Σάββατο, 16/10/2021 | 11:19

Κώστας Μπάρκας: Η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των ΕΛΤΑ σε βάρος των εργαζόμενων & των πολιτών

111 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 05/02/2021, 11:40 πμ | 0 σχόλια

 

 

 

Κώστας Μπάρκας: Η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των ΕΛΤΑ σε βάρος των εργαζόμενων και των πολιτών 

 

Σε μια εποχή, που δεδομένων των υγειονομικών συνθηκών, η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών βρίσκεται σε άνθηση, η κυβέρνηση μεθοδεύει την απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε βάρος των εργαζομένων του Οργανισμού και των πολιτών, που βλέπουν να συρρικνώνεται μια παροχή δημόσιου ενδιαφέροντος με χαμηλό κόστος ακόμη και για τις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Την πραγματικότητα αυτή αναδεικνύει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας. 

Ο μαρασμός που επιδιώκει η κυβέρνηση για έναν από τους αρχαιότερους οργανισμούς δημόσιου ενδιαφέροντος της χώρας αποδεικνύεται και από το γεγονός, ότι ενώ κλείνει πλειάδα τραπεζικών καταστημάτων σχεδόν στο σύνολο της χώρας και τα ταχυδρομικά καταστήματα θα μπορούσαν να ήταν μια αξιόπιστη λύση για βασικές οικονομικές συναλλαγές, όπως η πληρωμή συντάξεων, ειδικά σε δυσπρόσιτες περιοχές, όπου κατά κύριο λόγο ζουν ηλικιωμένοι συμπολίτες για τους οποίους είναι δύσκολη η μετακίνηση ή η χρήση νέων τεχνολογιών, εντούτοις η κυβέρνηση κλείνει δεκάδες υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα. Είναι προφανής από πλευράς κυβέρνησης η μεθόδευση για ουσιαστικό κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Ειδικότερα, στον Νομό Πρέβεζας οδεύουν προς κλείσιμο τα καταστήματα των ΕΛΤΑ σε Πάργα, Λούρο και Θεσπρωτικό, που σε συνδυασμό με το κλείσιμο τραπεζικών καταστημάτων σε αυτές τις περιοχές θα αναγκάζει χιλιάδες συμπολίτες σε τρεις από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά περιοχές του Νομού να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα από δυσπρόσιτες περιοχές με ανεπαρκές οδικό δίκτυο, για να εξυπηρετηθούν. Δηλαδή, ενώ τα ΕΛΤΑ θα μπορούσαν να επεκταθούν στις περιοχές αυτές, καθώς θα μπορούσαν να παράσχουν βασικές οικονομικές υπηρεσίες λόγω του κλεισίματος των τραπεζικών καταστημάτων, όπως την πληρωμή συντάξεων, εντούτοις όχι μόνο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά η κυβέρνηση επιλέγει να κλείσει και τα ίδια τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στις περιοχές αυτές. 

Η απαξίωση του Οργανισμού υλοποιείται και από τη μείωση του προσωπικού, με ταυτόχρονη αύξηση του έργου που θα πρέπει να αναληφθεί για το εναπομείναν προσωπικό, με προφανείς αρνητικές συνέπειες, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, που εν τέλει αποβαίνει εις βάρος της ίδιας της λειτουργίας του οργανισμού. Στην Πρέβεζα, οι διανομείς από επτά (7) που ήταν το 2019, σήμερα είναι τρεις (3) και οι τομείς που πρέπει να εξυπηρετούν αυξήθηκαν από τους τρεις (3) στους έξι (6). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πέρα από την εξουθένωση των εργαζόμενων, οι οποίοι πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε να αρρωστήσουν, αφού δεν υπάρχει κάποιος να τους αντικαταστήσει, την επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφού άλλωστε αυξήθηκε η ελάχιστη διάρκεια υποχρέωσης παράδοσης της ταχυδρομικής υπηρεσίας, από τις τρεις (3) στις έξι (6) ημέρες, ενισχύοντας επομένως με έμμεσο τρόπο τις ιδιωτικές εταιρείες. Αυτή τη στιγμή στα ΕΛΤΑ Πρέβεζας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα των χορηγούμενων αδειών στους εργαζόμενους, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα να συνεχιστεί απρόσκοπτα το παρεχόμενο έργο.

Η απόφαση της κυβέρνησης για την απαξίωση των ΕΛΤΑ, τα οποία ιστορικά έχουν συνδεθεί με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με χαμηλό κόστος ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, έχει οδηγήσει σε αναστάτωση πολλές περιοχές της χώρας και ήδη Δημοτικά Συμβούλια εκδίδουν Ψηφίσματα εναντίον της υποβάθμισης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση του κ. Μπάρκα:

 

Αθήνα, 04/02/2021

 

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

  

Θέμα: «Σε απαξίωση οδηγούνται τα ΕΛΤΑ στον Νομό Πρέβεζας»

Με το ξεκίνημα του νέου έτους αποκρυσταλλώνεται η πολιτική της κυβέρνησης για πλήρη απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ), όπως αυτή αποδεικνύεται τόσο με τη μείωση των καταστημάτων ανά τη χώρα, όσο και από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει η υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με τις οποίες ανατρέπονται επί το δυσμενέστερο οικονομικά και θεσμικά ζητήματα, καθώς και υποχώρηση συμφωνημένων σε προηγούμενες συλλογικές συμβάσεις.

Ειδικότερα, για τον Νομό Πρέβεζας είναι στον σχεδιασμό η παύση λειτουργίας τριών (3) καταστημάτων των ΕΛΤΑ στις τρεις από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά περιοχές του Νομού, δηλαδή στην Πάργα, στον Λούρο και στο Θεσπρωτικό. Να σημειωθεί ότι από τα καταστήματα των εν λόγω διαμερισμάτων εξυπηρετούνται πολίτες, συνήθως μεγάλης ηλικίας, από κοινότητες, που βρίσκονται σε μεγάλη χιλιομετρική διασπορά από τα καταστήματα που θα παραμείνουν ανοικτά, όπως αυτό της Πρέβεζας. Ταυτόχρονα, σε αυτές τις περιοχές μετά το κλείσιμο και όσων τραπεζικών καταστημάτων ήταν σε λειτουργία, η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ήταν η μόνη υπηρεσία δημόσιου ενδιαφέροντος που παρείχε οικονομικές υπηρεσίες. Με την εξέλιξη που μεθοδεύει η κυβέρνηση για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, οι πολίτες των παραπάνω περιοχών θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν. Επιπλέον, έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία ότι στις περιοχές αυτές η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών θα γίνεται από σημεία (points), τα οποία θα αναλαμβάνουν ιδιώτες, που θα παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες παράλληλα με την κύρια οικονομική δραστηριότητά τους. Με άλλα λόγια, ενώ υπάρχει έργο που μπορεί να αναληφθεί από τα ΕΛΤΑ, αυτό παραδίδεται σε άλλες ιδιωτικές ταχυδρομικές εταιρείες και σε ιδιώτες που θα το αντιμετωπίζουν ως ένα προσοδοφόρο πάρεργο. 

Ταυτόχρονα, η κυβερνητική μεθόδευση, μέσω της διοίκησης τους, για πλήρη απαξίωση των ΕΛΤΑ, υλοποιείται και από τη μείωση του προσωπικού, με ταυτόχρονη αύξηση του έργου που θα πρέπει να αναληφθεί για το εναπομείναν προσωπικό, με προφανείς αρνητικές συνέπειες, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, που εν τέλει αποβαίνει εις βάρος της ίδιας της λειτουργίας του οργανισμού. Στην Πρέβεζα, οι διανομείς από επτά (7) που ήταν το 2019, σήμερα είναι τρεις (3) και οι τομείς που πρέπει να εξυπηρετούν αυξήθηκαν από τους τρεις (3) στους έξι (6). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πέρα από την εξουθένωση των εργαζόμενων, οι οποίοι πλέον δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε να αρρωστήσουν, αφού δεν υπάρχει κάποιος να τους αντικαταστήσει, την επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφού άλλωστε αυξήθηκε η ελάχιστη διάρκεια υποχρέωσης παράδοσης της ταχυδρομικής υπηρεσίας, από τις τρεις (3) στις έξι (6) ημέρες, ενισχύοντας επομένως με έμμεσο τρόπο τις ιδιωτικές εταιρείες. Αυτή τη στιγμή στα ΕΛΤΑ Πρέβεζας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα των χορηγούμενων αδειών στους εργαζόμενους, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα να συνεχιστεί απρόσκοπτα το παρεχόμενο έργο.               

Επειδή, μέχρι σήμερα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι συνδεδεμένα με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών με χαμηλό κόστος ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές,  

Επειδή, τα κλείσιμο υποκαταστημάτων στις τρεις από τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά περιοχές του Νομού Πρέβεζας, θα οδηγήσει σε σημαντική υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, συνεπώς και επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους, 

Επειδή, η λειτουργία των εν λόγω καταστημάτων, που τώρα μεθοδεύεται το κλείσιμό τους, αποτελεί για τις συγκεκριμένες περιοχές του Νομού Πρέβεζας, αλλά και για άλλες περιοχές της χώρας, τη μόνη δημόσια υπηρεσία που παρέχει και οικονομικές υπηρεσίες, ειδικά μάλιστα μετά και το κλείσιμο πλειάδας υποκαταστημάτων Τραπεζών,

Επειδή, δεν μπορεί να παραβιάζονται πολλαπλώς κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα, στο όνομα ενός σχεδίου που συρρικνώνει τον οργανισμό,   

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να ανατραπεί η παρούσα κατάσταση, που εμφανίζει την πόλη της Πρέβεζας να εξυπηρετείται από τρεις διανομείς, με δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στους ίδιους, όσο και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών από τα ΕΛΤΑ;
  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να αποφευχθεί το κλείσιμο των υποκαταστημάτων σε Πάργα, Λούρο και Θεσπρωτικό, εξυπηρετούν γεωγραφικές περιφέρειες που συγκεντρώνονται αρκετές χιλιάδες πληθυσμού μεγαλύτερης κυρίως ηλικίας, που θα αναγκαστούν να διανύουν πολλά χιλιόμετρα μέσα σε δυσπρόσιτες, ορεινές περιοχές και σε ένα ανεπαρκές οδικό δίκτυο για να εξυπηρετηθούν;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα