Τρίτη, 23/04/2024 | 15:45

Περιφέρεια Ηπείρου: Απάντηση στον κ. Β. Ιωάννου για τους οδικούς άξονες της Π.Ε. Πρέβεζας

420 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 05/03/2021, 11:38 πμ | 0 σχόλια

 

Μια οφειλόμενη απάντηση στον κ. Βασίλη Ιωάννου 

             για τους οδικούς άξονες της Π.Ε. Πρέβεζας

 

Διαβάζοντας κανείς  άρθρο του κ. Βασίλη Ιωάννου, (ανάρτηση 21 Φεβρουαρίου 2021) «ήρθε η ώρα να γίνει πράξη, η ισόρροπη αειφορική ανάπτυξη και στην Ήπειρο», με το οποίο σχολιάζει σημεία των όσων είπε ο Περιφερειάρχης Αλεξ. Καχριμάνης  στη ραδιοφωνική του εκπομπή,   γεννάται αρχικά το ερώτημα κατά πόσον είναι δεοντολογικό να σχολιάζεται  από τον ίδιο, εκ των υστέρων και σε άλλο μέσο ενημέρωσης, φιλοξενούμενος συνομιλητής του.  Όταν δε επικρίνει τον Περιφερειάρχη για το έντονο ύφος απαντήσεων,  τότε μάλλον η δική του αρθρογραφία  ως αγένεια μπορεί να χαρακτηριστεί.

Ο Περιφερειάρχης αναγνώρισε και ο ίδιος στον επίλογο της συνέντευξης το έντονο ύφος του (θυμό την χαρακτηρίζει ο κ. Βασίλειος Ιωάννου) σε ορισμένες απαντήσεις του, το οποίο δεν οφείλεται στην κριτική, αλλά στην   συστηματική παραπληροφόρηση που επιχειρείται εδώ και αρκετό καιρό για τους οδικούς άξονες στην Πρέβεζα. 

Είναι κάτι που ξεπερνάει τα όρια της καλοπιστίας  και αν κρίνουμε από την επιμονή του κ. Βασίλη Ιωάννου να αναπαράγει επιχειρήματα που έχουν απαντηθεί και στη συνέντευξη, (αλλά αρκετές φορές και γραπτώς), αυτή   δεν μπορεί  να χαρακτηριστεί «σκληρή κριτική» -όπως αυτάρεσκα  την αποκαλεί ο ίδιος- αλλά εμμονή που τείνει σε «στοχοποίηση» (ίσως και για προσωπικούς λόγους) κι όχι σε αποτύπωση της πραγματικότητας. 

Ο κ. Βασίλης Ιωάννου, υποστηρίζει ότι ο Περιφερειάρχης για όσα του έθεσε υποστήριξε ότι «φταίνε οι άλλοι και όχι ο ίδιος».

 Να αντιστρέψουμε λοιπόν το ερώτημα, αναρωτώμενοι αν και ο ίδιος αισθάνεται υπεύθυνος ή ανεύθυνος γιατί επί οκτώ χρόνια θητείας του δεν έγινε δυνατή η εκπόνηση μελέτης για το Νοσοκομείο Πρέβεζας (ή και νέο νοσοκομείο) γιατί δεν προχώρησαν οι διαδικασίες για Διοικητήριο, γιατί δεν προωθήθηκαν ή δεν κατασκευάστηκαν οι οδικοί άξονες, (σε μια περίοδο μάλιστα που υπήρχαν άφθονα χρήματα). Ευθύνεται ο ίδιος που δεν υπήρξε σχεδιασμός και αποτελέσματα, ή μήπως υπήρχαν άλλοι λόγοι υπεράνω των δυνατοτήτων και των αρμοδιοτήτων του (θεσμικοί κ.ο.κ.);  Δεν μπορεί άλλα να ισχύουν για τον ίδιο και άλλα (κατ΄ αναλογία) για τον Περιφερειάρχη και την Περιφέρεια.

Να θυμίσουμε, με την ευκαιρία, ορισμένες από τις παρεμβάσεις της Περιφερειακής Αρχής, που εντάσσονται και στην αειφορική ανάπτυξη της Ηπείρου που «προβάλλει» στο άρθρο του και  τις οποίες ή αγνοεί ή υποβαθμίζει: Βιολογικοί καθαρισμοί στο παραθαλάσσιο μέτωπο, οργανωμένη τουριστική προβολή, στήριξη ΤΟΕΒ- ΓΟΕΒ, αλιευτικό Μύτικα,, πρόγραμμα Αρχαίων Θεάτρων, παράκαμψη Νικόπολης  (έτοιμη μελέτη προς δημοπράτηση), αδειοδοτήσεις αλιευτικών καταφυγίων, Ιαματικά λουτρά, αντιπλημμυρικά έργα σε ρέματα Τούση και Καρυδά και πολλά άλλα. Να προσθέσουμε και την παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου στο κάστρο του Αγίου Ανδρέα που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης, αλλά κι αυτή η επιτυχία επιχειρείται να αποδομηθεί με την – εν αγνοία της Π.Ε.- περιστασιακή (και βεβαίως  αντιπεριβαλλοντική πράξη) της προσωρινής εναπόθεσης απορριμμάτων.  

Ορισμένα από τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί, ορισμένα ήδη  υλοποιούνται και άλλα δρομολογούνται, καθώς  θέλουν το χρόνο τους και τίποτε δεν μπορεί να γίνει δια «μαγείας και φιλολογίας». 

 Οι  πολίτες της Πρέβεζας – που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται για το κεντρικό εθνικό οδικό δίκτυο- όντως δεν είναι ενημερωμένοι για την αρμοδιότητα και το νομικό καθεστώς που διέπει τους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες. Και αυτό οφείλεται στη συστηματική παραπληροφόρηση που γίνεται, καθώς εμπλέκεται η συντήρηση (που όντως αφορά την Περιφέρεια) με την ανακατασκευή που ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών. 

Η σύγχυση αυτή – και παρά τις διευκρινίσεις που δόθηκαν- καλλιεργείται και μέσα από το άρθρο του κ. Β. Ιωάννου. Και αν υποθετικά δεν πείστηκε από τα λεγόμενα του Περιφερειάρχη, εάν δεν το αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της θητείας του ως νομάρχης, είχε και έχει τη δυνατότητα (και με την ιδιότητα του δημοσιογράφου) να απευθυνθεί στο Υπουργείο Υποδομών να ενημερωθεί. 

 Πρόκειται για  αυτονόητη κίνηση για όσους εκφέρουν δημόσιο λόγο και στηρίζουν την κριτική τους σε επιχειρήματα που αντικρούονται.  Είναι όμως ακατανόητο να μην αποδίδει  έστω ένα μερίδιο  ευθύνης στους καθ΄ ύλην αρμόδιους φορείς ή υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών για τις  καθυστερήσεις που υπάρχουν στην ολοκλήρωση μελετών (όπως Κόμβος Καμπής- Γέφυρα Καλογήρου- κόμβος Ζέφυρου- Πρέβεζα, Μεσοπόταμος- Πάργα) από το Υπουργείο. Δεν αναγνωρίζει ούτε καν  το αντικειμενικό δεδομένο της αναστολής λειτουργίας των Δικαστηρίων, ώστε να   προχωρήσει η δημοπράτηση της παράκαμψης του Αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης και νέα είσοδος της Πρέβεζας.    Αντίθετα και για αυτό  επικρίνει αποκλειστικά τον Περιφερειάρχη, με τη γενικευμένη αναφορά σε «φταίνε οι άλλοι». Ας  εξηγήσει κάποιος «ουδέτερος» με ποιο τρόπο ο Περιφερειάρχης μπορεί να παρέμβει  στη Δικαιοσύνη για να λειτουργήσουν τα δικαστήρια που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κορωνοϊού. (Ειρήσθω εν παρόδω, από το περασμένο Φθινόπωρο, έγινε εκ μέρους του Περιφερειάρχη πρόταση στα αρμόδια Υπουργεία για να προχωρήσουν σε νομοθετική ρύθμιση απεμπλοκής των έργων ΕΣΠΑ από καθυστερήσεις λόγω εκκρεμοδικιών και αναμένεται η ψήφισή της)

Δεν θέλουμε να επεκταθούμε σε άλλα ζητήματα, παρά μόνο για το Ταμείο Ανάκαμψης: Εκ μέρους της Περιφέρειας έχουν προταθεί για την Π.Ε. Πρέβεζας μεταξύ άλλων,  οι οδικές συνδέσεις Πάργα – Μεσοπόταμος, Μεσοπόταμος – Πρέβεζα, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με Πρέβεζα (με την προϋπόθεση  παραχώρησης της αρμοδιότητας από το Υπ. Υποδομών),η  νέα οδική πρόσβαση  προς Κρυοπηγή, η παράκαμψη Φιλιππιάδας, η σύνδεση Γέφυρα Μπακόλα- αυχένας Νταλαμάνι,  έργα συνολικού ύψους 300.000.000 ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία είναι ώριμα ή  βρίσκονται στο τελικό στάδιο ωρίμανσης.

Ο Περιφερειάρχης έχει χρέος να είναι ειλικρινής και  αυτό έπραξε και με την αναφορά του στις δυσκολίες που προκύπτουν για ένταξη έργων υποδομής και συγκεκριμένα  συγκοινωνιακών στο Ταμείο Ανάκαμψης. Στη συνέντευξή του αναφέρθηκε στην ενημέρωση που υπάρχει από τη  διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη εντός της Ε.Ε.  από την οποία προκύπτει ότι η Γερμανία εγείρει ενστάσεις για τα  τέτοιους είδους έργα, ζητώντας τα κονδύλια να κατευθυνθούν προς άλλες δράσεις. Αυτός είναι ο λόγος που από την Ελληνική Κυβέρνηση έχουν προταθεί μόνο τέσσερα οδικά, εκ των οποίων το ένα (Ε-65) εγκρίθηκε προς χρηματοδότηση ενώ τα άλλα τρία εκκρεμούν.    Κι αν δεν έπεισε ο Περιφερειάρχης τον κ. Β. Ιωάννου,  ας   ανατρέξει σε δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων σχετικά με το ζήτημα αυτό, αντί να καταφεύγει στο εύκολο συμπέρασμα περί δήθεν «μετακύλισης» ευθυνών.  

Οι επόμενοι στόχοι και οι προτεραιότητες έχουν ήδη τεθεί για την Π.Ε. Πρέβεζας και την Ήπειρο γενικότερα,  καλοδεχούμενες οι προτάσεις, αρκεί βεβαίως να είναι και στοιχειοθετημένες και να απευθύνονται στους σωστούς αποδέκτες και όχι να χρησιμοποιούνται για λόγους εντυπώσεων ή και για προσωπικούς λόγους. 

Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα