Τρίτη, 27/09/2022 | 20:01

Ηλεκτρονικά καταστήματα: Τι είναι και τι προσφέρουν

92 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 23/09/2022, 9:50 πμ | 0 σχόλια

Ο αρχαίος Αντισθένης έλεγε πως «Αρχή σοφίας, ονομάτων επίσκεψις». Δηλαδή, για να κατανοήσουμε κάτι, είναι αναγκαίο να το προσεγγίσουμε ετυμολογικά, να δούμε δηλαδή από πού προέρχεται ως λέξη.

Υπό αυτήν την έννοια, ο όρος «ηλεκτρονικά καταστήματα» δεν αφορά βέβαια τα μαγαζιά που πουλάνε ηλεκτρονικά είδη, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό. Αναφέρεται, δηλαδή, στα καταστήματα που δεν έχουν φυσική υπόσταση, αλλά μάλλον… ηλεκτρονική, υπό την έννοια ότι «φιλοξενούνται» σε συσκευές όπως οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα.

Στην ουσία, δηλαδή, με την κατασκευή e-shops (η εναλλακτική ονομασία που χρησιμοποιούμε για τα ηλεκτρονικά καταστήματα) φτιάχνουμε εμπορικές ιστοσελίδες του Διαδικτύου που λειτουργούν ως πλατφόρμες για εμπορικές συναλλαγές. Οι ιστοσελίδες αυτές λειτουργούν αμφίδρομα. Από τη μία οι επιχειρηματίες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους, τα χαρακτηριστικά τους και την τιμή τους και από την άλλη οι χρήστες/πελάτες επιλέγουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, κάνουν τη δική τους έρευνα αγοράς συγκρίνοντας τις τιμές με αυτές που προσφέρονται από άλλα e-shops και αγοράζουν διαδικτυακά, μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, ό,τι θέλουν.

Εν συνεχεία η ευθύνη έρχεται στο «γήπεδο» του πωλητή, ο οποίος είναι πια υπεύθυνος για την ταχεία και ασφαλή παράδοση της παραγγελίας στο σπίτι του αγοραστή. Θα λέγαμε, δηλαδή, πως όλα γίνονται στο ίδιο μέρος με τη διαμεσολάβηση του υπολογιστή: το προϊόν εντοπίζεται, επιλέγεται, «κλείνεται», αγοράζεται και εν τέλει παραλαμβάνεται στο σπίτι.

Η σημασία που έχει η παρουσία της ιστοσελίδας για τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι τέτοια που τελικά οι δύο έννοιες ταυτίζονται. Επομένως, η δημιουργία ιστοσελίδας πρέπει να συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερα θετικά χαρακτηριστικά για να ανεβάζει την αξία του καταστήματος. Πρέπει να είναι άριστη στην εμφάνιση για να «τραβάει» τον χρήστη να παραμείνει σε αυτήν, να είναι απόλυτα συνεπής με την πραγματική εικόνα της ποιότητας και της ποσότητας των προϊόντων που εμπορεύεται το κατάστημα, να είναι κατατοπιστική και να παρέχει τις πληροφορίες εκείνες που είναι λογικό να ρωτήσει ένας πελάτης σχετικά με ένα προϊόν. Ακόμα, πρέπει να είναι στημένη με τέτοιον τρόπο ώστε ο χρήστης να μη «χάνεται», αλλά να διατηρεί το ενδιαφέρον του για τη σελίδα και να βρίσκει εύκολα αυτό που ζητά.

Όσο για τη διαδικασία της διαφήμισης, που είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση, αυτή μπορεί να γίνει φυσικά μέσω Διαδικτύου. Σήμερα οι περισσότερες ιστοσελίδες οποιασδήποτε μορφής είναι γεμάτες από διαφημίσεις, ενώ συχνά υπάρχει και εξατομίκευση, δηλαδή συγκεκριμένα διαφημιστικά μηνύματα κατευθύνονται σε συγκεκριμένους χρήστες βάσει του προφίλ των ενδιαφερόντων και των προτιμήσεών τους.

Ανάλογα μηνύματα, όμως, βλέπουμε και στις σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το Tik Tok, αφού τα social media λειτουργούν, πέρα από φορείς κοινωνικοποίησης, όπως άλλωστε δηλώνει το όνομά τους, και ως διαμορφωτές της αισθητικής και των καταναλωτικών προτιμήσεων των χρηστών τους.

Σημαντικά εργαλεία για να αναδειχθεί όπως πρέπει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι, επίσης, το ψηφιακό μάρκετινγκ – προώθηση στη google και οι υπηρεσίες SEO, με τις οποίες επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν καλύτερη «συμπεριφορά» των εμπορικών ιστοσελίδων κατά τη διαδικασία της ανεύρεσης ενός e-shop στις μηχανές αναζήτησης.

Χάρη σε αυτό το εξειδικευμένο ψηφιακό… οπλοστάσιο των ηλεκτρονικών καταστημάτων, μπορούμε σήμερα να αποκτήσουμε προϊόντα με ταχύτητα, ασφάλεια και με την άνεση που συνεπάγεται μια συναλλαγή που αρχίζει και ολοκληρώνεται στο σπίτι μας.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα