Πέμπτη, 28/03/2024 | 19:38

Ομιλία του Θανάση Καββαδά στη βουλή για το Πανεπιστημιακό τμήμα στη Λευκάδα

496 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 15/02/2021, 2:08 μμ | 0 σχόλια

 

 

 

Θανάσης Καββαδάς: «Η Λευκάδα, το νησί που γέννησε σπουδαίες προσωπικότητες της επιστήμης και της διανόησης θέλει να συμμετέχει στη μεγάλη ακαδημαϊκή οικογένεια με ένα πανεπιστημιακό τμήμα» – Ομιλία στη Βουλή

 

Ομιλία στη Βουλή πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη λειτουργία του Τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης στην Λευκάδα. 

Ο Βουλευτής, ξεκινώντας την ομιλία του επεσήμανε ότι στην ελληνική κοινωνία κυριαρχεί η λογική και το αυτονόητο, καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα αυτών που στηρίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ, αποτιμά θετικά τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την παιδεία, σε αντίθεση με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το οποίο δείχνει να υπερασπίζεται την ανοχή στην ανομία και τα φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια, την εισαγωγή φοιτητών, ακόμα και με 0,6 στα 20, στα πανεπιστήμια, και τους αιώνιους φοιτητές. 

Αναφέρθηκε στα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οποία, την περίοδο 2018-2019, οι αιώνιοι φοιτητές ήταν 282.588, σε συνολικό αριθμό 668.734 εγγεγραμμένων, δηλαδή ποσοστό 42%, επισημαίνοντας ότι τέτοιες στρεβλώσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν με την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών που υπάρχουν και λειτουργούν σε άλλες χώρες. 

Έφερε παραδείγματα όπως της Σορβόνης στη Γαλλία, και των βρετανικών πανεπιστημίων, στα οποία η είσοδος είναι ελεγχόμενη, τόσο για φοιτητές όσο και για επισκέπτες, σχολιάζοντας ότι αντίθετα, στην Ελλάδα, ζήσαμε για πολλά χρόνια τον παραλογισμό με τη διαστροφή της ιδέας του πανεπιστημιακού ασύλου, που μετέτρεψε το πανεπιστήμιο από άσυλο ιδεών σε άσυλο βίας και ανομίας. 

Αναφέρθηκε στις πολυάριθμες επιθέσεις εναντίον καθηγητών, τις καταστροφές και τις φθορές σε πανεπιστημιακούς χώρους, στο γεγονός ότι χρησιμοποιούσαν το πανεπιστήμιο, ως άσυλο και άβατο, παραβατικά στοιχεία που έκαιγαν και έσπαγαν την Αθήνα, με τον λογαριασμό να πληρώνουν οι πολίτες. 

Τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με αποφασιστικότητα και ισχυρή βούληση έβαλε τέλος στη στρέβλωση του ασύλου και συνεχίζει, με τη στήριξη της πλειοψηφίας των πολιτών, για να διασφαλίσει τη νομιμότητα στους πανεπιστημιακούς χώρους και την ασφάλεια της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Χαρακτήρισε αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος την ελεγχόμενη είσοδο με ηλεκτρονική κάρτα για τους φοιτητές, την ενίσχυση του φωτισμού και των υποδομών ασφαλείας στα πανεπιστήμια και τη δημιουργία Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, με ειδική εκπαίδευση, που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία. 

 

 

 

Συνόψισε τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου σε ρυθμίσεις όπως:

  • Δυνατότητα υποβολής από τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, παράλληλου μηχανογραφικού για την εγγραφή τους σε δημόσιο ΙΕΚ, που θα τεθεί άμεσα σε ισχύ από φέτος το καλοκαίρι – μια διάταξη που συμπληρώνει το πλήρες και συνεκτικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης που θεσμοθέτησε πρόσφατα η Κυβέρνηση. 
  • Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου φοίτησης στα Πανεπιστήμια με ειδική εξαίρεση για όσους εργάζονται και για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, οι ίδιοι ή οι οικογένειές τους.
  • Καθιέρωση δύο φάσεων στην υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2022.
  • Καθορισμό, από κάθε Πανεπιστημιακή σχολή, της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αλλά και συντελεστή βαρύτητας για όποιο μάθημα κρίνει σημαντικό, ώστε να μην εισάγεται, για παράδειγμα, κάποιος στο Μαθηματικό Τμήμα έχοντας γράψει 2 ή 3 στα Μαθηματικά, δίνοντας έτσι αυτονομία στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που ξέρουν καλύτερα τις ανάγκες τους, να καθορίζουν το κατώφλι εισαγωγής. 

Στον επίλογο της ομιλίας του, ο Βουλευτής αναφέρθηκε στην προοπτική λειτουργίας πανεπιστημιακού τμήματος στην Λευκάδα, λέγοντας:

«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με το σημερινό νομοσχέδιο, διορθώνει τις παθογένειες της ανώτατης εκπαίδευσης και διασφαλίζει  ότι κάθε νέος και νέα θα μπορεί να αποκτήσει χρήσιμες γνώσεις και να αποφοιτήσει έτοιμος για μια δημιουργική επαγγελματική ζωή. 

Επιστρέφει τα Πανεπιστήμια σε αυτούς που δικαιωματικά ανήκουν, στους φοιτητές, τους καθηγητές, στη γνώση και την επιστήμη. 

Μέλος αυτής της ανανεωμένης πανεπιστημιακής, ακαδημαϊκής κοινότητας φιλοδοξεί να είναι και η Λευκάδα. 

 

Η περιφέρειά μου διεκδικεί την παραμονή της στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση και λειτουργία του Τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ιονίου Πανεπιστημίου. 

 Σε συνεργασία και με τη σύμφωνη γνώμη των πρυτανικών αρχών, δίνουμε αγώνα εδώ και ένα χρόνο για να εμπλουτίσουμε το φάκελο που θα εξεταστεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έχει έτοιμο οδηγό σπουδών και περιεχόμενο μαθημάτων, διαθέτει διδακτικό προσωπικό, έχει προβλέψει χρηματοδότηση για τη λειτουργία του τμήματος. Έχουμε βρει ιδιόκτητο κτίριο για τη στέγαση του τμήματος, για την ανακατασκευή του οποίου τρέχει ήδη διαγωνισμός, ενώ προετοιμάζουμε και τη δημιουργία φοιτητικής εστίας. 

Κύριε Υπουργέ,

έχω πολλές φορές μεταφέρει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τη μεγάλη επιθυμία της Λευκάδας να λειτουργήσει αυτό το τμήμα. Δεν γίνεται αυτό το νησί, που είναι στο κέντρο των Επτανήσων, με εύκολη πρόσβαση στην ηπειρωτική Ελλάδα, να είναι το μοναδικό χωρίς τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γνωρίζω ότι η απόφαση είναι της ανεξάρτητης Εθνικής Αρχής, πιστεύω όμως ότι από την πλευρά μας, μαζί με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό. 

Ευελπιστώ ότι αυτή η προσπάθεια, καθώς και η ακαδημαϊκή αξία, η βιωσιμότητα και η σκοπιμότητα του Τμήματος που προτείνουμε θα αναγνωριστούν, ώστε να μπορέσει η Λευκάδα, το νησί που γέννησε σπουδαίες προσωπικότητες της επιστήμης και της διανόησης, να συμμετέχει στη  μεγάλη ακαδημαϊκή οικογένεια και βέβαια υπερψηφίζω το παρόν νομοσχέδιο.»

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα