Παρασκευή, 19/04/2024 | 18:14

Απολογισμός για τον Τουρισμό, του Αντιπεριφερειάρχη Στράτου Ιωάννου

633 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 30/03/2016, 12:46 μμ | 0 σχόλια
Συνεχίζοντας τις δράσεις εξωστρέφειας και βασιζόμενοι πάντα στο Επιχειρησιακό – Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη της Ηπείρου, που εκπονήθηκε το 2011 και δέχτηκε απόλυτης αποδοχής από όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς πραγματοποιήθηκε και το 2015 σε συνεργασία και με τον ανάδοχο του Προγράμματος της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Ηπείρου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, μια επιθετική προβολή και πληθώρα ενεργειών που συντέλεσαν στην προβολή και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τόπου μας. Δημιουργήθηκε έντυπο προωθητικό υλικό (φυλλάδια), τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, βίντεο, τουριστικό portal, έγιναν καταχωρήσεις σε εθνικά και διεθνή ΜΜΕ, συμμετείχαμε σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στο επιχειρησιακό-στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου μια σημαντική στρατηγική επιδίωξη είναι η ενίσχυση της προσβασιμότητας της Ηπείρου (σελ. 47 – 48) μέσω έργων υποδομής πχ. οδικοί άξονες και μέσω της ενίσχυσης των αεροδρομίων Ιωαννίνων και Ακτίου καθώς και των λιμανιών της Ηπείρου.
Στο πλαίσιο αυτό για το 2015 έγιναν τα εξής:
  1. Ενέργειες για την ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης της Ηπείρου με την Ελλάδα και το εξωτερικό→ Άνοιγμα Συνεργασιών με εταιρίες χαμηλού κόστους
  • Πλήθυνση των οικονομικών πτήσεων από το εξωτερικό προς το αεροδρόμιο του Ακτίου. Το 2015 επιτεύχθηκε μετά από πολλές επαφές να έρθουν στο αεροδρόμιο του Ακτίου πολλές νέες πτήσεις. Δυο νέες πτήσεις ξεκίνησαν από την Κύπρο, προστέθηκε καινούρια πτήση από τις Σκανδιναβικές χώρες, από τη Ρουμανία, την Ιταλία (Νάπολη και Βενετία) την Πολωνία και αυξήθηκαν οι πτήσεις από το Ισραήλ. Επιπλέον χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας επιτεύχθηκε συνεργασία με την Easy Jet η οποία πραγματοποιούσε δυο πτήσεις εβδομαδιαίως από Λονδίνο για το διάστημα Μάιος – Οκτώβριος 2015.
Για το διάστημα Ιούνιος – Νοέμβριος 2015 υπάρχει μια σταθερή αύξηση στις αφίξεις και αναχωρήσεις των επιβατών διεθνών πτήσεων ενώ άνοδος παρατηρήθηκε και στις πτήσεις εσωτερικού. Συγκεκριμένα τους πρώτους 11 μήνες του 2015 καταγράφηκαν 190.152 αφίξεις και 186.784 αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού, όταν όλο το 2014 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν της τάξης των 175.986 σε ότι αφορά τις αφίξεις και 176.398 στις αναχωρήσεις.
  • Συνέχιση συνεργασίας με το Επιμελητήριο Λευκάδας για την αεροπορική επανασύνδεση της Αθήνας με το Άκτιο. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας επιτεύχθηκε η επανασύνδεση της Αθήνας με το Άκτιο από τον Ιούνιο του 2015 μέχρι τον Οκτώβριο με τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις. Η εισαγωγή των συγκεκριμένων αεροπορικών δρομολογίων μας έδωσε τη δυνατότητα να συνδεθούμε με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, άρα να μπορούν επισκέπτες από όλον τον κόσμο να έρχονται αεροπορικώς στην Αθήνα και στη συνέχεια με αεροπορική πτήση στο Άκτιο (για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το Άκτιο). Για το 2016 θα υπάρξει επέκταση της περιόδου και την σημαντική αύξηση δρομολογίων. Ειδικότερα θα υπάρχουν:
•  2 εβδομαδιαίες πτήσεις το Μάιο (Παρασκευή και Κυριακή) και τον
  Οκτώβριο (Πέμπτη και Σάββατο)
•  3 εβδομαδιαίες πτήσεις το Ιούνιο (Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή)
•  6 εβδομαδιαίες πτήσεις (καθημερινά εκτός Τρίτης), που κλιμακώνονται
  από αρχές Ιουλίου μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου
  Συνολικά, πρόκειται για μια σχεδόν διπλάσια αύξηση δρομολογίων,  
  συγκριτικά με το 2015, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλλει καθοριστικά
  στην τουριστική κίνηση ημεδαπών και αλλοδαπών.
  1. Συστηματικές προσπάθειες για την Προσέλκυση Κρουαζιεροπλοίων στην Ήπειρο
  • Αύξηση των στάσεων κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της Ηπείρου.   
  • Συναντήσεις με τους ναυτικούς πράκτορες Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας για τον καλύτερο συντονισμό με την Περιφέρεια για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας στην Ήπειρο.
Παράλληλα προωθούνται μια σειρά από έργα υποδομής (οδικοί άξονες), τα οποία κάποια βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών τους και κάποια άλλα κατασκευάζονται.

Άλλη μια στρατηγική επιδίωξη επιχειρησιακού -στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η Δυνατή και Στοχευμένη Προβολή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό – Επικοινωνιακή Προώθηση του Τουριστικού Προϊόντος της Ηπείρου (σελ.58-67). Οι δράσεις που προτείνονται τόσο στο σχέδιο όσο και στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που προαναφέραμε, για την επίτευξη αυτής της στρατηγικής επιδίωξης είναι: Έκδοση Εντύπων, Διαφημιστική εκστρατεία στα ΜΜΕ, Διαφήμιση στο INTERNET, Συμμετοχή σε εκθέσεις/ εκδηλώσεις, Ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων με μηδενική δαπάνη (Προβολή της Περιφέρειας σε τηλεοπτικές εκπομπές ψυχαγωγικού τύπου με τη μορφή διαγωνισμού, Δημιουργική χρήση του Διαδικτύου για προώθηση της Περιφέρειας Ηπείρου χωρίς κόστος).

Προς την κατεύθυνση αυτή οι ενέργειες που έγιναν για το 2015 είναι οι εξής:

Α. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
  1. Εκδόσεις
Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στο
  • Σχεδιασμό και παραγωγή 16σέλιδου εντύπου ευρείας διανομής
  • Σχεδιασμό και παραγωγή γενικού τουριστικού χάρτη 2 όψεων
  • Σχεδιασμό αναλυτικού πολυσέλιδου τουριστικού οδηγού-σε εξέλιξη
  • Σχεδιασμό και παραγωγή προωθητικών δώρων (USB, mouse pads, τσάντες)
  • Σχεδιασμό καταχωρήσεων
  • Σχεδιασμό και παραγωγή folder
  • Σχεδιασμό και παραγωγή 5 διαφημιστικών αφισών (1 για κάθε Περιφερειακή Ενότητα και 1 γενική)
Σχέδιο Προώθησης-Διανομής Προωθητικού Υλικού
Μέρος των εντύπων που έχει γενικότερα στη διάθεση της η Περιφέρεια διανεμήθηκε σε:
  • Τουριστικές Εκθέσεις που συμμετείχε η Περιφέρεια Ηπείρου
  • Συνέδρια και εκδηλώσεις συμμετείχε η Ήπειρος
  • Στα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό για να προβληθεί η περιοχή μας μέσω καναλιών κοινωνικής δικτύωσης
  • Σε τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού που είχαν φιλοξενηθεί στην περιοχή μας την προηγούμενη χρονιά.
  • Σε συλλόγους, ταξιδιωτικά γραφεία, σχολεία, ξενοδοχεία κλπ
  • Οργανωμένες προωθητικές ενέργειες, σε ξενοδοχεία, διανομή μέσω συλλόγων, κ.α.
  • Τοποθέτηση εντύπων σε Υπηρεσίες με μεγάλη επισκεψιμότητα
  • Τουριστικά γραφεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης
  • Δημοσιογράφους που ασχολούνται με το τουριστικό ρεπορτάζ.
2.  Παραγωγή Ψηφιακού Διαφημιστικού Υλικού
  1. Ψηφιακό φωτογραφικό αρχείο
Πραγματοποιήθηκε συστηματική φωτογράφιση των αρχαιολογικών χώρων της Περιφέρειας, τοπίων, θρησκευτικών και αρχιτεκτονικών μνημείων, για τον εμπλουτισμό και επικαιροποίηση του φωτογραφικού αρχείου της Περιφέρειας Ηπείρου. Οι φωτογραφίες χρησιμοποιούνται και θα χρησιμοποιηθούν για τη διαφημιστική εκστρατεία στα Μ.Μ.Ε., σε φυλλάδια, χάρτες και στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Ηπείρου.
  1. Spot
Δημιουργήθηκε ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ, το οποίο προβλήθηκε σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας και σε επαρχιακούς σταθμούς, μέσω οργανωμένου media plan.
Επιπλέον δημιουργήθηκαν 6 διαφημιστικά ραδιοφωνικά μηνύματα τα οποία ακούστηκαν σε ραδιοφωνικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας και σε επαρχιακούς σταθμούς, μέσω οργανωμένου media plan.
Τέλος, δημιουργήθηκαν 6 θεματικά διαφημιστικά σποτ διάρκειας 2’ της Περιφέρειας Ηπείρου. Οι 6 θεματικές ενότητες που προβάλλονται είναι: Πολιτισμός, Θάλασσα, Γαστρονομία, Φύση, Περιπέτεια και Θρησκευτικά Μνημεία. Τα spot προβλήθηκαν στο διαδίκτυο.
  1. DVD
Δημιουργήθηκε 12λεπτο διαφημιστικό DVD παρουσίασης του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου στα ελληνικά και τα αγγλικά.
3.  Παραγωγή Διαφημιστικών Banners για το διαδίκτυο
Δημιουργήθηκαν διαφημιστικά ηλεκτρονικά banners, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για διαφήμιση στο internet και διαφήμιση σε ιστοσελίδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Β. ΠΡΟΒΟΛΗ
  1. Τηλεοπτική Προβολή
Πραγματοποιήθηκαν 120 προβολές του τηλεοπτικού σποτ σε 6 τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και 150 προβολές σε 10 τηλεοπτικά κανάλια περιφερειακής εμβέλειας.
  1. Ραδιοφωνική προβολή
Τα 6 ραδιοφωνικά θεματικά μηνύματα χρησιμοποιήθηκαν σε 4 ραδιοφωνικούς πανελλαδικής εμβέλειας και σε 22 ραδιοφωνικούς σταθμούς Περιφερειακής Εμβέλειας, τα οποία ακούστηκαν 110 και 550 φορές αντίστοιχα.
  1. Ηλεκτρονική Προβολή
  • Πραγματοποιήθηκε και για το 2015 διαρκής ενημέρωση της ιστοσελίδας (προφίλ) στο facebook και το twitter με το όνομα «Ήπειρος  – Τουριστική Προβολή» στα ελληνικά και τα αγγλικά με φωτογραφίες και κείμενα παρουσίασης. Η συγκεκριμένη ενέργεια δεν είχε κόστος για την Περιφέρεια Ηπείρου
  • Επιπλέον γινόταν διαρκής ενημέρωση της τουριστικής ιστοσελίδας της Περιφέρειας Ηπείρου epirusforallseasons.gr. Η ιστοσελίδα είναι δομημένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται εύκολη και γρήγορη πρόσβαση, καθώς και παροχή όλων των πληροφοριών που τυχόν αναζητήσει ο τουρίστας/χρήστης με δυνατότητα εύκολης επικαιροποίησης κ.λ.π. ώστε ο χρήστης να σχηματίζει γρήγορα μια πρώτη θετική εικόνα και στη συνέχεια να έχει τη δυνατότητα να εξειδικεύσει τις ζητούμενες πληροφορίες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του. Το τουριστικό portal ενημερώνεται διαρκώς με κείμενα, φωτογραφικό και οπτικοαουστικό υλικό, πληροφορίες κ.α.
  1. Καταχωρήσεις σε Έντυπα
Με βάση το επιθετικό πρόγραμμα προβολής που κατατέθηκε από την ανάδοχο εταιρεία τουριστικής προβολής της Περιφέρειας πραγματοποιήθηκαν καταχωρήσεις σε 6 έντυπα πανελλαδικής κυκλοφορίας και 19 περιφερειακής.
  1. Εκθέσεις
Η Περιφέρεια Ηπείρου συνεχίζοντας να δείχνει εξωστρέφεια προβάλλοντας δυνατά το τουριστικό της προϊόν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό συμμετείχε το 2015 σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού με κριτήριο επιλογής τόσο την ενδυνάμωση της θέσης μας σε «παραδοσιακές» αγορές στις οποίες η Ήπειρος και το τουριστικό προϊόν που προσφέρει είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, όσο και την προσέγγιση νέων αναπτυσσόμενων αγορών. Στην επιλογή των εκθέσεων προτεραιότητά μας ήταν η αξιολόγηση του λόγου οφέλους/δαπάνης τόσο συγκριτικά με άλλες εκθέσεις, όσο και συγκριτικά με άλλες μορφές διαφήμισης.
Στις εκθέσεις συμμετέχει ξενόγλωσσο προσωπικό της Περιφέρειας το οποίο παρουσιάζει το τουριστικό προϊόν του τόπου μας και με το κίνητρο των δωρεάν διακοπών, από προσφορές δωρεάν διαμονών των επιχειρηματιών, συμπληρώνονται ερωτηματολόγια και στήνονται βάσεις δεδομένων.  
Έτσι το 2015 πραγματοποιήθηκε συμμετοχή της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις κατόπιν αυστηρής επιλογής και στη συνέχεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και άριστης αξιοποίησης τους, με βάση πάντα και τα στενά οικονομικά πλαίσια, στα οποία μπορούσε να κινηθεί η Περιφέρεια το έτος που πέρασε. Ειδικότερα:
    • Τουριστική Έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελαβίβ (10-12/2/2015)  
Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στην τουριστική έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελαβίβ σαν συνέχεια των επιτυχημένων προσπαθειών μας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος μας στο Ισραήλ. Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στην ενοικίαση εκθεσιακού χώρου από τον ΕΟΤ στον οποίο φιλοξενήθηκαν δωρεάν επαγγελματικές, ενώσεις του τουριστικού τομέα από όλη την Ήπειρο.  Το περίπτερό μας ήταν εξοπλισμένο με laptops για την προβολή των θεματικών video spots της Περιφέρειας Ηπείρου, τη σύνδεση με διαδίκτυο και προβολή του τουριστικού της portal και γενικότερα την προβολή της μέσω διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης διενεμήθη έντυπο υλικό της Περιφέρειας Ηπείρου, αλλά και των ιδιωτών. Στη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκε παράλληλη εκδήλωση παρουσίασης του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου σε Tour Operators και δημοσιογράφους που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
    • Συμμετοχή στην εκδήλωση GREEKLAND PANORAMA στη Στοκχόλμη (13-15/2/2015)
H Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στην εκδήλωση με περίπτερο 20 τ.μ. Ήταν η 2η μας προσπάθεια διείσδυσης στη σκανδιναβική αγορά, η οποία είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου και δείχνει ενδιαφέρον για τη θάλασσα, αλλά και τον τουρισμό περιπέτειας. Στην έκθεση το περίπτερό μας θα ήταν εξοπλισμένο με laptops για την προβολή των θεματικών video spots της Περιφέρειας Ηπείρου, τη σύνδεση με διαδίκτυο και προβολή του τουριστικού της portal και γενικότερα την προβολή της μέσω διαδικτύου. Διενεμήθη έντυπο υλικό της Περιφέρειας Ηπείρου, αλλά και των ιδιωτών.
    • Τουριστική Έκθεση Ι.Τ.Β. στη Γερμανία (4-8/3/2015)  
Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στην ενοικίαση εκθεσιακού χώρου από τον ΕΟΤ στον οποίο φιλοξενήθηκαν δωρεάν επαγγελματικές, ενώσεις του τουριστικού τομέα από όλη την Ήπειρο.  Το περίπτερό μας ήταν εξοπλισμένο με laptops για την προβολή των θεματικών video spots της Περιφέρειας Ηπείρου, τη σύνδεση με διαδίκτυο και προβολή του τουριστικού της portal και γενικότερα την προβολή της μέσω διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης διενεμήθη έντυπο υλικό της Περιφέρειας Ηπείρου, αλλά και των ιδιωτών. Στη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκε παράλληλη εκδήλωση παρουσίασης του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου σε Tour Operators, opinion makers και δημοσιογράφους που δραστηριοποιούνται στη χώρα
    • Τουριστική Έκθεση ΤΑΞΙΔΙ στη Λευκωσία (24-26/4/2015)
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι επισκέπτες του περιπτέρου μας είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου μέσα από τη διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και παραδοσιακών εδεσμάτων και την προβολή video. Στο περίπτερο φιλοξενήθηκαν δωρεάν και επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι πραγματοποίησαν επαφές με στελέχη του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου και παράγοντες του Κυπριακού Υπουργείου Παιδείας. Γενικότερα δόθηκε μεγάλη σημασία στην προβολή, όχι μόνο των τουριστικών αξιοθέατων και του φυσικού περιβάλλοντος της Ηπείρου, αλλά και στην προβολή του πολιτισμού μας, της ιστορίας μας και των τοπικών προϊόντων της λαϊκής τέχνης και της παραδοσιακής βιοτεχνίας. Αποτέλεσμα των συνεχών επαφών μας με την Κύπρο  ήταν να έρθουν 2 νέες πτήσεις το καλοκαίρι του 2015
    • Εμπορική έκθεση ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ στα Ιωάννινα (14-26/5/2015)
Η έκθεση διοργανώθηκε για 15η συνεχή χρονιά και έχει καταστεί πλέον θεσμός για την πρωτεύουσα της Ηπείρου, αφού συντελεί στην προβολή του επιχειρηματικού κόσμου, αλλά και της  περιοχής μας γενικότερα. Στόχος της συμμετοχή μας ήταν η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η προβολή του τουριστικού προϊόντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας. Στο περίπτερό μας φιλοξενήθηκε η Ήπειρος Α.Ε. στελέχη της οποίας κατά τη διάρκεια της έκθεσης ενημέρωναν το κοινό για τις δυνατότητες ένταξης σε επιδοτούμενα προγράμματα, αλλά και επαγγελματίες παραδοσιακών προϊόντων.

  • 29η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη  (12–15/11/2015)
Ιδιαίτερα θετικός κρίνεται ο απολογισμός της φετινής συμμετοχής της Περιφέρειας Ηπείρου στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ” Philoxenia” που πραγματοποιήθηκε από 12 έως 15 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη. Η συμμετοχή της Περιφέρειας κινήθηκε φέτος σε διαφορετικό πλαίσιο από τις προηγούμενες χρονιές, καθώς η προβολή της ήταν θεματική και μάλιστα για την καινοτόμο παρουσίαση και τις προωθητικές ενέργειες της βραβεύτηκε από τη ΔΕΘ HELEXPO.
Παράλληλα δέχτηκε τα συγχαρητήρια της Αν. Υπουργού Τουρισμού κ. Έλενας Κουντουρά, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Έκθεση. Συγκεκριμένα η Περιφέρεια στόχευσε στην ολοκληρωμένη προβολή της Ηπείρου σε διαφορετικές ενότητες και ενδιαφέροντα, ήτοι ‘Ήπειρος της Γεύσης”, “Ήπειρο της Δράσης”, “Ήπειρος του Πολιτισμού και της Παράδοσης”, “Ήπειρος των Ακτών”, “‘Ηπειρος των Βουνών και της Άγριας Φύσης”.
Στο περίπτερο της Περιφέρειας φιλοξενήθηκαν Δήμοι και επιχειρήσεις από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες. Οι επιχειρηματίες – εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων πραγματοποίησαν ένα σημαντικό αριθμό συναντήσεων με tour operators από την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού, καθώς και με μεμονωμένους επισκέπτες της Έκθεσης. Ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν και η προβολή προϊόντων των Ηπειρωτικών επιχειρήσεων που μετείχαν στη δράση προβολής “Ήπειρος της γεύσης”.
Κατά την εναρκτήρια ημέρα της “Philoxenia”, η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Δήμο Πάργας, παρέθεσε cocktail party σε δημοσιογράφους και τους τουριστικούς πράκτορες στο χώρο της ΔΕΘ, όπου αντηλλάγησαν απόψεις και έγινε ενημέρωση για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου, που καλύπτει τα ενδιαφέροντα και των τεσσάρων εποχών του χρόνου.
Το “παρών” στην Έκθεση έδωσε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος είχε συναντήσεις με φορείς του τουρισμού και ταυτόχρονα εξέφρασε την ικανοποίησή του για την άψογη και ολοκληρωμένη παρουσίαση της Ηπείρου.

Γ. ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός της Περιφέρειας για την καθιέρωση της Ηπείρου, ως προορισμού τεσσάρων εποχών. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν 5 φιλοξενίες εξοικείωσης (24-28/2/2015, 12-17/6/2015, 25-29/8/2015, 31/10-6/11/2015, 11-16/12/2015) (familiarization trip) τουριστικών πρακτόρων από το εξωτερικό και την Ελλάδα, οι οποίοι περιηγήθηκαν σε παραθαλάσσιες και ορεινές περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον. Στα ταξίδια εξοικείωσης, οι φιλοξενούμενοι τουριστικοί πράκτορες και δημοσιογράφοι προέρχονταν από διάφορες χώρες όπως τη Ρωσία, την Ιταλία, το Ισραήλ, την Κύπρο, τη Γαλλία, τη Ρουμανία, την πΓΔΜ, την Ολλανδία, την Κίνα, τη Ρωσία, την Ελλάδα, τη Γερμανία, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα των τουριστικών αγορών για τις οποίες ενδιαφέρεται η Περιφέρεια Ηπείρου.
Οι φιλοξενούμενοι, επισκέφτηκαν περιοχές της Ηπείρου, ξεναγήθηκαν σε αξιοθέατα, δοκίμασαν την τοπική κουζίνα και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν δραστηριότητες. Κατά την εδώ παραμονή τους, συναντήθηκαν με εκπροσώπους του τουριστικών φορέων και επαγγελματίες του τουρισμού σε όλες τις περιοχές που επισκέφτηκαν και τους δόθηκαν πληροφορίες για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου.
Δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την φιλοξενία και δεν έκρυψαν τον θαυμασμό τους για το μοναδικό φυσικό περιβάλλον, τις πανέμορφες παραλίες, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα μνημεία και τα προϊόντα της περιοχής. Η ανεξερεύνητη Ήπειρος, όπως την χαρακτήρισαν, είναι ο νέος προορισμός που θα προωθήσουν επιστρέφοντας στις πατρίδες τους, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν διακοπές σε έναν τόπο με πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, κυρίως όμως είναι μια περιοχή με φιλόξενους ανθρώπους που σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Δ. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
  1. Συνεχή χρήση DATA BASE για ηλεκτρονική αποστολή τουριστικών μηνυμάτων
Η βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε την περασμένη χρονιά από υπαλλήλους της Περιφέρειας με στόχο το direct marketing για την προώθηση της Ηπείρου και περιλαμβάνει λίστες από σχολεία της επικράτειας, τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, κ.α χρησιμοποιείται για την αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παρουσιάσεων, video κλπ.
  1. Ενέργειες για την προσέλκυση μαθητικού τουρισμού
  1. Δημιουργία ολοκληρωμένων προτάσεων- προγραμμάτων εκδρομών για μαθητικές εκπαιδευτικές εκδρομές στην περιοχή μας. Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν προγράμματα μονοήμερης διήμερης και τριήμερης εκδρομής, τα οποία αποστείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα σχολεία.
  2. Βοήθεια στη διοργάνωση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή όσον αφορά την παροχή πληροφοριών και τη σύσταση του προγράμματος επίσκεψης.  
  3. Διατέθηκε συνοδός στις μαθητικές εκδρομές που οργανώθηκαν με τη βοήθεια μας.
  4. Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα ενημερωτικό υλικό με στόχο την προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή.
  1. Ενέργειες για την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας
  • Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο φυλλαδίων σε συλλόγους ατόμων τρίτης ηλικίας.
Μια άλλη σημαντική στρατηγική επιδίωξη σύμφωνα με το επιχειρησιακό -στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η καθιέρωση της Ηπείρου ως τουριστικός προορισμός 4 εποχών (σελ. 22), κάτι το οποίο θα επιτευχθεί κυρίως με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Οι επιμέρους εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουν μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης στην Ήπειρο είναι: πολιτισμικός, εκπαιδευτικός, γαστρονομικός, τουρισμός φύσης (οικοτουρισμός – αγροτουρισμός), θαλάσσιος τουρισμός, αθλητικός, συνεδριακός, αστικός, θρησκευτικός, ιαματικός.

Για την ανάπτυξη του πολιτισμικού τουρισμού (σελ. 29-30 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2015 είναι οι κάτωθι:
1. Έναρξη υλοποίησης του καινοτόμου πιλοτικού έργου «Πολιτιστική διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου»
Όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε η πολιτιστική διαδρομή της Ηπείρου αποτελεί ένα πολύ σημαντικό, καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη, είναι ένα πολύ μεγάλο ποιοτικό άλμα στην χώρα μας για το πως αντιμετωπίζουμε τα μνημεία μας.
Το πρόγραμμα αυτό πλέον έχει ξεκινήσει και υλοποιείται.
Ολοκληρώθηκαν εργασίες που χρηματοδοτήθηκαν από το προηγούμενο ΕΣΠΑ στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, στο Αρχαίο Θέατρο της Νικόπολης, στο Αρχαίο Θέατρο της Κασσώπης και στο Αρχαίο Θέατρο των Γιτάνων.
Η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ υλοποιεί 4 σπουδαίες μελέτες. Η πρώτη μελέτη αφορά το Ρωμαϊκό Θέατρο της Νικόπολης προϋπολογισμού 200 χιλ. ευρώ με την χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχος. Η δεύτερη μελέτη αφορά το Αρχαίο Θέατρο της Κασσώπης και έχει να κάνει με μια μορφή iso για τις πολιτιστικές διαδρομές, ώστε όσοι επαγγελματίες το επιθυμούν να μπορούν να έχουν ενεργό συμμετοχή στο πρόγραμμα. Οι άλλες δύο μελέτες έχουν σαν βασικό στόχο την εξασφάλιση της Βιωσιμότητας του Προγράμματος. Συγκεκριμένα η τρίτη μελέτη αφορά τον συνεργατισμό της επιχειρηματικότητας, δηλαδή τη θεσμική συμμετοχή των επιχειρήσεων στο όλο εγχείρημα και υλοποιείται με την χορηγία της “Νέας Οδού” της εταιρείας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου της Ιόνιας Οδού. Η τέταρτη και τελευταία μελέτη αφορά μία ψηφιακή στρατηγική για την χώρα με όχημα την Ήπειρο και τις πολιτιστικές διαδρομές. Πρόκειται για τη δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών που υλοποιεί ο καθ ύλην αρμόδιος σε ψηφιακά συστήματα, ο ΟΤΕ και θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. 
Οι μελέτες αυτές υλοποιούνται προκειμένου να ωριμάσουν τα έργα και να ενταχθούν στην 1η δημόσια πρόσκληση των 11.000.000€ που βγήκε από το νέο ΕΣΠΑ για τη διαδρομή της Ηπείρου.
Επιπλέον δυο νέοι θεσμοί προγραμματίζονται άμεσα για το συγκεκριμένο έργο.
Ο ένας έχει να κάνει με την ενίσχυση της οικονομικής αυτοτέλειας του Προγράμματος και ονομάζεται Crowd Funding. Το Crowd Funding πρόκειται για μια διαδικτυακή Πλατφόρμα η οποία σαν βασικό στόχο θα έχει την ενεργό συμμετοχή όλων εκείνων των ζωντανών κυττάρων της κοινωνίας, είτε πρόκειται για απλούς πολίτες είτε για επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν ρόλο στην διάδοση των μνημείων της περιοχής και θα βασίζεται στην λογική των χορηγιών. Ο Δεύτερος και ίσως ο πιο ενδιαφέρον θεσμός θα είναι αυτός του “Σχολείο Ξεναγός” και θα έχει τίτλο ” Τα σχολεία υιοθετούν, η κοινωνία αγκαλιάζει”. Στόχος αυτού του θεσμού είναι ο ενεργός ρόλος των σχολείων με βασικούς πρωταγωνιστές τους μαθητές, οι οποίοι μια ημέρα πριν την Παγκόσμια ημέρα Μνημείων στις 17 Απριλίου θα αναλάβουν τον ρόλο ξεναγού στο Αρχαίο Θέατρο της Κασσώπης. Στο θεσμό μπορούν να συμμετέχουν όσα σχολεία το επιθυμούν, ενώ ήδη συμμετέχουν το μουσικό σχολείο Πρέβεζας, το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας και το Γυμνάσιο και  Λύκειο της Φιλιππιάδας.
Τέλος, πραγματοποιήθηκαν πολλές επαφές με τουριστικά γραφεία για την προώθηση της διαδρομής και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αυτά. Ένα τουριστικό γραφείο συγκεκριμένα πραγματοποίησε πιλοτικά μια εκδρομή στα αρχαία θέατρα τις Ηπείρου και η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμη οι κατάλληλες υποδομές.
Να θυμίσουμε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 37.302.000 ευρώ και συνδυάζει πολιτισμό, τουρισμό, υποδομές και συνέργειες με επιχειρήσεις που παράγουν τοπικά προϊόντα.
Σύμφωνα με την πρόταση για παρεμβάσεις στα Μνημεία προβλέπεται ποσό 16, 2 εκ. ευρώ, για βασικές υποδομές (δίκτυα κοινής ωφέλειας, χώρους στάθμευσης, κτιριακές εγκαταστάσεις, οδοποιία –μεταξύ των οποίων και η κατασκευή δρόμου παράκαμψης της Νικόπολης- κ.α.) ποσό 19 εκ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσό του προϋπολογισμού σε άλλες δράσεις και προωθητικές ενέργειες

Για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού (σελ.32-37 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2012 είναι οι κάτωθι:
  1. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.)
Έγιναν επανειλημμένες συναντήσεις με τον πρόεδρο και τα μέλη του Ξ.Ε.Ε. στο πλαίσιο της προσπάθειας που αφενός κάνει το Ξ.Ε.Ε. για την καθιέρωση του Ελληνικού πρωινού και αφετέρου της προσπάθειας που καταβάλει η Περιφέρεια για την καθιέρωση του Ελληνικού Ηπειρώτικου Πρωινού.
  1. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος) για την καθιέρωση του Ελληνικού πρωινού Ηπείρου σε όλα τα ξενοδοχεία της Περιφέρειας
Επιπλέον, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού και προώθησης των τοπικών προϊόντων, η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στις κάτωθι εκθέσεις:
    • 10η Έκθεση HORECA στην Αθήνα (6-9/2/2015)  
Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε στην 10η Έκθεση HORECA ως μια από τις επτά τιμώμενες Περιφέρειες, όπου διοργάνωσε εκδήλωση για την παρουσίαση του Ηπειρώτικου Πρωινού. Ιδιαιτέρως υψηλή ήταν η προσέλευση επισκεπτών στο περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου, ενώ η Ηπειρώτικη γαστρονομία και το Ελληνικό πρωινό Ηπείρου κέρδισε τις εντυπώσεις. Στο περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου, το οποίο λειτούργησε μέσα στο κεντρικό περίπτερο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας παρουσιάστηκαν τα προϊόντα της Ηπείρου, οι εκατοντάδες επισκέπτες που ήρθαν γεύτηκαν παραδοσιακές Ηπειρώτικες συνταγές και ενημερώθηκαν τόσο για τα προϊόντα όσο και για τις ομορφιές της Ηπείρου.
Στόχος ήταν η ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου και της ιδιαιτερότητας των τοπικών μας προϊόντων και της τοπικής κουζίνας, φέρνοντας κοντά ξενοδόχους και τοπικούς παραγωγούς και επίσης η παρουσίαση, γνωριμία και εξοικείωση του κοινού με το ελληνικό Ηπειρώτικο πρωινό. Η Περιφέρεια Ηπείρου στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να ενισχύσει την Ηπειρώτικη παραγωγή, και να προσδώσει αναγνωρισιμότητα και προστιθέμενη αξία στα Ηπειρώτικα προϊόντα, συμβάλλοντας στην αύξηση της ζήτησης τους, έκανε αισθητή την παρουσία της.
  • Έκθεση ANUGA στη Γερμανία (10-14/10/2015)
Η  Ήπειρος ήταν η μοναδική Περιφέρεια της Ελλάδος που συμμετείχε στην Έκθεση από την οποία υπάρχουν θετικά παραδείγματα, αλλά και θέματα προς προβληματισμό. Το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο, καθώς τις πρώτες ημέρες την επισκεπτόταν 60.000-70.000 άτομα ημερησίως και έμποροι από όλο τον κόσμο. Ήταν μια έκθεση που βοήθησε τους επαγγελματίες που συμμετείχαν και ανέδειξε τα τοπικά μας προϊόντα και την τοπική μας γαστρονομία. Τα προϊόντα της Ηπείρου ήταν πολύ καλά, ποιοτικά και στα θέματα φέτας κλπ η Περιφέρεια έδειξε να είναι πολύ μπροστά. Το ενδιαφέρον συγκέντρωσαν και τα άλλα προϊόντα της Ηπείρου, όπως ελιές, τυποποιημένα προϊόντα, παστά κ.ά. Η Ήπειρος είχε παρουσία σε τέσσερα σημεία, όπου φιλοξενούνταν επί μέρους κλάδοι και συμμετείχαν 17 επιχειρήσεις με την αποστολή της Περιφέρειας και τρεις μεμονωμένες.
  • Έκθεση FOODEX SAUDI στη Σαουδική Αραβία (17-20/11/2015)
Οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες, αλλά και όλα τα μέλη της αποστολής, επικεφαλής της οποίας ήταν ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν παραγωγικές μονάδες και επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Τζέντα (στο πλαίσιο της πολιτικής της για τον εξωστρεφή προσανατολισμό της ηπειρωτικής παραγωγής), να ενημερωθούν για τα ενδιαφέροντα, τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες της Αραβικής αγοράς, ενώ πραγματοποίησαν συναντήσεις με Σαουδάραβες εισαγωγείς και εμπόρους. Παράλληλα, έγινε αναλυτική παρουσίαση των ηπειρώτικων προϊόντων και της Ηπειρώτικης Γαστρονομίας, ενώ από τις διμερείς επιχειρηματικές συναντήσεις και εν γένει τις επαφές στη διάρκεια της Έκθεσης, έχει εκδηλωθεί, κατ’ αρχήν ενδιαφέρον για συγκεκριμένα προϊόντα, για τα οποία θα υπάρξουν νέες επικοινωνίες μεταξύ των ενδιαφερόμενων παραγωγών και εισαγωγέων. Ο κ. Καχριμάνης, είχε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον περιφερειάρχη Τζέντας, τον Εμπορικό Ακόλουθο του Ελληνικού Προξενείου κ. Θ. Ξυπολιά και εκπροσώπους της Ελληνικής Πρεσβείας στη Σαουδική Αραβία, κατά τις οποίες εξετάστηκαν τρόποι απλοποίησης και διευκόλυνσης των εξαγωγών προς τη χώρα.

Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού-μαθητικού τουρισμού (σελ. 30-32 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2015 είναι οι κάτωθι:
  1. Δημιουργία ολοκληρωμένων προτάσεων- προγραμμάτων εκδρομών για μαθητικές εκπαιδευτικές εκδρομές στην περιοχή μας. Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν προγράμματα μονοήμερης, διήμερης και τριήμερης εκδρομής, τα οποία αποστείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα σχολεία.
  2. Βοήθεια στη διοργάνωση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή όσον αφορά την παροχή πληροφοριών και τη σύσταση του προγράμματος επίσκεψης.  
  3. Διατέθηκε συνοδός στις μαθητικές εκδρομές που οργανώθηκαν με τη βοήθεια μας.
  4. Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα ενημερωτικό υλικό για το νομό Πρέβεζας. Με στόχο την προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή.

Τέλος επειδή φιλοσοφία της Περιφέρειας είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς συνεργασίες οι σημαντικότερες συνεργασίες που πραγματοποιήθηκαν το 2015 είναι:
  1. Συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Πολιτισμού
  2. Συνεργασία με τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες τουρισμού όλων των Περιφερειών     
Ξεκίνησε μια συνεργασία με τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες τουρισμού όλων των Περιφερειών με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειριών, καθώς και τη διεκδίκηση αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου και κονδυλίων από το ελληνικό κράτος. Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση συνάντηση συνεργασίας τον Οκτώβριο 2015 στα Καμμένα Βούρλα.
  1. Συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και την Ελληνογερμανική Συνέλευση για την παροχή τεχνογνωσίας από Γερμανούς εμπειρογνώμονες με στόχο την προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ήπειρος».
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκαν τα κάτωθι:
  • Συνάντηση Εργασίας με θέμα «Τουριστικός Προορισμός Ήπειρος – Περιφερειακή Δικτύωση και Ανάπτυξη Κοινής Πορείας» στα Ιωάννινα (28-1-2015). Η συνάντηση εργασίας τουριστικών παραγόντων είχε ως στόχο τη δικτύωση των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων στην Ήπειρο, σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Συνέλευση και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, έτσι ώστε να προωθηθεί από κοινού ο τουριστικός προορισμός ‘Ήπειρος’. Σε αυτή τη διαδικασία οι ελληνικοί φορείς (Δήμοι, Επιμελητήρια, επαγγελματίες τουρισμού κ.λ.π.) είχαν την υποστήριξη και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες Γερμανών εμπειρογνωμόνων, ώστε να προωθηθεί μια κοινή περιφερειακή στρατηγική για την ανάπτυξη νέων τουριστικών πακέτων/προϊόντων από κοινού, δηλαδή από τους εκπροσώπους της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, τους φορείς του ιδιωτικού τομέα, καθώς και συλλόγους και ενώσεις.
  • Διοργάνωση σεμιναρίου με θέμα «Δημιουργία Τουριστικών Προϊόντων» στα Ιωάννινα (29-1-2015). Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης και κατά τη διάρκειά του Γερμανοί εμπειρογνώμονες ενημέρωσαν επαγγελματίες και στελέχη από διάφορους τομείς του τουρισμού, κυρίως από τουριστικές οργανώσεις, τουριστικά γραφεία, tour operator και γραφεία διοργάνωσης δραστηριοτήτων για τη δημιουργία ελκυστικών και καινοτόμων πακέτων.
  • Διοργάνωση workshop της Περιφέρειας Ηπείρου στην Κόνιτσα σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Συνέλευση. Περιελάμβανε θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για την πιστοποίηση πεζοπορικών μονοπατιών, ενώ συμμετείχαν άτομα από τις τέσσερεις Περιφερειακές Ενότητες της Ηπείρου. Οι εισηγήσεις έγιναν από Γερμανούς ειδικούς.
  • Διοργάνωση ταξιδιού εργασίας στη Γερμανία για συζητήσεις ανάπτυξης σχέσεων της Νότιας Βεστφαλίας με την Ήπειρο. Θέματα: Τουρισμός, Κτηνοτροφία, Θρησκευτικός και Πεζοπορικός Τουρισμός, Εκπαίδευση.
  1. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) (αναφέρθηκε και παραπάνω)
  2. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος)
  3. Συνεργασία με τα Επιμελητήρια της Ηπείρου και της Λευκάδας
  4. Συνεργασία με τις τουριστικές επιχειρήσεις της Ηπείρου
  5. Συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) για την προώθηση της κρουαζιέρας.
  6. Συναντήσεις με την υπουργό τουρισμό κα Κουντουρά για θέματα
    τουριστικής προβολής και προώθησης της Ηπείρου

Συνοψίζοντας, οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες που αναπτύξαμε το 2015 αποτελούν τη συνέχεια μια πολύχρονης προσπάθειας εφαρμογής ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου και η οποία θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Η Ήπειρος έχει μπει πλέον στον τουριστικό χάρτη και έχει γίνει γνωστή σαν τουριστικός προορισμός. Τα απτά αποτελέσματα που έχουμε καταγράψει και οι ευεργετικές συνέπειες της αύξησης του τουρισμού στην Ήπειρο που αναπληρώνει εν μέρει το χαμένο λόγω της κρίσης εισόδημα των Ηπειρωτών μας γεμίζει ελπίδα και δύναμη να συνεχίσουμε. Η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου, η ανάπτυξη δηλαδή που βασίζεται και υλοποιεί την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η δημιουργική σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, η ισόρροπη κατανομή του αναπτυξιακού οφέλους σε όλες τις γωνιές της Ηπείρου και σε όλες τις εποχές του χρόνου είναι οι άξονες πάνω στους οποίους χτίζουμε το μέλλον του τόπου μας.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα