Πέμπτη, 28/03/2024 | 10:33

Κώστας Μπάρκας: «Πλέον η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη θα είναι διαφανής».

673 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 07/08/2017, 2:29 μμ | 0 σχόλια

Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, την Παρασκευή (4/8), το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με τίτλο: «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο φέρνει μια σειρά από καινοτομίες, με άξονα τη διαφάνεια στο χώρο της ενημέρωσης, «σπάζοντας», ουσιαστικά, το τρίγωνο της διαπλοκής ανάμεσα στα κανάλια, το τραπεζικό σύστημα και τα πολιτικά κόμματα.

Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου – μέσω του οποίου θα διενεργούνται όλες οι συναλλαγές διάθεσης από τους τηλεοπτικούς σταθμούς – , τη σύσταση ηλεκτρονικού Μητρώου περιφερειακού και τοπικού Τύπου, στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στο οποίο θα καταχωρούνται τα στοιχεία των εφημερίδων περιφερειακού και τοπικού Τύπου και την υποχρεωτική καθιέρωση ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα (barcode) για όλες τις έντυπες εκδόσεις περιοδικών και εφημερίδων.

«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο βάζει όντως κανόνες σε μία αταξία που υπήρχε στον περιφερειακό Τύπο. Όσοι είμαστε από επαρχία και όσοι έχουμε ασχοληθεί, αν θέλετε, με τον επαρχιακό Τύπο, γνωρίζουμε ότι δεν υπήρχε μια τάξη στον επαρχιακό Τύπο, αλλά υπήρχαν ομάδες, υπήρχαν εφημερίδες με κομματικά κριτήρια λειτουργίας ή εφημερίδες οι οποίες είχαν τη δυνατότητα πρόσβασης στη διαφήμιση» τόνισε ο Κώστας Μπάρκας κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Αυτό, λοιπόν, που εμείς κάνουμε, είναι να λειτουργούν επαρχιακές εφημερίδες οι οποίες θα επιτελούν τον ουσιαστικό τους ρόλο, που είναι η ενημέρωση των πολιτών για τα τεκταινόμενα στην επαρχία τους, στον νομό τους, στον δήμο τους, στην περιφέρειά τους και οι οποίες θα έχουν και περιεχόμενο γενικό, εθνικής λογικής, θα έχουν και εθνικές ειδήσεις, και όχι εφημερίδες οι οποίες θα εκδίδονται σε προεκλογικές κυρίως περιόδους, οι οποίες θα στηρίζουν συγκεκριμένα συμφέροντα, τοπικά και πολιτικά, και οι οποίες, κατά τα άλλα, θα χτυπάνε, με βάση τη χρηματοδότηση του ντόπιου Βουλευτή ή του κόμματος, την αντιπολίτευση ή την κυβέρνηση, γιατί έτσι έχουν μάθει» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής διάθεσης του τηλεοπτικού χρόνου, ο Κώστας Μπάρκας επισήμανε « Πρόκειται για μια πλατφόρμα, η οποία βάζει επί της ουσίας στοπ στη διακίνηση μαύρου χρήματος ή χρήματος το οποίο δεν μπορεί να ελεγχθεί από τις διαφημιστικές εταιρείες προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης» και συμπλήρωσε «Η εν λόγω διακίνηση χρήματος δημιουργούσε μια σχέση εξουσίας μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών και των εφημερίδων, οι οποίες για να μπορέσουν να πάρουν κομμάτι από τη διαφημιστική πίτα έπρεπε να πάρουν δάνεια από τις τράπεζες -άρα σχέση εξουσίας μεταξύ καναλιών, εφημερίδων και τράπεζας-, να αφήνουν απλήρωτους τους εργαζόμενους και να παίρνουν δάνεια μόνο με την υπογραφή τους».

Ο Κώστας Μπάρκας κατέληξε «Πλέον η τηλεοπτική διαφημιστική δαπάνη θα είναι διαφανής, μέσω της ηλεκτρονικής καταγραφής στην πλατφόρμα».

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα