Πέμπτη, 18/04/2024 | 19:05

ΕΡΑ Πρέβεζας : ΟΧΙ στο ‘’μεγάλο αδελφό’’ – bigbrother στα σχολεία

469 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 11/05/2020, 12:34 πμ | 0 σχόλια

 

ΟΧΙ  κάμερες στις τάξεις των σχολείων για  online μετάδοση του μαθήματος -Live streaming

ΟΧΙ στο  ‘’μεγάλο αδελφό’’bigbrother στα σχολεία.

10 -5-2020

Η εκπρόθεσμη τροπολογία εξπρές του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης της Ν.Δ. που κατατέθηκε το απόγευμα και ψηφίστηκε την ίδια μέρα από την κυβερνητική πλειοψηφία το βράδυ της Παρασκευής 8-5-20 σε άσχετο νομοσχέδιο θα μείνει ως μνημείο αυθαιρεσίας ως προς την διαδικασία και ντροπής ως προς την ουσία:  Κάμερες στις τάξεις της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά, Νηπιαγωγεία) για online μαγνητοσκόπηση-μετάδοση του μαθήματος -Live streaming- από την τάξη στα σπίτια, στις «διαδικτυακές συχνότητες» και στους «σκληρούς δίσκους». 

Μέχρι πρότινος με οδηγία  του υπουργείου παιδείας και του υπουργείου εσωτερικών προκειμένου να διαφυλαχτούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών, οι εκπαιδευτικοί είχαμε την αυστηρή οδηγία να ‘’θολώνουμε’’ τα πρόσωπα των μαθητών σε φωτογραφήσεις ή βιντεοσκοπήσεις κι αυτό με ειδική έγγραφη άδεια των γονέων – κηδεμόνων. Τώρα όλα αυτά η Ν.Δ. τα…ξεχνά. 

Επιλέγει την πανδημία ως ευκαιρία για τη δημιουργία εντυπώσεων, αλλά κυρίως για  τον «έλεγχο και την παρακολούθηση» της εκπαιδευτικής πράξης, την  «αξιοποίηση» προσωπικών δεδομένων, στάσεων και συμπεριφορών μαθητών και εκπαιδευτικών θέλοντας κάμερες στις τάξεις.

Ο «μεγάλος αδερφός» bigbrother είναι εδώ, ως τροπολαγνία ελέγχου και  παρακολούθησης. Ωσάν η διδασκαλία να είναι «διάγγελμα», αποφάσισαν να μεταδίδεται on line. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στον «αέρα», οι ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες , οι μαθησιακές δυσκολίες, οι ψυχοσυνθέσεις, η παιδαγωγική πράξη στην τάξη και η διάδραση μαθητών και εκπαιδευτικού τελικά θα μεταβληθούν σε reality υπό το βλέμμα του «μεγάλου αδερφού». 

Δεν πρόκειται περί «ιδιοτροπίας» της Υπουργού Παιδείας, αλλά επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς σύσσωμη η κοινοβουλευτική της ομάδα είπε ΝΑΙ υπερψηφίζοντας την τροπολογία. (Το  δε  ΚΙΝΑΛ δεν βρήκε λόγο καταψήφισης της τροπολογίας της Ν.Δ.  παρά μόνο δήλωσε ΠΑΡΟΝ). 

  • Δεν γνωρίζουν ότι το μάθημα στο σχολείο δεν είναι μια «διάλεξη» και δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία και ούτε μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά γίνεται από όλη την τάξη;
  • Δεν γνωρίζουν ότι στη σχολική αίθουσα γίνονται λάθη, η διδασκαλία βασίζεται στη διόρθωση των λαθών στο πλαίσιο της τάξης ως ομάδας, χωρίς αυτά να στιγματίζουν και να «αιωρούνται» σε online μεταδόσεις.
  • Δεν γνωρίζουν ότι ένα τέτοιο μάθημα, θα είναι ένα μάθημα πλαστό, μακριά από τη φυσικότητα των αντιδράσεων, της συμμετοχής, των αποριών;
  • Δεν γνωρίζουν ότι η φυσική τάξη διαπνέεται από την παιδαγωγική σχέση, την εκπαιδευτική- κοινωνική σχέση μαθητών με μαθητές, εκπαιδευτικού με μαθητές και ότι αυτή η σχέση, μια σχέση ομάδας, δεν μπορεί να προορίζεται για κρυφό ή φανερό μάτι και  ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και το μάθημα στην τάξη δεν προσφέρονται για reality;

Όλα αυτά στη ΝΔ τα γνωρίζουν, αλλά επιλέγουν να προχωρήσουν στην κατεύθυνση αυτή, γιατί άλλα θέλουν και έχουν κατά νου και όχι τους μαθητές που περιστασιακά μπορεί να απουσιάσουν από το σχολείο για λόγους υγείας. 

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα ακολουθήσουν τέτοιες απίστευτες …ντροπολογίες. Ξέρουν, το έκαναν πάντα, θα το κάνουν και τώρα. Έχουν και θα βρουν τρόπους εκπαιδευτικής επαφής με τους μαθητές που απουσιάζουν από την σχολική τάξη. Να «ζώσουν» όμως την τάξη με κάμερες δεν πρόκειται να το κάνουν. 

Τον λόγο προφανώς δεν έχουν μόνο οι εκπαιδευτικοί αλλά οι ίδιοι οι γονείς και οι μαθητές και συνολικότερα η κοινωνία, αν αναλογιστούμε τι προεκτάσεις μπορεί να έχει η τοποθέτηση  καμερών στις τάξεις, ως κρίσιμο βήμα για  «κάμερες παντού».

Η ΕΡΑ, οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς, μέσα από τις συλλογικές αποφάσεις και δράσεις των συνδικάτων, των ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ θα πρωταγωνιστήσουν σε   ότι χρειαστεί, ώστε αυτή η τροπολογία-κάμερες στην τάξη να μην εφαρμοστεί και να μείνει στα χαρτιά έως ότου καταργηθεί. 

 

 

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα