Σάββατο, 20/04/2024 | 07:11

Όλγα Γεροβασίλη: Όλα τα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις. Και θα δοθούν

269 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 03/03/2023, 3:27 μμ | 0 σχόλια

Σημεία παρέμβασης της Όλγας Γεροβασίλη, βουλευτή Άρτας  και Γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, στον Τ/Σ Mega και στον Ι. Χασαπόπουλο και την Α. Βούλγαρη

3.3.23

Σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή, σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια

Οφείλουμε σεβασμό σε όσους έχασαν τους ανθρώπους τους, σε όσους ακόμη τους ψάχνουν και σε όσους ξαγρυπνούν πάνω από κρεβάτια νοσοκομείων. Σεβασμός στις χαμένες ανθρώπινες ζωές και στις ζωές όσων μένουν πίσω να αντιμετωπίσουν το ανείπωτο σημαίνει σεβασμός απέναντι στην αλήθεια. Και αυτό οφείλουμε να κάνουμε στη συνέχεια ως απόδειξη της πραγματικής μας αναγνώρισης στο τι είναι μείζον και τι έλασσον σε αυτή τη ζωή.

Όλα τα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις. Και θα δοθούν.

Δεν θα ανοίξω όλη τη συζήτηση σήμερα, ωστόσο υπάρχουν   ερωτήματα που καίνε όλη την ελληνική κοινωνία μετά από μία κυβέρνηση αλλά και έναν υπουργό τετραετίας.

  • Γιατί δεν εισακούστηκαν ποτέ από την κυβέρνηση από το 2020 ως σήμερα οι καταγγελίες οι παραιτήσεις, τα ατυχήματα, ο κοινοβουλευτικός έλεγχος από εμάς και από άλλα κόμματα;  Ως αξιωματική αντιπολίτευση ασκήσαμε κριτική και εγείραμε θέματα ασφάλειας στη λειτουργία των τρένων. Συστηματικά. Υπάρχουν άλλωστε στα πρακτικά της βουλής. Υπάρχουν δημόσιες δηλώσεις στα Μέσα. Το γιατί δεν αποτέλεσε θέμα στην ατζέντα των ΜΜΕ δεν θα το κρίνω εγώ.
  • Από ποια ακριβώς βεβαιότητα ανέσυρε ο παραιτηθείς υπουργός -τον οποίο λίγο μένει να τιμήσουμε ως ήρωα για την παραίτησή του- την μόλις προ ημερών στάση του στη βουλή απέναντι στον βουλευτή μας τον οποίο επέπληξε ότι πρέπει να ντρέπεται που έθετε θέματα ασφάλειας για τα τρένα;
  • Τι έργο ακριβώς σκόπευε να εγκαινιάσει προεκλογικά ο πρωθυπουργός της χώρας προχτές στη Βόρεια Ελλάδα; Το ανύπαρκτο έργο τηλεματικής;  Τη μελλοντική δημιουργία τηλεδιοίκησης της γραμμής θεσσαλονίκης –αλεξανδρούπολης;  Θα εγκαινίαζε μελλοντικά εγκαίνια;
  • Τι είναι το ανθρώπινο λάθος  -αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός την πρώτη μέρα προαποφασίζοντας την ατζέντα; Τι ακριβώς σημαίνει σε ένα δυστύχημα όπου εμπλέκεται και η τεχνολογία; Σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει όσα έπρεπε να γίνουν ώστε να μη συμβεί. Το ανθρώπινο λάθος λοιπόν είναι η κορυφή. Και ειδικά όταν αφορά την ασφάλεια των ανθρώπων δεν σταματά κανείς στην κορυφή.

 

Ο απολογισμός είναι αναπόφευκτος γιατί φωτίζει την αλήθεια. Γιατί οφείλουμε να τον κάνουμε. Όλοι

Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Από την Πάτρα ως τη Θεσσαλονίκη. Δεν υπήρχε! Ολοκληρώθηκαν σήραγγες χιλιομέτρων, γέφυρες πάνω από τα ρήγματα, ηλεκτροδότηση. Για να υπάρξει τηλεδιοίκηση  πρέπει να υπάρξει υποδομή ικανή να τη δεχτεί. Δεν υπήρχε. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  την υλοποίησε. Το 2019, έχοντας «κλείσε»ι όλα τα προβλήματα της εργολαβίας που μας κληροδοτήθηκαν από το 2014, παραδώσαμε το έργο της τηλεδιοίκησης υλοποιημένο ως ένα βαθμό. Από την ημέρα εκείνη όμως δεν έχει προστεθεί ούτε λιθαράκι.

Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση. Πράγματι, η ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού μέσου συνέβη επί των ημερών μας. Επί μνημονίου. Ήταν υποχρεωτική. Εάν δεν το δεχόμασταν η χώρα θα είχε πρόστιμο της τάξης των  800 εκατομμυρίων ευρώ. Η προσφορά των Ιταλών ήταν η μοναδική. Δεν συνέβη ιδιωτικοποίηση όμως στις μεταφορές, στο σύστημα τηλεδιοίκησης, σήραγγες, τούνελ, γραμμές, ηλεκτροδότηση.

 

Αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινο παράγοντα είναι απτό, μετρήσιμο και συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Όχι αφηρημένη έννοια και δικαιολογία.

  • Γιατί όταν υπήρχε  μονή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα, δεν συνέβη ποτέ μετωπική σύγκρουση; Γιατί ο ανθρώπινος παράγοντας  που σήμερα προσπαθούμε να σταθμίζουμε ήταν αριθμητικά επαρκέστερος, κατάλληλος και εκπαιδευμένος.
  • Γιατί ενώ επί ημερών μας το προσωπικό ανερχόταν περίπου στους 1200  εργαζόμενους και επί της παρούσας κυβέρνησης περιορίστηκε περίπου στους 750 εργαζόμενους, δηλαδή στο 60% και μάλιστα πολλοί εξ αυτών είναι «ενοικιαζόμενοι» ανειδίκευτοι;
  • Γιατί ο άνθρωπος για τον οποίον συζητάμε βρισκόταν 5 ημέρες στο πόστο του; Δεν λέμε πότε προσελήφθη, λέμε πόσες μέρες βρισκόταν στο πόστο του.  Γιατί ενώ επί των ημερών μας υπήρχαν δύο και όχι ένας εργαζόμενοι σε αυτά τα πόστα, σήμερα είναι μόνο ένας; Και στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα και στην Αθήνα. Και όχι «ενοικιαζόμενοι» του εξαμήνου και μετά στον κάλαθο!

Ας προσεγγίσουμε λοιπόν την έννοια του ανθρώπινου παράγοντα με σοβαρότητα και στη σωστή του βάση.

Ναι στην υπερκομματική επιτροπή διερεύνησης εφόσον κληθεί το κάθε κόμμα να προτείνει από έναν εμπειρογνώμονα. Ναι στον έλεγχο όσο πίσω χρειαστεί.

Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε υπερκομματική επιτροπή διερεύνησης την οποία αποφασίζει ο ίδιος κι ανακοινώνει μόνος του. Υπερκομματική σημαίνει ότι φωνάζει το κάθε κόμμα και βάζουν από έναν εμπειρογνώμονα, δεν θα κάνουν τη διερεύνηση οι πολιτικοί, δεν είναι προανακριτική επιτροπή. Αν η κυβέρνηση μας πει να φέρει το κάθε κόμμα έναν εμπειρογνώμονα βεβαίως θα συμμετέχουμε, αυτό είπε και ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς. Ο κ. Γεραπετρίτης όμως είπε πως θα ανακοινώσει σήμερα την επιτροπή, δηλαδή θα την ανακοινώσει μόνος του.

Με συγχωρείτε, η κυβέρνηση είναι ελεγχόμενη. Ελεγχόμενος και ελεγκτής θα ταυτιστούν;

 

Ο έλεγχος θα πάει όσο πίσω χρειαστεί, δεν το συζητώ αυτό. Το έργο έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2020.

Δειτε το σχετικό video > https://youtu.be/5ZA-HYVx2sA

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα