Παρασκευή, 29/03/2024 | 01:37

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας : ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

395 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 30/04/2020, 5:38 μμ | 0 σχόλια

 

 

 

Αυτές τις μέρες του κοινωνικού εγκλεισμού και με κλειστά τα σχολεία, με εντελώς απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο, η κυβέρνηση της Ν.Δ.  βάζει στο στόχαστρο τη Δημόσια Παιδεία. 

Κατεβάζει σαρωτικό νομοσχέδιο,  που αν περάσει, θα συνθλίψει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπουργείο Παιδείας υπηρετώντας πιστά τις  κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ και τις υποδείξεις του ΣΕΒ επιδιώκει να κάνει  ΤΩΡΑ ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ , με κυριαρχία των δεξιοτήτων, με τη συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης, με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Επιδιώκουν να  διαμορφώσουν   τον εργαζόμενο της νέας περιόδου: φτηνό, ελαστικό, ευέλικτο, αναλώσιμο , «εφοδιασμένο» με τις βασικές δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο και η αγορά.

 

Το πολυνομοσχέδιο στρώνει το έδαφος για 

  • ένα σχολείο πιο σκληρό και ταξικό, πιο εντατικοποιημένο και μάλιστα από  πολύ νωρίς. πιο επιλεκτικό και ανταγωνιστικό ,καθώς προβλέπει:
  •  επαναφορά  εξετάσεων με  τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ,
  • αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης -αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης με τη βάση του 10 
  • αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων
  • ηλικιακό όριο εγγραφών στα ΕΠΑΛ στα 17 – όταν περίπου το 30% των μαθητών σε αυτά είναι πάνω από 18,  πλήττοντας ανεπανόρθωτα μαθητές , εκπαιδευτικούς και  σχολεία της Τ.Ε.
  • o αριθμός των εισακτέων θα καθορίζεται από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.
  • μείωση και εμπόδια μετεγγραφών στα ΑΕΙ εισάγοντας για πρώτη φορά  και ακαδημαϊκά κριτήρια 
  • αύξηση του αριθμού των προτύπων-πειραματικών ,καθιερώνοντας στα πρότυπα εκτός από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο  και εξετάσεις για την εισαγωγή στο Λύκειο.

 

Εντείνεται έτσι η μετατροπή του σχολείου σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με μεγάλη εντατικοποίηση των μαθητών, ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί ,ενώ με την Τράπεζα Θεμάτων, αλλά και «Εθνικό Απολυτήριο» με βαθμούς που μετράνε από την Α΄ Λυκείου, στοχεύει  να κλείσει περαιτέρω τη στρόφιγγα εισαγωγής στα  ΑΕΙ. Με τον ηλικιακό κόφτη στα ΕΠΑΛ χαρίζει χιλιάδες μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα κακόφημα ΚΕΚ.  Παράλληλα, η αύξηση του αριθμού των πρότυπων- πειραματικών ανοίγει το δρόμο για  σχολεία πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών. Η  «αριστεία» των Προτύπων σχολείων και το  αντιδραστικό

πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται επιδιώκουν να διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και να λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.

 

  • ένα σχολείο των δεξιοτήτων έναντι της ουσιαστικής σφαιρικής γνώσης, καθώς προβλέπει:

 

  • νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο(εισαγωγή Αγγλικών όταν τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας) 
  •  εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων».

 

Αλλοιώνει ακόμα περισσότερο την μορφή της γνώσης, μετατρέποντάς την σε πληροφορία, εθελοντισμό, δεξιότητα  και μάλιστα «δεξιότητες» με συγκεκριμένα ιδεολογικοπολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς, όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Προσανατολίζεται  να ανοίξει τις πύλες στους κάθε λογής ιδιώτες, σε φορείς άσχετους με την εκπαιδευτική κοινότητα για να «διδάσκουν» στους μαθητές. 

 

  • ένα σχολείο πιο φτηνό, της λιτότητας και της εξοικονόμησης προσωπικού , προσαρμοσμένου αποτελεσματικότερα στη   δημοσιονομική πειθαρχία, ,καθώς προβλέπει:
  • αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! και καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία. Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται σχετική υπουργική απόφαση. 
  • Αυτήν την κατεύθυνση εξυπηρετούν μεταξύ των άλλων και η μείωση των ομάδων προσανατολισμού στο Λύκειο , το ηλικιακό όριο εγγραφών στα ΕΠΑΛ ,τα ξενόγλωσσα και τα θερινά τμήματα με δίδακτρα στα ΑΕΙ
  •  Ποινές για τους αναπληρωτές που τιμωρούνται για μια ακόμα φορά που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.
  • κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία που φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα.

 Άμεσες συνέπειες: οι μαζικές συγχωνεύσεις, μετακινήσεις μαθητών, κλείσιμο τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις , μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας , αλλά και  δημιουργία ευνοϊκού εδάφους για  να προχωρήσουν γρηγορότερα και ευκολότερα οι χορηγίες και οι ιδιωτικοποιήσεις.

Είναι προφανές ότι η μορφωτική απόρριψη των μαθητών είναι άρρηκτα δεμένη με την εργασιακή απόρριψη των εκπαιδευτικών, αφού στο σχολείο των ολίγων  η συρρίκνωση των θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών είναι δεδομένη

 

  • ένα σχολείο πιο πειθαρχημένο και αυταρχικό, καθώς προβλέπει:
  • επαναφορά της διαγωγής ( και μάλιστα …αναδρομικά, αφού θα αναγράφεται και στα αποδεικτικά αυτών που έχουν αποφοιτήσει πριν το 2020)
  •  αύξηση ποινών για τους μαθητές- πολυήμερες αποβολές
  • υποχρεωτικοί εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης , με στόχο τη συμμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών στις εκπαιδευτικές πολιτικές και μάλιστα με τρόπο που θα εμφανίζεται ως «συναίνεση»
  • – ενίσχυση ρόλου διευθυντή 
  • εφαρμογή του θεσμού «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης» , αντί για πρόσληψη του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού [ψυχολόγοι, κοιν. λειτουργοί]

 

  • ένα σχολείο της αξιολόγησης- κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών και του πανοπτικού ελέγχου, καθώς προβλέπει:
  • την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας , εσωτερική και εξωτερική, με άξονες και σχέδια δράσης για να εφαρμοστεί άμεσα, από τον Σεπτέμβρη του ΄20,
  • τη θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εφαρμογή της από τον Σεπτέμβρη του ΄21

 

Η κυβέρνηση της ΝΔ. υλοποιώντας τη γραμμή ΕΕ, ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ  και συμπληρώνοντας το νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αξιολόγηση του σχολείου , επιδιώκει τη μετατροπή  του σχολείου σε μονάδα με μετρήσιμα κριτήρια «απόδοσης», δηλαδή επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις και προσαρμογής των εκπαιδευτικών στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Στόχος είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση, η λειτουργία τους με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος, το κλείσιμο σχολείων και η αποτροπή της μαζικής εκπαίδευσης.  

Η «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού»,  αποδίδει στους εκπαιδευτικούς τις ευθύνες για τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων,  τους κατηγοριοποιεί, σπάει τη συλλογικότητα, επιδιώκει την υποταγή και οδηγεί στην μισθολογική εξατομίκευση, αλλά και στις απολύσεις. Η «Ατομική Αξιολόγηση»  περνάει  από τον  διευθυντή-manager, το Σχολικό  Συμβούλιο (με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Τ. Αυτοδιοίκησης, των γονέων και των μαθητών, το  σύμβουλο  της ειδικότητας του εκπαιδευτικού και, γενικώς, όλους τους  συναφείς  προϊσταμένους.

 

Το νομοσχέδιο επιστρέφεται ως απαράδεκτο. Να αποσυρθεί τώρα!

 

Οι κινητοποιήσεις στο Υπουργείο παιδείας, στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, στις ΠΔΕ και στις Διευθύνσεις, η μαζική, σε σχέση με τις δυσκολίες της περιόδου, κινητοποίηση δεκάδων  εκπαιδευτικών σωματείων, με συμμετοχή εκατοντάδων εκπαιδευτικών, Ενώσεων γονέων, φοιτητικών συλλόγων και μαθητών στο Σύνταγμα και σε όλη τη χώρα, την περασμένη Παρασκευή,  και την Πέμπτη 30 Απριλίου κάνουν σαφές ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αντιληφθεί πλήρως τα αντιδραστικά σχέδια που είναι διαχρονικοί στόχοι της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ για την εκπαίδευση  και ότι το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα θα βρεθεί και πάλι μαζικά στους δρόμους για να τα αποτρέψει.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Να πάρει πίσω η κυβέρνηση το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
  • Όχι στο “Νέο Λύκειο” της επίτασης των ταξικών φραγμών στη γνώση και  του εξεταστικού μαραθωνίου.
  • Όχι στη συρρίκνωση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, καμία συγχώνευση-κλείσιμο τμημάτων και σχολείων.
  •  Δημόσιο  δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. 
  • Ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ.
  • ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-Διαβάθμιση-Απόλυση.
  • Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους.
  • ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ όλων των αναπληρωτών και ωρομισθίων. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Κάλυψη ΤΩΡΑ όλων των αναγκών της Απολύμανσης, Αντισηψίας και Υγειονομικής Προστασίας στα σχολεία.
  • Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών του ΕΣΥ για την προστασία της υγείας του λαού. Επίταξη όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας.
  • Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες-Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.

Συμμετέχουμε  στον ταξικό εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς  και  στις συγκεντρώσεις στις 1/5 (1η Μάη, 10:00 π.μ. στο θεατράκι του Πυροβολικού).

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα