Νεα

Dropdown Menu

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ: Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ 6ης Υ.ΠΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 4ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Αναρτήθηκε από Σπύρος Πλέουρας - 0












Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Νοσοκομείου Πρέβεζας συμμετέχει και οργανώνει την απεργία στις 17 Μαΐου ενάντια στα νέα μέτρα και το κατ’ ουσία στο 4ο μνημόνιο το οποίο επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές και στη διάρθρωση της Υγείας σε πρωτοβάθμιο επίπεδο.






Στις 13-05 η διοίκηση της 6ης Υ.ΠΕ προέβη σε εκδήλωση για την Υγεία προτείνοντας ένα σχέδιο για την πρωτοβάθμια περίθαλψη το οποίο ήταν απλή αναπαραγωγή του 4ου μνημονίου.






Ας δούμε ποια ‘ήταν η πρόταση και τι λέει το 4ο μνημόνιο για την Υγεία.






Η πρόταση της 6ης Υ.ΠΕ ήταν να δημιουργηθούν 2 τοπικές μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) στην Πρέβεζα οι οποίες θα εξυπηρετούν τον πληθυσμό της πόλης σε πρωτοβάθμιο επίπεδο. Οι γιατροί των ΤΟΜΥ θα είναι επιφορτισμένοι και με τον ρόλο του οικογενειακού Ιατρού, δηλαδή όλοι οι κάτοικοι της πόλης θα είναι χρεωμένοι σε κάποιον από αυτούς τους γιατρούς και θα απευθύνονται πρώτα σε αυτούς. Αυτοί με τη σειρά τους θα κρίνουν αν οι ασθενείς θα πρέπει να κάνουν επιπλέον εξετάσεις, αν θα πρέπει να εξεταστούν από Ιατρό άλλης ειδικότητας ή αν θα παραπεμφθούν στο Κ.Υ Πρέβεζας (ΠΕΔΥ) ή στο Νοσοκομείο ή πουθενά.






Το 4ο μνημόνιο λέει :






2.5.2.1 Ο εξορθολογισμός των δαπανών για την Υγεία






α. Οι αρχές θα λάβουν διαρθρωτικά μέτρα επικεντρώνοντας στη βελτίωση της αποδοτικότητας ως μέσο για τον περιορισμό της δαπάνης.






Με λίγα λόγια όλα αυτά θα γίνουν με σκοπό τον επιπλέον περιορισμό της δαπάνης για την Υγεία. Ως στόχο τους έχουν θέσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και οι δανειστές να περικόψουν 125 εκ. Ευρώ το 2017 και άλλα τόσα μέχρι το 2019.






δ. Να εφαρμόσουν ένα σύστημα ηλεκτρονικής παραπομπής στη δευτεροβάθμια φροντίδα που θα χρησιμοποιείται από τους οικογενειακούς για να προεγκρίνουν τις παραπομπές στους παρόχους του ιδιωτικού τομέα.






Όπως φαίνεται εδώ και όπως θα φανεί ξεκάθαρα και παρακάτω, ο οικογενειακός Ιατρός θα επιτελεί του ρόλο του ΚΟΦΤΗ προσπαθώντας πάντα στα πλαίσια της συμπίεσης του κόστους να σε αποτρέπει από το να κάνεις εξετάσεις ή να εξετάζεσαι από Ιατρό υποειδικότητας ( καρδιολόγο,ΩΡΛ κτλ) εκτός αν έχεις να πληρώσεις. Τότε όλες οι πόρτες θα είναι ανοιχτές.






ε. Θα αναπτύξουν, μέχρι τον Ιούνιο του 2017, τις κατευθυντήριες οδηγίες ( guidelines) και τα θεραπευτικά πρωτόκολλα για τις “ οδούς” περίθαλψης του ασθενή ώστε οι οδοί που έχουν τις καλύτερες και φθηνές επιπτώσεις, να τροφοδοτούν το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.






Δηλαδή για κάθε πάθηση το σύστημα θα προβλέπει ένα πακέτο από εξετάσεις φάρμακα νοσηλεία κτλ ( το φθηνότερο), το οποίο αν το υπερβούμε είναι προφανές τι θα συμβεί.










ζ. Για τον σκοπό αυτό, οι αρχές θα υιοθετήσουν την απαραίτητη νομοθεσία για την εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος έως τον Μάιο του 2017. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο ΕΟΠΥΥ θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρέχει πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας καθιερώνοντας την υποχρεωτική εγγραφή των ασθενών σε οικογενειακό γιατρό, ο οποίος θα ενεργεί ως “ ΦΥΛΑΚΑΣ- ΚΟΦΤΗΣ” ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΣΕ ΙΑΤΡΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ.






Εδώ, με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, φαίνεται για το ποια θα είναι η δουλειά που θα κάνει ο οικογενειακός γιατρός. Φαίνεται πως η δουλειά του είναι να σου κόβει τον δρόμο προς γιατρούς άλλης ειδικότητας, να σου κόβει τον δρόμο για εξετάσεις να σου κόβει τον δρόμο για το νοσοκομείο και όλα αυτά στην λογική της περαιτέρω συμπίεσης των εξόδων.






Ως επαγγελματίες υγείας σε τουριστική περιοχή έχουμε εικόνα για το τι εστί οικογενειακός γιατρός και ποιος ο ρόλος του σε άλλα συστήματα υγείας που εφαρμόζονται τα παραπάνω. Συχνά πυκνά έχουμε νοσηλεύσει τουρίστες με πολύ σοβαρά προβλήματα που στον τόπο τους, τους είδε μόνο ένας οικογενειακός γιατρός και κανείς άλλος, ασθενείς που ενώ έπασχαν από σοβαρές ασθένειες καιρό πριν, η διάγνωση τους μπήκε εδώ επειδή εδώ είχαν ελεύθερη πρόσβαση σε δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες δομές.






Τέλος το μνημόνιο προβλέπει :






2.5.2.3 Μέτρα για τη βελτίωση της οικονομικής διαχείρισης και της σχέσης κόστους αποτελεσματικότητας των νοσοκομείων.






β. θα παρακολουθούν την αιτιολογημένη ή μη πρόσβαση των πολιτών στην επείγουσα περίθαλψη ( ΤΕΠ) και, εάν χρειάζεται, θα εισάγει μέτρα για τον έλεγχο και την αποθάρρυνση της μη αιτιολογημένης πρόσβασης, προκειμένου να εγγυώνται την αποτελεσματική παροχή επείγουσας περίθαλψης.






Όπως ξεκάθαρα φαίνεται πρώτη φορά στην ιστορία του Ε.Σ.Υ γίνεται συζήτηση να αποκοπεί ο πολίτης από την ελεύθερη πρόσβασή του σε ΤΕΠ με πρόσχημα την αποτελεσματική του λειτουργία.






ε. θα παράγουν τακτικές τριμηνιαίες και ετήσιες εκθέσεις βασιζόμενες σε δείκτες που αφορούν δραστηριότητες, οικονομικά στοιχεία για τα νοσοκομεία και τις επιδόσεις των νοσοκομείων ( με βάση δείκτες συγκριτικής αξιολόγησης).















Ο παραπάνω σχεδιασμός για την πρωτοβάθμια υγεία όλοι μας κατανοούμε πως είναι ένας σχεδιασμός οικονομοκεντρικός, είναι ένα σχέδιο στοχοπροσηλωμένο στην λογική της συρρίκνωσης των εξόδων, είναι ένα σχέδιο φτιαγμένο με όρους επιχειρηματικούς και με το κράτος σε ρόλο επιχειρηματία. Είναι ένα σχέδιο που ο κάθε εργαζόμενος ο κάθε άνεργος ο κάθε συνταξιούχος πρέπει να το απορρίψει και σε καμία περίπτωση να μην το δεχτεί ως αφετηρία συζήτησης.














Για τα κέντρα υγείας στην περιοχή μας, η τύχη τους, είναι γνωστή. Τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε μια διαδικασία διαρκούς αποδόμησης χωρίς να διαφαίνεται πιθανότητα αυτό να αναστραφεί. Όλες οι τοποθετήσεις που έγιναν από φορείς των περιοχών που εδράζουν Κ.Υ περιγράψανε μια δραματική κατάσταση και δεν πήραν ουσιαστικά καμία διαβεβαίωση για το αντίθετο.














Τέλος η διοίκηση της 6ης Υ.ΠΕ έκανε αναφορά και για το νοσοκομείο της Πρέβεζας λέγοντας πως θα μπει σε μια λογική συνεργασίας με το Γ.Ν. Λευκάδας αφήνοντας θολό για το τι ακριβώς εννοεί.






Το Γ.Ν.Πρέβεζας κατά την γνώμη μας είναι μια δομή η οποία βρίσκεται σε δυναμική σχέση τα νοσοκομεία που συνορεύει, εν προκειμένω με το Γ.Ν.Άρτας και το Γ.Ν.Λευκάδας. Όταν λέμε πως βρίσκονται σε δυναμική σχέση εννοούμε πως όταν αναβαθμίζεται η λειτουργία του ενός είτε κτηριακά, είτε σε επίπεδο στελέχωσης, συμπιέζει την λειτουργία του γειτονικού με αποτέλεσμα να πρέπει και το δεύτερο να αναβαθμιστεί αντίστοιχα. Για παράδειγμα το νοσοκομείο της Άρτας το οποίο είναι σε καλύτερη κτηριακή κατάσταση και έχει περισσότερες κλινικές, το επισκέπτονται ασθενείς όχι μόνο από τον νόμο Άρτας αλλά και από της Πρέβεζας ειδικά από την περιοχή Λούρου , Ωρωπού, Θεσπρωτικού Φιλιππιάδας κτλ. Αντίστοιχα το νοσοκομείο της Πρέβεζας το επισκέπτονται εκτός από τους κατοίκους του Νομού και ασθενείς από την περιοχή του Ξηρόμερου και της Λευκάδας διότι το νοσοκομείο του νησιού είναι πιο υποστελεχωμένο απ το δικό μας. Με την δημιουργία του νέου νοσοκομείου της Λευκάδας και την στελέχωση του, είναι περισσότερο από προφανές πως ο πληθυσμός της Λευκάδας και του Ξηρόμερου θα εξυπηρετείται από το εκεί νοσοκομείο με συνέπεια να μειωθεί η επισκεψιμότητα του νοσοκομείου Πρέβεζας άρα και η χρηματοδότηση του. Αν τώρα το υπουργείο και η Υ.ΠΕ μπουν και στην λογική της συνεργασίας με το Γ.Ν.Λευκάδας όλοι καταλαβαίνουμε πως μιλάμε αρνητική εξέλιξη με απρόβλεπτες συνέπειες.






Ο Σύλλογος εργαζομένων του νοσοκομείου είναι απέναντι σε μια τέτοια πρόταση, θεωρεί πως δεν είναι προς όφελος της δομής και κατ’ επέκταση και της κοινωνίας και θα ενεργοποιήσει όλες του τις δυνάμεις να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.






Κλείνοντας, καλούμε όλους τους εργαζόμενους του νοσοκομείου να δώσουν μια ηχηρή απάντηση σε όλα τα παραπάνω συμμετέχοντας ενεργά στην απεργία ενάντια στο 4ο μνημόνιο που και στον χώρο της υγείας τίποτα καλό δεν προβλέπει.





















ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΜΑΪΟΎ 10:00 πμ



« Προηγούμενο
Επόμενο »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου