Δευτέρα, 22/07/2024 | 00:44

Εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Πρέβεζας στο Saint Palais της Γαλλίας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ ‘ENIEDE’

69 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 10/07/2024, 7:18 μμ | 0 σχόλια

Οι εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας συμμετείχαν σε κινητικότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ΚΑ220  Erasmus + “ENIEDEτην τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Παρασκευή Παππά, συντονίστρια του προγράμματος και Κυριακή Δερμιτζάκη, μέλος της ομάδας Erasmus+ & υποδιευθύντρια,  είχαν τη μεγάλη χαρά να επισκεφθούν το Δίγλωσσο Ιδιωτικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Etchecopar στο Saint Palais στη χώρα των Βάσκων στη Γαλλία.  Ερευνητικός στόχος του  προγράμματος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την καινοτόμα ένταξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με έμφαση στη διαπολιτισμικότητα και την ψηφιακή συμπερίληψη. 

Οι εκπαιδευτικοί του Γαλλικού σχολείου, οι γονείς και οι επικεφαλής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης μαζί με τους Διευθυντές της Β΄/θμιας συμμετείχαν στη θερμή υποδοχή των δύο εκπαιδευτικών. Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος, οι Ελληνίδες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και στα δρώμενα που οργανώθηκαν από το σχολείο, προκειμένου να ανταλλαγούν καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και να γίνει γνωριμία με το Γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να κάνουν  δειγματικές διδασκαλίες για το ελληνικό αλφάβητο και την ελληνική μυθολογία, που κινητοποίησαν το μεγάλο ενδιαφέρον των Γάλλων μαθητών, αφού τα σχολικά τους εγχειρίδια πραγματεύονται αρχαίους Ελληνικούς μύθους. Τέλος, η ιδιαίτερη πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής και ο γλωσσικός πλουραλισμός, αφού εδώ συναντώνται η Βασκική και η Γαλλική κουλτούρα, ήταν πραγματικά μοναδικά. 

Η πολύτιμη αυτή  εμπειρία αναδεικνύει τη σημασία της Ευρωπαϊκής συνεργασίας στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης. Οι νέες γνώσεις που αποκομίστηκαν θα συνεισφέρουν στην εξέλιξη των μεθόδων διδασκαλίας των εκπαιδευτικών  αλλά και θα εμπλουτίσουν πολυπολιτισμικά και πολυγλωσσικά το σχολικό μας περιβάλλον, αφού το σχολείο μας έχει πλούσια εμπειρία Ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών. Η συνεργασία με τους Γάλλους εκπαιδευτικούς, που είχαν επίσης ενθουσιαστεί όταν επισκέφτηκαν την πόλη μας και  το 4ο Δημοτικό Πρέβεζας το Μάιο, αναμένεται να συνεχισθεί  υπό την αιγίδα του γαλλικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Par Le Monde που εδρεύει στο Παρίσι και αναπτύσσει προγράμματα ψηφιακής αλληλογραφίας για  σχολεία σε όλο τον κόσμο και είναι ο συντονιστής του συγκεκριμένου έργου.  Έτσι, όχι μόνο οι ιδέες  συναντώνται και ανταλλάσσονται σε μια ευρωπαϊκή κοινότητα πρακτικής και μάθησης, αλλά και ακριβές φιλίες και συνεργασίες αναπτύσσονται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των  σχολείων του προγράμματος.

Η Διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Πρέβεζας

Ελένη Χ. Κεχαγιά ΠΕ70

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Παρασκευή Παππά, συντονίστρια του προγράμματος και Κυριακή Δερμιτζάκη, μέλος της ομάδας Erasmus+ συμμετείχαμε σε κινητικότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ΚΑ220  Erasmus + “ENIEDE” την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα,  είχαμε τη μεγάλη χαρά να επισκεφθούμε το Δίγλωσσο Ιδιωτικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Etchecopar στο Saint Palais στη χώρα των Βάσκων στη Γαλλία.  Ερευνητικός στόχος του  προγράμματος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την καινοτόμα ένταξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με έμφαση στη διαπολιτισμικότητα και την ψηφιακή συμπερίληψη. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται και συντονίζεται από  τον  γαλλικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό Par Le Monde που εδρεύει στο Παρίσι και αναπτύσσει προγράμματα ψηφιακής αλληλογραφίας για Πρωτοβάθμια σχολεία σε όλο τον κόσμο.

Οι εκπαιδευτικοί του Γαλλικού σχολείου, οι γονείς και οι επικεφαλής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης  μαζί με τους Διευθυντές της Β΄/θμιας συμμετείχαν στη θερμή υποδοχή μας. Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος,  συμμετείχαμε ενεργά στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και στα δρώμενα που οργανώθηκαν από το σχολείο, προκειμένου να ανταλλαγούν καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και να γίνει γνωριμία με το Γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι μαθητές τραγούδησαν, χόρεψαν και μας έδειξαν Βασκικά αθλήματα και έθιμα. Επίσης, ο περιβαλλοντικός ύμνος του προγράμματος είχε ιδιαίτερη συμβολική σημασία. Οι μικροί μαθητές είχαν άπειρες ερωτήσεις για την Ελλάδα, το σχολείο μας, ενθουσιάστηκαν από τις εικόνες της Πρέβεζας που τους δείξαμε και λάτρεψαν τα δώρα και τα μηνύματα των Ελλήνων μαθητών σε αυτούς. Ακόμα και τα μικρά παιδάκια του νηπιαγωγείου μας έδειχναν τις εργασίες τους και μας ρώταγαν για τη χώρα μας. Τέλος, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε  δειγματικές διδασκαλίες για το ελληνικό αλφάβητο και την ελληνική μυθολογία, που κινητοποίησαν το μεγάλο ενδιαφέρον των Γάλλων μαθητών, αφού στα σχολικά τους εγχειρίδια παρουσιάζονται και αναλύονται πολλοί από τους  αρχαίους Ελληνικούς μας μύθους. Τέλος, η  πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής και ο γλωσσικός της πλούτος, αφού εδώ συναντώνται η Βασκική και η Γαλλική κουλτούρα, ήταν πραγματικά μοναδικά.

Η πολύτιμη αυτή  εμπειρία έρχεται σαν συνέχεια της επίσης επιτυχημένης επίσκεψης των Γάλλων εκπαιδευτικών και της εκπροσώπου της συντονίστριας αρχής Par Le Monde στο σχολείο μας τον Μάιο. αναδεικνύoντας τα πολλαπλά οφέλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς από  Ευρωπαϊκές συνεργασίες στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης. Άλλωστε το σχολείο μας έχει πλούσια εμπειρία Ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών και αναμένουμε τη συνέχιση και τη διάχυση του παρόντος προγράμματος και την επόμενη σχολική χρονιά. 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα