Πέμπτη, 18/04/2024 | 06:35

Θανάσης Καββαδάς: «Πολλαπλά τα αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά οφέλη από την ηλεκτροκίνηση»

499 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 23/07/2020, 10:02 πμ | 0 σχόλια

 

Θανάσης Καββαδάς: «Πολλαπλά τα αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά οφέλη από την ηλεκτροκίνηση» – Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής με αναφορά στα 72 δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης 

 

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση.

Ο Βουλευτής ξεκίνησε την ομιλία του με αναφορά στα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επισημαίνοντας ότι ανοίγουν νέες και ευοίωνες προοπτικές για την οικονομία μας. Ανέφερε ότι η Ελλάδα, μέσα στα 6 επόμενα χρόνια, καλείται να αξιοποιήσει 72 δισεκατομμύρια ευρώ για να μπει σε πορεία υψηλών και βιώσιμων ρυθμών ανάπτυξης, τονίζοντας ότι το πακέτο δεν συνδέεται με δημοσιονομικά μέτρα και όρους. 

Αναφορικά με το νομοσχέδιο, ανέφερε ότι έχει και αναπτυξιακό και «πράσινο» χαρακτήρα, καθώς η απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πέρα από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη, δημιουργεί μεγάλες προοπτικές στον κλάδο της εμπορίας αλλά και στην γραμμή παραγωγής.

Αναφέρθηκε στα κίνητρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, τα οποία δεν περιορίζονται στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά επεκτείνονται στη  δημιουργία γραμμών παραγωγής εξαρτημάτων στη χώρα μας, με μείωση της φορολογίας και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για όσες επιχειρήσεις αποφασίσουν να αναπτύξουν στην χώρα μας μονάδες κατασκευής φορτιστών, μετασχηματιστών, μπαταριών αλλά και εξαρτημάτων που συνδέονται με  την εφοδιαστική αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης. 

Επίσης, αναφέρθηκε στα ουσιαστικά κίνητρα που δημιουργούνται για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων, και που φτάνουν στο 20% της αξίας του αυτοκινήτου και με ανώτερο όριο τα 6.000 ευρώ, το 20% της αξίας του δικύκλου και το 40% της αξίας του ποδηλάτου. 

Στο επιχείρημα ότι πολλοί θεωρούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ακριβότερα από τα συμβατικά, ο Βουλευτής αντέτεινε το πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης, το οποίο είναι μειωμένο κατά σχεδόν 80% σε σχέση με τα συμβατικά, αλλά και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης και κίνησης. Τόνισε ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε σέρβις κοστίζει κατά μέσο όρο 100, ενώ σε ένα συμβατικό φτάνει τα 350-400 ευρώ. Παρόμοια, σε ένα ηλεκτρικό όχημα τα 10.000 χιλιόμετρα κοστίζουν μόλις 420 ευρώ, όταν ένα συμβατικό όχημα για την ίδια απόσταση χρειάζεται καύσιμα αξίας 1.200 ευρώ.

Στη συνέχεια τόνισε τα τεράστιο οφέλη που έχει για το περιβάλλον η ηλεκτροκίνηση. Ανέφερε ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι 8.500 συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους από προβλήματα υγείας που οφείλονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη χώρα μας οφείλονται στις μεταφορές, οι οποίες καταναλώνουν το 40% της ενέργειας της Ελλάδας, με κύριο καύσιμο κατά 96% το πετρέλαιο. 

Ακόμη, αναφέρθηκε στις υποδομές φόρτισης και τα κίνητρα που προβλέπονται για την ανάπτυξή τους. Οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται ηλεκτροκίνητα οχήματα δεσμεύονται να δημιουργήσουν 1.200 σημεία φόρτισης έως το 2021, ενώ προβλέπεται η υλοποίηση ενός σχεδίου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και από τους δήμους της χώρας, για τους μεγάλους Δήμους μέχρι τον Μάρτιο του 2021 και για τους μικρούς μέχρι τον Μάρτιο του 2022, προκειμένου να υπάρχει η μέγιστη γεωγραφική κάλυψη με υποδομές φόρτισης.

Καταλήγοντας, ανέφερε ότι είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική η πρόβλεψη του νομοσχεδίου για υποχρεωτική ποσόστωση αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από το Δημόσιο της τάξης του 25% αλλά και για την αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς επίσης και κινήτρων για την ανανέωση του γερασμένου στόλου των ταξί με ηλεκτρικά οχήματα

Κλείνοντας, ο κ. Καββαδάς ανέφερε:

«Το νομοσχέδιο είναι μια προβολή στο μέλλον. Δημιουργεί μια νέα αγορά, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί ένας νέος κλάδος της οικονομίας μέσα από μια παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα.Κι έτσι, δίνει προοπτική για την ενεργοποίηση ενός νέου αναπτυξιακού και παραγωγικού προτύπου της επόμενης μέρας.»

 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα