Δευτέρα, 02/08/2021 | 21:08

Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση καθηγητών Πρέβεζας : Κανένα σχολείο πρότυπο ή πειραματικό

147 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 12/04/2021, 9:13 πμ | 0 σχόλια

Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση 

καθηγητών Πρέβεζας:

Κανένα σχολείο να μη χαρακτηριστεί ως πρότυπο ή πειραματικό

(Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει όσον φορά τον χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου ως πρότυπο από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς τη συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων 

 

Ο νόμος 4692 /2020 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, καθώς και η Υ.Α 26/2/2021 με θέμα «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» αποτυπώνουν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο τις επιδιώξεις και το όραμα της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο:

 

Συγκεκριμένα:

 

🡆 Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία διοικούνται από μια ειδική Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, και αποφασίζει για όλα τα ζητήματα. Για τον τρόπο επιλογής των μαθητών, για την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων. Αξιολογεί τα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία και αποφασίζει αν θα παραμείνουν ως τέτοια ή αν θα «εκπέσουν» σε κοινά σχολεία. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών», όπως αναφέρει ο νόμος. Επίσης, αποφασίζει για τη δημιουργία «εκπαιδευτικών ομίλων», που θα είναι «πυρήνες αριστείας», οι οποίοι θα «αξιοποιούν τις αυξημένες ικανότητες ορισμένων μαθητών» και φυσικά θα πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου.

 

🡆 Οι μαθητές των Πρότυπων θα επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων, ενώ στα Πειραματικά σχολεία η επιλογή θα γίνεται κατόπιν κλήρωσης. Το σχολείο της γειτονιάς χάνεται και οι μαθητές των σχολείων, που θα επιλεγούν ως Πρότυπα, θα αναγκαστούν να αναζητήσουν σχολείο φοίτησης που θα τους «χωράει» πέρα από τα χωροταξικά όρια.

 

🡆 Για πρώτη φορά από το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται το κυνήγι των «χορηγών» (Άρθρο 23) για τη χρηματοδότηση των σχολείων. Θεσμοθετείται το συμβούλιο στήριξης του σχολείου με τη συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, του συλλόγου αποφοίτων αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» της τοπικής κοινωνίας (Άρθρο 22). Αυτό αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων θα είναι υπό το καθεστώς πολυδαίδαλου ελέγχου και επιτήρησης Ενώ υπουργείο και κυβέρνηση επιχειρούν να τσακίσουν τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων, από την άλλη φροντίζουν να φτιάξουν ειδικά σχολεία για λίγους και εκλεκτούς (η κυβέρνηση δεν ιδρύει ιδιωτικά σχολεία αλλά θεσμοθετεί τη λειτουργία δημόσιων σχολίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια).

 

🡆 Οι εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία τοποθετούνται όχι με οργανική θέση αλλά επί θητεία. Τα αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η ατομική τους αξιολόγηση με κριτήριο το βαθμό συμμόρφωσης στο εκπαιδευτικό αφήγημα της κυβέρνησης δεν επαρκούν. Είναι ολοφάνερο ότι ανοίγει ο δρόμος για την επιλογή «ημετέρων», αφού στην επιλογή των εκπαιδευτικών θα παίζει ρόλο η προσωπικότητα και η συγκρότηση τους που θα πιστοποιείται κατόπιν της γνωστής κακόφημης συνέντευξης. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται κάθε δύο χρόνια και θα επανακρίνονται κάθε τέσσερα χρόνια!

 

🡆 Στα σχολεία που θα γίνουν Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι στο συγκεκριμένο σχολείο (παράγραφοι 15 και 16 στο Άρθρο 19 του Ν.4692.) Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και να «προσαρμοστούν» στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησης τους. Στο τελευταίο έτος της θητείας τους αξιολογούνται. Όσοι αξιολογηθούν θετικά, συνεχίζουν την τετραετή θητεία τους, όσοι αξιολογηθούν αρνητικά απομακρύνονται. Οι διατάξεις αυτές βάζουν βόμβα στα θεμέλια της οργανικής τοποθέτησης και ανοίγουν δρόμο για την εδώ και καιρό επιθυμία των κυβερνήσεων, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, ΣΕΒ για άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών.

 

🡆 Στα σχολεία αυτά θα υπάρχει μια διαρκής αξιολόγηση των πάντων η οποία θα κάνει ασφυκτική την σχολική καθημερινότητα. Εκτός από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (πρόκειται για την αξιολόγηση την οποία ο κλάδος μαζικά έχει αρνηθεί συμμετέχοντας στην απεργία –απόχη) προβλέπεται και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Πέφτουν οι μάσκες της επικοινωνικακής προπαγάνδας του Υπουργείου και όλων των συνοδοιπόρων του πως η αξιολόγηση έχει στόχο τη βελτίωση και όχι την τιμωρία. Σχολεία και εκπαιδευτικοί που δε θα καλύπτουν τα μετρήσιμα standards θα αποπέμπονται. Είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύει κανείς πως αυτό θα ισχύσει μόνο για τα σχολεία αυτά, αφού στο νόμο προβλέπεται πως τα Πρότυπα και Πειραματικά αναλαμβάνουν «ηγετικό» ρόλο εντός της ομάδας όμορων σχολείων που ανήκουν, και καλούνται να συνδράμουν μέσω του παραδείγματος, των δράσεων τους και της επιμόρφωσης στην προώθηση εκπαιδευτικών αλλαγών με νεοφιλελεύθερο χαρακτήρα. Με άλλα λόγια αναλαμβάνουν το ρόλο της επέκτασης όλων των αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών σχεδίων στο σύνολο των σχολείων. Επιπλέον, αν κάποιο σχολείο γίνει πειραματικό ή πρότυπο ακόμα και αν σε όλα τα άλλα σχολεία δεν καταφέρουν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση, σε αυτό θα εφαρμόζεται όπως γίνεται και στα ήδη υπάρχοντα πρότυπα και πειραματικά.

 

🡆 Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση, αφού το ΥΠΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19). Η υποχρεωτική λειτουργία των «ομίλων» θα γίνεται εκτός ωραρίου σχολείου.

 

🡆 Απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, πλήττουν άμεσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Προετοιμάζουν μια γενιά παιδιών που θα αποτελέσουν το νέο ευέλικτο εργατικό δυναμικό καύσιμη ύλη στην διατήρηση και αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Είναι βέβαιο πως με τα μέτρα που προωθούνται, θα κλείσουν σχολεία, θα διώξουν μαθητές από την εκπαίδευση θα οδηγήσουν σε εργασιακές σχέσεις γαλέρας και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. 

 

Τα μέτρα αυτά εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες με οδυνηρά αποτελέσματα στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. 

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι σύλλογοι διδασκόντων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση απέρριψαν μαζικά τα σχέδια μετατροπής των σχολείων τους σε Πρότυπα και Πειραματικά. Τώρα, μέσα στις πολύ δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα από τα νηπιαγωγεία μέχρι τα πανεπιστήμια με την τηλεκπαίδευση να συνεχίζεται (με όλα τα ολέθρια αποτελέσματα τα οποία είναι πλέον ολοφάνερα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς εκτός φυσικά από την κυβέρνηση και το υπουργείο), με τα Λύκεια να ανοίγουν με μοναδική σημαία πάλι την ατομική ευθύνη (βλ. self-tests), πολλοί διευθυντές δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προτείνουν τη δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων στην περιοχή τους, συχνά κόντρα και ενάντια στις αρνητικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων. Καλούμε τον κ. Κατσανάκη, διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πρέβεζας, να κοινοποιήσει την πρότασή του για το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, αν υπάρχει. Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα ότι πολλοί διευθυντές δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας (μέλη της ΔΑΚΕ) διακατέχονται από το «άγχος» να αποδείξουν πόσο καλά εφαρμόζουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ. Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η πρακτική τους υπερβαίνει τα όρια του προσωπικού άγχους, καθώς η ΔΑΚΕ είναι υπέρ της αριστείας, της κατηγοριοποίησης και της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

 

– Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να αντιδράσουν δυναμικά και να προασπίσουν την αρχική τους απόφαση για τη μη ένταξη των σχολείων τους στα Πρότυπα και Πειραματικά.

– Καλούμε την ΕΛΜΕ Πρέβεζας να οργανώσει και να συσπειρώσει τον κλάδο ΤΩΡΑ σε ένα αποφασιστικό μαχητικό αγωνιστικό σχεδιασμό με πολύμορφες τοπικές δράσεις για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε.,ΟΟΣΑ, ΣΕΒ που λεηλατούν τη ζωή μας, την εργασία μας, το δημόσιο σχολείο, και την ελευθερία μας. 

– Καλούμε την ΕΛΜΕ Πρέβεζας να στηρίξει το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 15 Απριλίου καλώντας σε ανοιχτές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!

12-04-2021

 

 

 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα