Τρίτη, 17/10/2017 | 12:42

Το Θεατρικό Εργαστήρι Πρέβεζας φιλοξενεί την παράσταση «NORD-OST, μέρες που ξεχάστηκαν»,

1 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 07/11/2015, 11:46 πμ | 0 σχόλια

Το Θεατρικό Εργαστήρι Πρέβεζας φιλοξενεί την
παράσταση
«NORDOST, μέρες που ξεχάστηκαν»,  του Torsten Buchsteiner
 σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη
με τις: Γκιόκα
Σταυρούλα, Καλυβά Μαρία, Σαρέλη Μαρία
την Παρασκευή 20
Νοεμβρίου & ώρα 21:15, στο κάστρο Αγίου Ανδρέα.
είσοδος: 10€
& 8€ (ανέργων & φοιτητών)
Ενημερώνουμε ότι οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Πληροφορίες
– Κρατήσεις θέσεων:
τηλ: & 26820
27348 – 6945 531 392   &  6977 192 779      
ΤΟ ΕΡΓΟ: Ένα πολιτικό θέατρο – ντοκουμέντο για τα γεγονότα που
διαδραματίστηκαν στη Μόσχα στις 23 Οκτωβρίου 2002, όπου 32 Τσετσένοι
αυτονομιστές εισέβαλαν στο θέατρο της οδού Ντουμπρόβκα και διέκοψαν βίαια το
μιούζικαλ «ΝΟRD-OST» με αίτημα να σταματήσει ο πόλεμος στην
Τσετσενία. Ακολουθούν 57 ώρες ομηρίας για 850 θεατές, μια επιχείρηση διάσωσης
με δηλητηριώδη αέρια που κόστισε τη ζωή σε 170 ανθρώπους. Μέχρι σήμερα δεν έχει
κριθεί κανένας ένοχος. Τρεις γυναίκες με διαφορετική προέλευση, μια Τσετσένα
«μαύρη χήρα», μια Ρωσίδα όμηρος και μια Λετονή γιατρός διασταυρώνουν
τις μαρτυρίες τους και ξαναζούν προς λεπτό τη συγκλονιστική εμπειρία τους. Πόσο
θα αλλάξουν; Κάθε πλευρά βλέπει την ρωσο-τσετσενική σύγκρουση από διαφορετικό
πρίσμα και της δίνει διαφορετικό όνομα. Οι Τσετσένοι επαναστάτες την ονομάζουν
«απελευθερωτικό αγώνα». Οι Ρώσοι ονομάζουν την σύγκρουση «αντιτρομοκρατική
επιχείρηση».
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: Μια rock παράσταση βασισμένη σε αληθινές μαρτυρίες για μία από
τις πιο σκληρές κι ανατριχιαστικές τρομοκρατικές ενέργειες που έγιναν στην
Ευρώπη τον 21ο αιώνα – ανάλογης ίσως της επίθεσης στο γαλλικό περιοδικό Charlie
Hebdo. Το θηλυκό στοιχείο έρχεται στο επίκεντρο και με τη δύναμη του
αφηγηματικού λόγου, τρεις γυναίκες 
αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων, μπροστά στα μικρόφωνα τους φωτίζουν
διαφορετικά την ίδια ιστορία.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση:
Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία:
Βαγγέλης Λάσκαρης
Βοηθός
σκηνοθέτη: Δήμητρα Μπίκα
Μουσική
επιμέλεια: Γιάννης Γεωργόπουλος
Φωτισμοί : Άννα
Ρεμούνδου
Εκτέλεση
Παραγωγής: Σοφία Παναγοπούλου
Φωτογραφιές-Video
: Θοδωρής Θεοδώρου
Αφίσα: Nίκος
Παναγόπουλος
Ενδυματολόγος :
Τόνια Πλατανά
Νομικός
Σύμβουλος : Ράνια Λιακοπούλου

Παραγωγή: Βack
Up Theatre
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
 Μια rock παράσταση βασισμένη σε αληθινές μαρτυρίες για μία από
τις πιο σκληρές κι ανατριχιαστικές τρομοκρατικές ενέργειες που έγιναν στην
Ευρώπη τον 21ο αιώνα – ανάλογης ίσως της επίθεσης στο γαλλικό περιοδικό Charlie
Hebdo. Το θηλυκό στοιχείο έρχεται στο επίκεντρο
και με τη δύναμη του αφηγηματικού λόγου, τρεις γυναίκες  αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων, μπροστά στα
μικρόφωνα τους φωτίζουν διαφορετικά την ίδια ιστορία. Σπάνια η γυναίκα έχει
τόσο κυρίαρχο ρόλο σε ανάλογες καταστάσης κρίσης, δεν είναι  λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η γυναικεία
φύση μπορεί να είναι καταλυτική για μια στροφή της ιστορίας της ανθρωπότητας
και στην συγκεκριμένη ιστορία το γεγονός ότι οι αντικρουομένες πλευρές
εκπροσωπούνται από το γυναικείο φύλο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και καθιστούν
την όλη υπόθεση ιδιάζουσα. Ζούμε μέρες που η βία, ο εξτρεμισμός, ο θρησκευτικός
φονταμενταλισμός κυριαρχούν κι απειλούν με διαλύση τον κοινωνικό ιστό.
Παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα φρικαλαιότητες Τζιχαντιστών που σοκάρουν
την παγκόσμια κοινότητα. Η αντίδραση των δύτικών κοινωνιών στον Ιερό Πόλεμο που
έχει κηρύξει το Ισλάμ, έπειτα βέβαια από αλλεπάλληλες επεμβάσεις των Η.Π.Α. και
των συμμάχων τους στον αραβικό κόσμο -ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και πως οι
Αμερικάνοι στήριξαν τους Ταλιμπάν την εποχή των συρράξεων με την Ε.Σ.Σ.Δ.,
είναι η άνοδος του Φασισμού και η εξαρση φαινομένων ξενοφοβίας και ρατσισμού.
Κάθε τι ξένο και διαφορετικό μας τρομάζει, η παγκοσμιοποίηση αντί να άρει τις
διαφορές, να ενώσει τους άνθρωπους και να μας φέρει πιο κοντά δημιουργεί
κοινωνικές ανισότητες που οδηγούν σε συγκρούσεις και περιχαράκωση. Όλοι είναι
έτοιμοι να περιφρουρήσουν τα συμφέροντα τους με κάθε μέσο και οποιοδήποτε
κόστος. Κάθε πλευρά προσπαθεί να εκδικηθεί και να επιβάλλει τις αξίες της σε
ένα ατελείωτο γαϊτανάκι μίσους.  Και
επειδή στην Αμερική ένα μαύρο παιδί ακόμα αντιμετωπίζεται σαν εγκληματίας,
επειδή στην Νιγηρία το να σπουδάσει μια γυναίκα είναι έγκλημα που μπορεί να την
οδηγήσει στο θάνατο, επειδή ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν μπορεί να εισβάλει στην
Ουκρανία, επειδή το Ισραήλ μπορεί να βομβαρδίζει όποτε θέλησει σχολεία και
νοσοκομεία στην Παλαιστίνη, επειδή ένας σκιτσογράφος μπορεί να δολοφονηθεί στο
όνομα του Μωάμεθ, επείδη κάθε μέρα μπορούν οι μετάναστες που έρχονται από την
κόλαση  περνώντας το Αιγαίο να πνίγονται
ή να καταλήγουν σε κέντρα κράτησης που θυμίζουν στρατόπεδα συγκέντρωσης κι
επειδή οι αναφορές αυτές δεν έχουν τέλος, η παράσταση Nord-ost λειτουργεί σαν μπρεχτική παραβολή ώστε να σταθούμε
κριτικά στην δική μας κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα, να βρούμε
διεξόδους και να λειάνουμε τις θέσεις μας που ίσως αγκυλώνουν και τραυματίζουν
τους γύρω μας αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό. Μέρες σαν εκείνες στη Μόσχα τον
Οκτώβρη του 2002 δεν πρέπει να ξεχαστούν.
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο
Τόρστεν Μπούχστάινερ είναι
Γερμανός συγγραφέας και ηθοποιός
γεννημένος στο Αμβούργο το
1964. Μετά το πέρας των θεατρικών σπουδών του δούλεψε στο Deutsches Theater
Berlin , στο Schiller Theatre και στο Freie Volksbοhne στο Βερολίνο, επιπλέον
έχει εργαστεί στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Το 1999 γράφει το πρώτο του
θεατρικό έργο «Παίκτες» το οποίο παρουσιάζεται το 2001 και βραβευέται στο Rostock. Ακολουθούν το «Τάνγκο Σόλο» που κάνει πρεμιέρα το
καλοκαίρι του 2005 στην Πράγα και το «Πεθαίνοντας στη Γερμανία». Το διασημότερο
έργο του είναι το «NORD-OST» με πολλά βραβεία μετεφρασμένο σε δέκα γλώσσες ενώ
έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από δέκα ευρωπαϊκές χώρες. Σήμερα ζει, γράφει
και κάνει θέατρο στο Βερολίνο.
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
Ο
Βαγγέλης Λάσκαρης είναι κοινωνιολόγος, απόφοιτος του Πάντειου Πανεπιστημίου, με
μεταπτυχιακές σπουδές στα οικονομικά στο Univercity οf Kentucky
και σπουδάζει Θέατρο στην Ανώτερη
Δραματική Σχολή Πέτρας. Η πρώτη σκηνοθετική του δουλειά ήταν το Jack and Jill της Jane Martin,  που ανέβηκε
πέρσι στον Πολυχώρο Vault, απέσπασε πολύ καλές
κριτικές και συνεχίζεται τη φετινή σεζόν στο Life and Art Theater. Έχει
συμμετάσχει ως ηθοποιός στις παραστάσεις : Γαϊτανακι του Arthur Schnitzler σε
σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού στο Beton 7 ,
Heaven on Earth διαδραστική περφόρμανς της Βάνας Πεφάνη με αφορμή τον
Ζαν Ζενέ στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, “Αναζητώντας τον Καβάφη”, παράσταση
της  Βάνας Πεφάνη  στο Διεθνές
Φεστιβάλ Πέτρας,  “O άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα” του Λουίτζι
Πιραντέλο υπό την καθοδήγηση του Κώστα Μπάρα στο Studio Υour Stage, κ.α.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Γιώργος
Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης
Λάσκαρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα
Μπίκα
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης
Γεωργόπουλος
Φωτισμοί : Άννα Ρεμούνδου
Εκτέλεση Παραγωγής: Σοφία
Παναγοπούλου
Φωτογραφιές -Video : Θοδωρής Θεοδώρου
Αφίσα: Nίκος Παναγόπουλος
Ενδυματολόγος : Τόνια
Πλατανά
Νομικός Σύμβουλος : Ράνια
Λιακοπούλου
Παραγωγή: Βack Up Theatre
ΠΑΙΖΟΥΝ
Γκιόκα
Σταυρούλα
: Γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι
απόφοιτος του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου και
τελειόφοιτη στην Ανώτερη  Σχολή  Δραματικής Τέχνης « Πέτρας » όπου τα
τελευταία δύο χρόνια φοιτεί με υποτροφία. Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις
:Heaven
on Earth σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη στο Παλαιό Ελαιουργείο
Ελευσίνας, Αναζητώντας τον Καβάφη σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη στο Διεθνές
Φεστιβάλ Πέτρας, Cafè Molière σε
σκηνοθεσία Ζωής Ξανθοπούλου στο θέατρο Βρυσάκι, Επάνοδος Μήδειας του Νήλ
Λαμπιούτ υπό την καθοδήγηση του Κώστα Μπάρα στο Studio Your Stage. Ως βοήθος σκηνοθέτη στην παράσταση Jack and Jill της Jane Martin στο Vault Theatre σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη.
Καλυβά
Μαρία :
Γεννήθηκε στη Αθήνα το 1981,
σπούδασε υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική σχολή ¨Πέτρα¨ και
παρακολουθήσε μαθημάτα στο studio «υπό το μηδέν» του Νίκου Καραγέωργου. Έχει
δουλέψει ως ηθοποιός στις παραστάσεις, Αισχύλου «ΠΕΡΣΕΣ» σε σκηνοθεσία Νίκου
Διονύσιου, «Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» του
Ματεϊ Βισνιέκ σε σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου, «Αυτό το παιδί»,του Joël Pommerat
σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη, «Παίρνω τη φωνή σου» από το Οικείο Θέατρο σε
σκηνοθεσία Μίλτου Δημουλή σε κείμενα της Σοφίας Αδαμίδου και στην ταινία μικρού
μήκους « Δεν θα γεράσουμε ποτέ» του Σπύρου Χαραλάμπους.
Σαρέλη
Μαρία :
Γεννήθηκε στην
Αθήνα το 1992. Απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Πέτρας», όπου
φοίτησε με υποτροφία. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Αναζητώντας τον
Καβάφη» (Σκην. Βάνας Πεφάνη) και  «Φώς
και σκοτάδι» (Σκην. Νίκου Διονύσιου). Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με την
Ελένη Αγγελάκη στην επαφή των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με το χώρο
του θεάτρου μέσω θεατρικού παιχνιδιού και έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη στη
δεύτερη χρονιά της παράστασης «Jack and Jill» (Σκην. Βαγγέλη Λάσκαρη).

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα