Τρίτη, 24/10/2017 | 06:48

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΛΓΑ…

6 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 12/12/2015, 11:32 πμ | 0 σχόλια
 σε μια αθηναϊκή λεωφορειακή γραμμή
VolgaΧρόνια τώρα, όταν βρεθούμε πεζοί κάτω από την Ομόνοια, παρατηρούμε πως υπάρχουν πρακτορεία λεωφορείων για αναχωρήσεις προς πόλεις της Αλβανίας, της Βουλγαρίας και διαφημίσεις για άλλες βορειο-ανατολικές χώρες. Τόποι που κάποτε φάνταζαν απομακρυσμένοι, στο χώρο και στο χρόνο, βρίσκονται τώρα τόσο κοντά μας. Να όμως που και στο τέλος της δεκαετίας 1950, υπήρχε μια αθηναϊκή λεωφορειακή γραμμή που πήγαινε στο …Βόλγα, το μεγάλο ρωσικό ποτάμι. Τι συνέβαινε;
Όπως ξέρουμε, τα παλιότερα λεωφορεία, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εκτός από την εμπρόσθια αναγραφή του δρομολογίου και την αναγραφή του αριθμού του δρομολογίου στο πίσω μέρος, είχαν και μια πλαϊνή επιγραφή. Αυτή διευκόλυνε τους επιβάτες που περίμεναν, να ξέρουν ποιο είναι το λεωφορείο που είναι μπροστά τους στη στάση. Ε… λοιπόν… σύμφωνα με μια καταγγελία της εποχής εκείνης, το προσωπικό των αστικών λεωφορείων δεν φρόντιζε η μικρή αυτή πινακίδα να γράφει για την αφετηρία «ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ» ή «ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ» ή, έστω, «Β. ΟΛΓΑΣ», αλλά, απρόσεχτα, υποτίθεται, κατασκεύαζε πινακίδες, όπου αναγραφόταν ο ρωσικός ποταμός «ΒΟΛΓΑΣ».
Συγκεκριμένα, είχε δει το φως της δημοσιότητας μια καταγγελία, πως, τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας, που είχαν αφετηρία τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, στην πλαϊνή αναγραφή του δρομολογίου έκαναν αυτή την «παρατυπία». Το γεγονός έμοιαζε αληθοφανές. Τότε είχε κάπως ξεθαρρέψει αρκετά ο κόσμος από την εμφυλιοπολεμική λαχτάρα ‒δεν ξεχνάμε και τηθριαμβευτική εκλογική επιτυχία της ΕΔΑ του 1958, με το 24%‒ οπότε μπορεί και να γινόταν αυτό το «αστείο» από θαρραλέους αριστερούς τεχνίτες, αφού όλα τα γράμματα της «ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ», έτσι κι αλλιώς δεν χωρούσαν. Άλλωστε επί «τρίτης φοράς» (καραμανλικής) δεξιάς και επί Βρανόπουλου ‒πρώην αστυνομικού‒ υπουργού συγκοινωνιών όλα ήταν πιθανά. Εννοώ και τα γεγονότα και οι καταγγελίες, ψευδείς ή χαλκευμένες.
Αλλά επί Βρανόπουλου υπουργού συγκοινωνιών, δεν υπήρχαν μόνο εξωτερικές επιγραφές των δρομολογίων, που εξυπηρετούσαν το κοινό, αλλά και στο εσωτερικό των λεωφορείων γίνονταν και άλλα φιλολαϊκά πράγματα. Είναι γνωστή, για παράδειγμα, η υποχρεωτική αναγγελία των στάσεων από τον εισπράκτορα που υπήρχε στο λεωφορείο. Ενώ τώρα, επί «πρώτης φοράς», άντε να μην το πούμε, όταν είσαι στο λεωφορείο, είναι ραντεβού στα τυφλά, αφού οι επιβάτες, όσοι δεν ταξιδεύουν συχνά με τη συγκεκριμένη γραμμή, δεν μπορούν να μαντέψουν τη στάση στην οποία βρίσκονται και πού είναι εκείνη στην οποία επιθυμούν να κατεβούν.
Εκτιμώ πως αυτά τα ζητήματα, που μπήκαν εντός παρενθέσεως στη φάση της αντιστάσιμης ανόδου του Αρτούρου και βελτιώνουν τις συνθήκες καθημερινότητας του εργαζόμενου κόσμου, πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. Μια ηλεκτρονική πινακίδα αναγγελίας των στάσεων ή, έστω, η ανάρτηση του δρομολογίου στο εσωτερικό του λεωφορείου, είναι πολύ εύκολο να γίνουν. Αρκεί να υπάρχει σεβασμός στους επιβάτες, απλούς εργαζόμενους ή φτωχούς ανέργους,όσο τουλάχιστον και επί Δεξιάς, και όχι δουλοπρέπεια στα συμφέροντα των πολυεθνικών της αυτοκίνησης και της πετρελαϊκής ενέργειας.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα