Πέμπτη, 03/12/2020 | 08:38

Σύλλογος Γονέων μουσικού σχολείου Πρέβεζας » Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο έκτρωμα «

231 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 23/04/2020, 2:49 μμ | 0 σχόλια

 

 

 

Θέμα: «Αποσαφηνίζοντας μια στρεβλή πραγματικότητα

  Οι δύσκολες συνθήκες τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε εν μέσω πανδημίας, η ανασφάλεια και η αγωνία για  όσα θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον, επιτείνονται εξαιτίας του δεδομένου πως το Υπουργείο Παιδείας δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και δε δίνει λύσεις στα προβλήματα μαθητών, εκπαιδευτικών κι οικογενειών . Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για την οποία τόσος λόγος γίνεται , στην πραγματικότητα κάθε άλλο παρά ουσιαστική και ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση μπορεί να θεωρηθεί, αφού η καθολικότητα παραμένει μια άγνωστη έννοια. Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό, κατάρτιση κι εξασφάλιση τεχνικής βοήθειας στους εκπαιδευτικούς, αναδιοργάνωση της διδασκόμενης ύλης, δωρεάν εξοπλισμό και γρήγορο internet για το σύνολο των μαθητών δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αγνοώντας ότι η εκπαίδευση είναι σχέση κι όχι σχήμα. Οι παλινωδίες και τα καθυστερημένα αντανακλαστικά του Υπουργείου Παιδείας καθιστούν τα παρεχόμενα διαδικτυακά μαθήματα μία ανεπαρκή εκπαιδευτική μέθοδο μόνο «για τα μάτια του κόσμου» που είναι αντισυνταγματική ,αφού δεν αφορά το σύνολο των μαθητών.

Πρόσθετο άγχος αποτελεί για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου το γεγονός πως δεν είναι ακόμα καθορισμένη η ημερομηνία, ο τόπος και ο τρόπος διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για τη μείωση της (αυξημένης για το τρέχον σχολικό έτος ας μην ξεχνάμε) εξεταστέας ύλης δεν αναφέρει τα ειδικά μαθήματα. Υπενθυμίζουμε πως για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών της χώρας οι υποψήφιοι υποχρεώνονται σε δύο διαφορετικούς τρόπους εξέτασης αν επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε ένα από τα παραπάνω τμήματα σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα; Θα υποχρεωθούν οι υποψήφιοι σε μετακινήσεις; Σε ποια ακριβώς ύλη θα εξεταστούν; Έχει γίνει κάποια πρόβλεψη για μείωση  και σαφέστερο καθορισμό της;

…και πριν ο αλέκτωρ λαλήσει ….τρεις ειδήσεις ταλανίζουν την καθημερινότητά μας:

  1. Ο εξοπλισμός των Σχολείων   θα πραγματοποιηθεί  με μετακύληση της υποχρέωσης του Υπουργείου Παιδείας στις Σχολικές Επιτροπές και τους Δήμους (ΠΝΠ ΦΕΚ 84Β_13-04-2020). Γεγονός που σημαίνει ότι οι ίδιες οι εκπαιδευτικές μονάδες  θα διαθέσουν τους λιγοστούς πόρους τους ,περίπου 2000 ευρώ το τρίμηνο για την προμήθεια κάποιων τάμπλετ ,που αλήθεια με ποια κριτήρια θα δανειστούν στους μαθητές; Κανένας Δήμος λοιπόν δε θα διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Την εποχή που χαρίζονται 80 εκατομμύρια σε  «Σκοιλ Ελικίκου» ΚΕΚ  για ντροπιαστικές επιμορφώσεις σε επιστήμονες, το Υπουργείο Παιδείας δεν χαραμίζει ούτε  ένα ευρώ για τον εξοπλισμό των σχολείων. 
  2. Με έκπληξη και λύπη ,αλλά κι απερίγραπτο θυμό διαβάσαμε την αποδοχή χορηγίας του Υπουργείου Παιδείας από γνωστό αναψυκτικό και τη χορήγηση δύο τάμπλετ στο σχολείο μας. Πραγματικά δεν θα αναφερθούμε στην υπερτιμολόγηση των συσκευών ούτε στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά που είναι μιας άλλης δεκαετίας και με βεβαιότητα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ιδιωτικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας Webex ,απλά θα αναρωτηθούμε αν αυτό είναι το όραμα του Υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση;
  3. Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, με κλειστά τα σχολεία και χωρίς δυνατότητα Γενικών Συνελεύσεων των εκπαιδευτικών, των Πανεπιστημιακών  των σπουδαστών και των μαθητών , με την επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, με απαγόρευση κυκλοφορίας και συναθροίσεων, με ήδη 120 νεκρούς (αλλά και με 110.000 απολυμένους ή με «αναστολή σύμβασης»), με τον πληθυσμό φοβισμένο και τρομαγμένο και με τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε γύψο, oι προτεραιότητες του ΥΠΑΙΘ για τη Δημόσια Παιδεία παραμένουν στη λογική μιας  αναδιάρθρωσης, με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε  ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης. Απλά θα κάνουμε μια μικρή αναφορά στην πολυδιαφημισμένη Τράπεζα Θεμάτων ,η οποία οριοθετεί ως κύριο χαρακτηριστικό των σχολείων ένα ατσαλάκωτο ομοιομορφισμό, με προσαρμογή των μαθημάτων στις «τανάλιες» της εξεταστέας ύλης , εκτρέποντας το εκπαιδευτικό έργο σε τεχνικές απομνημόνευσης πληροφοριών. 

    Με την αύξηση των απορρίψεων ,όπως πρακτικά αποδείχτηκε με την πρώτη εφαρμογή της (Ν.4186/13 «Νέο Λύκειο»), η οποία προβλήθηκε με φωτοστέφανο αθωότητας στις διακηρύξεις των πρώην υπουργών Παιδείας Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου ,καθώς το 40% των εξεταζόμενων μαθητών την πρώτη χρονιά της εφαρμογής της επανεξετάστηκε  το Σεπτεμβρίο, αποθαρρύνει εκείνους τους μαθητές που δεν κουβαλάνε από το σπίτι τους οικονομικές και μορφωτικές αποσκευές, με στόχο να τους εξοστρακίσει  από το Γενικό κι από το Τεχνολογικό Λύκειο, κατευθείαν στις εξωεκπαιδευτικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και στα «παραμάγαζα» που ιδρύουν οι επιχειρηματίες της γνώσης.

   Στοιχειώδη γνώση να έχει κάποιος για την κατάσταση στις σχολικές τάξεις και για τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης αντιλαμβάνεται ότι η επιτάχυνση στην παράδοση της ύλης έχει καταστρεπτικές συνέπειες όχι μόνο για τους μαθητές ,αλλά  και για τον εκπαιδευτικό που ωθείται  γρήγορα στην απώλεια του παιδαγωγικού του ρόλου, αυτού του δασκάλου εμψυχωτή, καθώς μεταλλάσσεται  σε  ελεγκτή, σ’ έναν συμβολαιογράφο επιδόσεων. 

   Πολύ γρήγορα η λειτουργία της Τράπεζας θα απογειώσει τη σχολική θνησιμότητα, δηλαδή την απόρριψη ή την ενσωμάτωση της αδυναμίας, την απόγνωση, την αναχαίτιση, το ψαλίδισμα των προσδοκιών, τον φόβο και την εγκατάλειψη στους μαθητές σ΄ ένα σχολείο που η μόρφωση θα αποτελεί ξεπερασμένη ιδεοληψία κι αξία θα έχει μόνο η ύλη.

   Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο έκτρωμα και  να προσέλθει σε μια ουσιαστική διαβούλευση με τη ζώσα εκπαιδευτική κοινότητα ,με ταυτόχρονη αύξηση της  επιχορήγησης των σχολικών μονάδων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για να καλυφθούν οι ανάγκες της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» .

 

 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα