Σάββατο, 26/11/2022 | 18:07

Χοληστερόλη: Η καλύτερη διατροφή για να τη μειώσετε

212 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 11/10/2022, 11:13 πμ | 0 σχόλια

Η χοληστερόλη είναι απαραίτητο να διατηρείται σε φυσιολογικές τιμές, καθώς οι υψηλές τιμές της και ιδιαίτερα της κακής LDL χοληστερόλης μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρούς κινδύνους για την υγεία – Πώς θα το επιτύχουμε αυτό μέσω της διατροφής
Στον κοινό νου, η χοληστερόλη έχει συχνά κακή έννοια, αφού συνειρμικά συνδέεται με κινδύνους και προβλήματα υγείας. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, πρόκειται για μια ουσία απαραίτητη για τον οργανισμό, καθώς συμβάλλει στο σχηματισμό της κυτταρικής μεμβράνης, των ορμονών και άλλων ουσιών.

Η υψηλή χοληστερόλη αποτελεί καθοριστικό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων, αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης στεφανιαίας νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και περιφερικής αγγειοπάθειας. Επιπλέον, η παχυσαρκία είναι συχνά απόρροια της υψηλής χοληστερόλης στο αίμα, ενώ πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα συσχέτισαν τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης με την επιδείνωση των συμπτωμάτων των ιογενών λοιμώξεων, όπως η γρίπη.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διατηρούμε τις τιμές της χοληστερόλης εντός του ενδεδειγμένου πλαισίου. Ο τρόπος είναι απλός: Έξυπνες διατροφικές επιλογές μπορούν να μας εξασφαλίσουν τα επιθυμητά επίπεδα χοληστερόλης, διασφαλίζοντας την καλή υγεία της καρδιάς.

Ποια είναι η ιδανική διατροφή για τη ρύθμιση της χοληστερόλης;

Παρ’ ότι δεν υφίσταται μία, καθολική απάντηση στο ερώτημα αυτό, τα επιστημονικά δεδομένα φαίνεται να δείχνουν προς μια κατεύθυνση: Τη χορτοφαγική διατροφή. Αυτή η επιλογή, ωστόσο, δεν είναι εύκολη για όλους. Δεν χρειάζεται, όμως, να αποθαρρύνονται, καθώς οι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχει μία ακόμη ιδανική επιλογή, η μεσογειακή διατροφή.

Για πολλούς, η μεσογειακή διατροφή αποτελεί το καλύτερο και πιο ωφέλιμο διατροφικό πρότυπο που υπάρχει. Δεν υπάρχει αυστηρός ορισμός για το τι πρέπει να περιλαμβάνεται σε αυτή, σε γενικές γραμμές, όμως, σημαίνει:

Η πλειονότητα των ημερησίως προσλαμβανόμενων θερμίδων πρέπει να προέρχεται από φυτικές πηγές και κυρίως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, φασόλια, ξηρούς καρπούς και σπόρους
Το ελαιόλαδο πρέπει να προτιμάται ως κύρια πηγή λίπους, αντικαθιστώντας άλλα λίπη και έλαια
Ενδεικνύεται η κατανάλωση τυριού ή/και γιαουρτιού χαμηλών λιπαρών καθημερινά
Κατανάλωση ψαριών τουλάχιστον 1 – 2 φορές την εβδομάδα
Περιορισμός επεξεργασμένων τροφίμων
Κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο, που σημαίνει όχι περισσότερα από δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες
Επιπροσθέτως, εάν θέλετε να διατηρήσετε ένα επιθυμητό βάρος, θα πρέπει να λαμβάνετε μόνο τόσες θερμίδες όσες καίτε κάθε μέρα. Εάν πρέπει να χάσετε βάρος, τότε οι θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά θα πρέπει να είναι λιγότερες από αυτές που καίτε.

Παράλληλα, εάν θέλετε να εξασφαλίσετε μέγιστα αποτελέσματα, συνδυάστε τη σωστή διατροφή με τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης ημερησίως, όπως γρήγορο περπάτημα.

ΠΗΓΗ: ygeiamou.gr

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα