγορευθεί με τον νόμο 4504/2017 της προηγούμενης Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της αγοράς του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, την ενίσχυση της Κροατίας και, κυρίως της Αλβανίας και της Τουρκίας, και βεβαίως την απώλεια εσόδων για τις τοπικές κοινωνίες.
4. Επανόρθωση της χρόνιας και μεγάλης αδυναμίας της χώρας μας να προσελκύσει μεγάλα σκάφη αναψυχής και mega yacht στα οποία επιβαίνουν άνθρωποι υψηλού εισοδήματος, αφού το 2020 ήρθαν στη χώρα μας μόλις 83 σκάφη (73 κοινοτικά και 10 μη κοινοτικά) άνω των 25 μέτρων.
5. Θέσπιση ειδικού τέλους, γεγονός που σημαίνει έσοδα για το δημόσιο από τα γιοτ τα οποία, αν και πραγματικά δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια, ξεκινώντας και καταλήγοντας σε ξένα λιμάνια, δεν πλήρωναν μέχρι σήμερα τίποτα στο Κράτος γι’ αυτό. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί μία κίνηση που συμβάλλει στον υγιή ανταγωνισμό και στην ισονομία ως προς την αντιμετώπιση τους σε σύγκριση με ελληνικές επιχειρήσεις στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού
6. Ψηφιοποίηση και απλοποίηση όλων των διαδικασιών, με ηλεκτρονική έκδοση αδειών και πληρωμή τελών, άμεση καταγραφή, παρακολούθηση και έλεγχο της πραγματικής δραστηριοποίησης των πλοίων αναψυχής μέσω των νέων ψηφιακών εργαλείων που ενεργοποιούνται, καθώς και αυτόματη ανανέωση επαγγελματικών αδειών και έλεγχος παράνομων ναυλώσεων.
7. Παροχή δυνατότητας εκναύλωσης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής ανέφερε:
«Θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε μία ερώτηση που σας είχαμε καταθέσει 8 συνάδελφοι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Στην ερώτησή μας είχαμε αναδείξει κάποια προβλήματα, και θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τον Υπουργό διότι πολλά από αυτά τα προβλήματα τα θεραπεύετε με το παρόν νομοσχέδιο.
Θα ήθελα ωστόσο να επαναφέρω μία από τις προτάσεις που είχαμε καταθέσει στην ερώτησή μας τον περασμένο Νοέμβριο. Αναφέρομαι στη διαμόρφωση χρηματοδοτικού προγράμματος μέσα από το ΕΣΠΑ για την ανακαίνιση, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση τουριστικών σκαφών.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να το δείτε άμεσα όπως και τη διαμόρφωση από το Υπουργείο Ναυτιλίας μιας νέας γενιάς ειδικών προγραμμάτων κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για τα πληρώματα και το προσωπικό των εταιρειών yachting, αλλά και για τους εργαζόμενους στις μαρίνες.
Ο τουρισμός και η ναυτιλία, δύο τομείς που συμβάλλουν, στην παραγωγή πλούτου για την εθνική μας οικονομία, απαιτούν συναίνεση, θετικό και εποικοδομητικό τρόπο σκέψης, μακριά από ιδεοληψίες. Ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία, που χρειαζόμαστε σταθερούς και βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Το νομοσχέδιο, υπηρετεί αυτή την ιδέα και βεβαίως το στηρίξω και το υπερψηφίζω.»

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα