Νεα

Dropdown Menu

Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου 2017

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών Πρέβεζας: Οι Δημιουργικές Εργασίες στο πλαίσιο του «Νέου Λυκείου» και τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια
Αναρτήθηκε από Σπύρος Πλέουρας - 0
















ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.



ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

καθηγητών Πρέβεζας



Οι Δημιουργικές Εργασίες στο πλαίσιο του

«Νέου Λυκείου»

και τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια του Σεπτεμβρίου

3 Σεπτεμβρίου 2017

Συνάδελφοι,

Ξεκινάει και φέτος η υλοποίηση των «Δημιουργικών Εργασιών» στο Γενικό Λύκειο με τα σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΠΕΚ, από 4/9/17, μέσω πρόσκλησης που κοινοποιήθηκε την πρώτη μέρα ανάληψης υπηρεσίας στα σχολεία. Η κυβέρνηση επιδιώκει να ενσωματώσει τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών, ώστε να δημιουργήσει όρους «τετελεσμένου» για την επιβολή του «Νέου Λυκείου».

Απ’ την περσινή σχολική χρονιά είχαμε καταγγείλει την πραγματοποίηση του θεσμού των Δημιουργικών Εργασιών, καθώς αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ευέλικτου ωρολογίου προγράμματος στο «Νέο Λύκειο» που ακυρώνει θεμελιώδεις μορφωτικές κατακτήσεις για την αξία της γνώσης σε βασικούς γνωστικούς τομείς και εξαρθρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου.

Ως διαδικασία, εξάλλου, δεν προάγει ούτε τη μαθητική δημιουργία ούτε το ερευνητικό πνεύμα των μαθητών. Όχι μόνο γιατί δημιουργικότητα και ερευνητικό πνεύμα έχουν εκπνεύσει στην αίθουσα των πολλών μαθητών και των απόντων εποπτικών μέσων και εργαλείων. Έχουν πολτοποιηθεί ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την αποστήθιση. Έχουν κακοποιηθεί από την έλλειψη βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, προσωπικού και αναλώσιμων. Και έχουν δεχθεί τη χαριστική βολή από τη θέσπιση της γνώσης ως δεξιότητες – «ντελίβερυ», με καθηγητές να τις μεταφέρουν διαμοιραζόμενοι σε 3 έως 5 σχολεία ή με ελαστική εργασία. Αλλά και γιατί εξ αρχής αυτές οι «εργασίες» αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα αφού καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας προς όφελος της τυποποιημένης διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου».

Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται επιπλέον γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας περιφέρονται σε πάνω από 3 σχολεία και ο σταθερός αριθμός καθηγητών στο κάθε σχολείο που θα επωμισθεί αυτή τη διαδικασία οργάνωσης και διεκπεραίωσης των «Δημιουργικών Εργασιών» θα είναι ακόμη μικρότερος από άλλες χρονιές. Αυτή η παρωδία «Δημιουργικής Εργασίας» αποτελεί στην ουσία αύξηση του διδακτικού ωραρίου και απλήρωτη εργασία των εκπαιδευτικών, αφού όλη η προετοιμασία της θα γίνεται εκτός του διδακτικού ωραρίου.

Όμως το κυριότερο είναι ότι μέσα και από τις «Δημιουργικές Εργασίες» προετοιμάζεται το έδαφος για την εμπέδωση και υλοποίηση των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων που αφορούν το νέο Λύκειο, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται με τις ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης. Στο νέο Λύκειο προβλέπεται στη Γ’ τάξη η εκπόνηση εργασίας «που πραγματοποιείται για κάθε μάθημα εντός του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού του μαθήματος, που κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα όπου ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και που βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου». Στην ουσία αυτή η διαδικασία, που έχει όλα τα στοιχεία της «αντικειμενικότητας» κατά ΟΟΣΑ και υπολογίζεται στην απόκτηση απολυτηρίου και κατ’ επέκταση και στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί και ως μηχανισμός κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.

Μεθοδικά, οι «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο προλειαίνουν το έδαφος για να περάσουν στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και την καθημερινή πρακτική των σχολείων πλευρές της αντιδραστικής μεταρρύθμισης που ετοιμάζει η κυβέρνηση για ένα αριστοκρατικό λύκειο για λίγους, που θα αξιολογείται με «αντικειμενικό» τρόπο μέσα απ’ τις επιδόσεις των μαθητών του μέσα από εθνικού τύπου διαδικασίες και εξετάσεις, στο πλαίσια και των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

Τα ταχύρρυθμα σεμινάρια της δήθεν «επιμόρφωσης»(!) που οργανώνουν είναι σεμινάρια για ιδεολογική χειραγώγηση, πειθάρχηση και νομιμοποίηση από τους εκπαιδευτικούς της νέας θεσμικής επέλασης με τη θέσπιση ενός «Νέου Λυκείου» για λίγους, που θα μπορούν να ανταποκριθούν στον εξεταστικό μαραθώνιο και να αποσπάσουν τον τίτλο του «εθνικού απολυτηρίου».

Ενός Λυκείου που θα οδηγεί τους μαθητές στη μορφωτική απόρριψη μέσω της επιλογής(!) του αυτοαποκλεισμού(!) τους από τα …δύσκολα τοπία των μαθημάτων που τους παρέχουν γνώσεις για την κατανόηση του φυσικού και κοινωνικού κόσμου και θα μετατρέπονται σε «πελάτες» προγραμμάτων διαφόρων δράσεων.

Ενός Λυκείου, που με την κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών, θα οδηγήσει σε ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση ων σχολείων.

Ενός Λυκείου που θα διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, θα αυξήσει τα πλεονάσματα, θα παγιώσει την αδιοριστία και θα ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών.



Απέναντι σ’ αυτή τη λαίλαπα σηκώνουμε κεφάλι!

Με σκληρούς αγώνες καθυστερήσαμε και ανατρέψαμε μέτρα όπως η αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες. Ορθώνουμε πάλι ανάστημα. Πιάσουμε ξανά το νήμα των αγώνων. Δεν αποδεχόμαστε το μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τους μαθητές μας.



Γνωρίζουμε ότι την περσινή χρονιά μεγάλο τμήμα του κλάδου αντιστάθηκε στην εφαρμογή των «δημιουργικών εργασιών». Αποτελεί επομένως αυτονόητο ηθικό και συνδικαλιστικό καθήκον να καλυφθούν συνδικαλιστικά από την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ όσοι συνάδελφοι δεν θα μετάσχουν στα «σεμινάρια».

Η μη συμμετοχή στα «σεμινάρια» δεν συνιστά άρνηση εκπαιδευτικού έργου. Θεσμική υποχρέωσή μας είναι η παρουσία μας στο σχολείο.



Διεκδικούμε την ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Αγωνιζόμαστε για Δημόσιο, Δωρεάν 12χρονο Σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Αγωνιζόμαστε για σχολείο ολοκληρωμένης και καθολικής γνώσης για όλα τα παιδιά, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κόντρα στην ευέλικτη και ελαστική εργασία, για όλους τους εκπαιδευτικούς.




« Προηγούμενο
Επόμενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου