Παρασκευή, 24/11/2017 | 18:49

Εκπαιδευτική δράση : «Η απελευθέρωση της Πρέβεζας 21-10-1912. Μια ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα την πόλη μου».

114 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 23/10/2017, 6:40 μμ | 0 σχόλια

 

Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική δράση με τη συμμετοχή 56 μαθητών τεσσάρων σχολείων της πόλης μας (1ου Δημοτικού, 1ου και 3ου Γυμνασίου και Μουσικού Σχολείου). Η δράση περιελάμβανε «κυνήγι θησαυρού» εντός της πόλης και δρώμενο αναπαράστασης των γεγονότων της παράδοσης της Πρέβεζας και εντασσόταν σε πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδίασαν και υλοποίησαν τα ΓΑΚ – Αρχεία Ν. Πρέβεζας και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας. Σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές το ιστορικό της απελευθέρωσης της Πρέβεζας και μέσα από αυτό να έλθουν σε επαφή με τα μνημεία και ιστορικά κτίρια της πόλης.

 


Το πρόγραμμα περιελάμβανε τις ακόλουθες δράσεις. Καταρχάς, την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου με εισηγητή τον προϊστάμενο των ΓΑΚ – Αρχείων Ν. Πρέβεζας κ. Σπύρο Σκλαβενίτη, δρ. Ιστορίας, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο με αντικείμενο τα γεγονότα της απελευθέρωσης και την εκπαιδευτική τους αξιοποίηση μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Στο σεμινάριο συμμετείχαν 17 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, διανεμήθηκε σχετικό εκπαιδευτικό υλικό που παρήχθη από τα ΓΑΚ – Αρχεία Ν. Πρέβεζας και συνίστατο σε παρουσίαση με πλούσιο αρχειακό και φωτογραφικό υλικό για την απελευθέρωση καθώς και σε φύλλο εργασίας για τους μαθητές. Το φύλλο εργασίας περιελάμβανε ερωτήσεις οι οποίες βασίζονταν στο υλικό της παρουσίασης και είχαν ως στόχο να εξετάσουν τόσο το βαθμό κατανόησης των ίδιων των ιστορικών γεγονότων από τους μαθητές όσο όμως και της σύνδεσής τους με μνημεία ή σημεία της πόλης μας.
Κατόπιν, δημιουργήθηκε ομάδα εργασίας η οποία σχεδίασε το «κυνήγι θησαυρού» και πιο συγκεκριμένα τις διαδρομές και τους γρίφους που θα έπρεπε να λύσουν οι μαθητές προκειμένου να περιηγηθούν μέσα στην πόλη ανακαλύπτοντας με τον τρόπο αυτόν τα διάφορα σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος. Στην ομάδα εργασίας συμμετείχαν η Ελένη Συνεσίου, φιλόλογος, αποσπασμένη εκπαιδευτικός στα ΓΑΚ – Αρχεία Ν. Πρέβεζας, οι εκπαιδευτικοί Δέσποινα Μαυρίδου και Βαγγέλης Ντάκουλας, υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας αντίστοιχα, καθώς και οι εκπαιδευτικοί Σίσσυ Τσαούση, Ελένη Αργυρού και Άννα Αρμενιάκου, ερευνήτριες στα ΓΑΚ– Αρχεία Ν. Πρέβεζας.
Η τελευταία δράση του προγράμματος ήταν το «κυνήγι θησαυρού». Τα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτήν την τελευταία δράση ήταν τα ακόλουθα: 1ο Δημοτικό, με 14 μαθητές και συνοδό τον εκπαιδευτικό Δημήτριο Φίλο, 1ο Γυμνάσιο με 11 μαθητές και συνοδούς τις εκπαιδευτικούς Μαρία Ρωμαΐδου και Μαυρέττα Κρεμμύδα, 3ο Γυμνάσιο με 11 μαθητές και συνοδό τον εκπαιδευτικό Κώστα Σαμωνά και Μουσικό Σχολείο με 20 μαθητές και συνοδούς τους εκπαιδευτικούς Περικλή Γιαννουλάτο, Έλλη Σιαπανίδου και Μαρία Τερζή. Λόγω του μεγάλου αριθμού των μαθητών, το κυνήγι πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Αφετηρία ήταν τα Δικαστήρια (Οθωμανικό Διοικητήριο πριν την Απελευθέρωση). Οι επόμενοι σταθμοί που επισκέφτηκαν οι ομάδες, ακολουθώντας διαφορετική διαδρομή η καθεμία από αυτές ήταν: η προτομή Βενιζέλου στην πλατεία Ανδρούτσου, το Κάστρο του Αγίου Ανδρέα, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πρέβεζας, το Αυστριακό Προξενείο (στην οδό Λόρδου Βύρωνα 11) και το Δημαρχείο της πόλης. Όλες οι ομάδες κατέληξαν στο κτίριο Αθανασιάδη. Μαθητές και εκπαιδευτικοί φάνηκαν να ενθουσιάζονται από όλη τη διαδικασία, γεγονός που μας παρακινεί και για επόμενες αντίστοιχες δράσεις και συνεργασίες.

 

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα