Δευτέρα, 23/10/2017 | 07:33

Ποιος θυμάται, την μπύρα Πρέβεζας;

2 Προβολές
Σπύρος Πλέουρας | 15/10/2015, 8:28 πμ | 0 σχόλια

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα θυμούνται ότι η Πρέβεζα, εκτός από ούζο, έβγαζε στο παρελθόν κι μπίρα με την ονομασία ΜΠΙΡΑΜ. Το ενδιαφέρον μας προκάλεσε μια αναφορά του συμπολίτη μας Γιάννη Ρέντζου στο διαδίκτυο. Μάλιστα από την δημοτική παράταξη » ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΠΡΕΒΕΖΑ- ΛΟΥΡΟΣ-ΖΑΛΟΓΓΟ» το 2011, υπήρξε και αναφορά στο γεγονός, συνολικότερα. Σας παραθέτουμε, ένα απόσπασμα που αφορά στην  αποβιομηχανοποίηση του δήμου Πρέβεζας:

Εκτός από εδαφική δράση (κέντρο – περιφέρεια), η ανάληψη μιας καθοδηγητικής αναπτυξιακής προσπάθειας εκ μέρους του Δήμου μπορεί να έχει και κλαδικό περιεχόμενο. Έχουμε ζήσει την αποβιομηχάνιση του Δήμου μας αλλά έχουμε την πεποίθηση πως η πρεβεζάνικη παράδοση (σε όσους την ξέρουν και σε όσους την τιμούν) αποτελεί υποθήκη. Κοιτάξτε την Πρεβεζανιτοπούλα που πίνει το ΜΠΙΡΑΜ της στον Άγιο Θωμά. Είναι σύγχρονή μας, του 2011. Δεν μας λένε πως γυρνάμε ολοταχώς στο 1960; Έ, λοιπόν από την εποχή εκείνη προέρχεται και η (μονταρισμένη) διαφήμιση. Θεωρούμε πως ακόμα και η εμφιάλωση ντόπιων αναψυκτικών μπορεί να αποτελέσει πρόταση εκβιομηχάνισης. Όπως γινόταν τότε, κάτω από την Αστυνομία, δίπλα στην Alpha Bank (Τράπεζα Άλφα), από το Νικηφόρο Γαβανόζη, (τι σύμπτωση, απέναντι από τη άτυχη μακαρονοποιία μας). Να πούμε εδώ πως οι οικονομολόγοι διδάσκουν πως τα προϊόντα που έχουν κύριο συστατικό τους που βρίσκεται παντού (όπως το νερό της κόκα-κόλας και των άλλων αναψυκτικών) παράγονται με κέρδος επί τόπου, χωρίς μεταφορικά έξοδα. Όλες οι γερμανικές μπυραρίες είναι εργοστάσια παραγωγής αλλά και κέντρα ζυθοποσίας στην καρδιά της πόλης, αφού εκεί βρίσκεται ο κόσμος που θα καταναλώσει. Άρα και οι μικρές βιομηχανίες αναψυκτικών μπορούν να έχουν έδρα στο έδαφος του Δήμου μας. Οι τόσο προοδευτικοί πρεβεζάνοι έμποροι, που είναι όμως παγιδευμένοι στη διάδοση της αμερικάνικης κόκα-κόλας, μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Και ο Ωρωπός (που δεν τον ξεχνά ο λαός) μπορεί να κάνει το ίδιο για την τυποποίηση των υπέροχων κρασιών του.Είπαμε όμως πως χρειάζεται εδώ ανάληψη μιας καθοδηγητικής αναπτυξιακής προσπάθειας από το Δήμο. Ο νέος Οργανισμός – κάναμε και συγκεκριμένες προτάσεις τροπολογιών στη συνεδρίαση – δεν φαίνεται να είναι τέτοιο εργαλείο. Είναι παγιδευμένος στο πρότυπο του Καλλικράτη-ΕΕΤΑΑ. Ναι. Διαβάζοντας το πρότυπο της ΕΕΤΑΑ, είδαμε 22 αναφορές στον κλάδο του τουρισμού αλλά μόνο τέσσερις στη βιομηχανική μεταποίηση. Αυτό όμως δεν αποτελεί δικαιολογία από καμιά μεριά. Ούτε από τους αιρετούς, πλειοψηφία και λοιπές παρατάξεις, ούτε από τους υπαλλήλους μας ούτε από τον πρεβεζάνικο λαό.

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Παρόμοια άρθρα